Motorrijders glijden uit op Lekdijk


Ik klik me eigen suf maar ik zie niks.
full
 
Ik kom zeer regelmatig op die dijk en het is daar bijna altijd een puinhoop. Zelf ben ik er ook een keer bijna onderuit gegaan toen het al behoorlijk donker was en ik het grind niet had gezien.

En volgens mij wordt het er met opzet neergelegd |(
 
Ik kom zeer regelmatig op die dijk en het is daar bijna altijd een puinhoop. Zelf ben ik er ook een keer bijna onderuit gegaan toen het al behoorlijk donker was en ik het grind niet had gezien.

En volgens mij wordt het er met opzet neergelegd |(
....zou kunnen. Maar denk op zich dat t wel meevalt.
Het blijft iig altijd oppassen de dijk. Is het geen grit, dan is het wel klei, of paardenstront :X ....of dode beesten :X :r
 
....zou kunnen. Maar denk op zich dat t wel meevalt.
Het blijft iig altijd oppassen de dijk. Is het geen grit, dan is het wel klei, of paardenstront :X ....of dode beesten :X :r

Het artikel zegt:
Oorzaak hiervan is het grit, een soort fijn grind, dat de gemeente vorige week in de bermen van de dijk had gestort ter hoogte van Jaarsveld .

Overigens doen ze dit wel vaker. Het was zondag trouwens alweer een puinhoop, ondanks dat ze blijkbaar op zaterdag nog geveegd hadden.

Op de wat langere termijn lijken doorgroei tegels mij toch een goedkopere en betere oplossing.
 
Het artikel zegt:Overigens doen ze dit wel vaker. Het was zondag trouwens alweer een puinhoop, ondanks dat ze blijkbaar op zaterdag nog geveegd hadden.

Op de wat langere termijn lijken doorgroei tegels mij toch een goedkopere en betere oplossing.

Die doorgroeitegels lijken me ook een betere oplossing.
Gaan we ze daarna rood-wit verven :P CURBSTONES :} :+
 
_O- _O- _O-

btw, dit probleem is daar al jaren aan de gang :?
Yep... ik rijd daar regelmatig en zo'n twee keer per jaar mikken ze daar dat grind in de berm. Omdat de weg net te smal is betekent een tegenligger tegenkomen voor de gemiddelde auto dat íe met twee wielen door de berm verder moet en zo komt het grind op weg terecht... Na een maand of wat ligt er geen steentje meer in die berm...... Komt bij dat die weg onder verschillende gemeenten valt. Nu is Lopik bezig geweest. Later deze maand gaat Schoonhoven ongetwijfeld verderop het zelfde doen. Bij veel dijken hier in de buurt wordt deze manier van onderhoud toegepast.
 
"motorrijders die uitglijden, beschadigen regelmatig de omheining van zijn weiland"

Die klotemotorrijders ook altijd :X
 
Het is inderdaad meerdere keren per jaar raak. Echter, anticiperen en rekening houden met zooi op de dijk moet je altijd doen. Vooral omdat 2 auto's elkaar alleen kunnen passeren als ze met 2 wielen door de berm gaan.
 
Is een wegbeheerder aansprakelijk te stellen in zo'n geval :?

Het zal ondertussen iedereen duidelijk zijn dat het gevaarlijk is en waarschijnlijk ook bij normaal rijden al tot een ongeval kunnen leiden.

Als het mij overkomt zal ik toch een poging willen wagen :Y
 
Het is inderdaad meerdere keren per jaar raak. Echter, anticiperen en rekening houden met zooi op de dijk moet je altijd doen. Vooral omdat 2 auto's elkaar alleen kunnen passeren als ze met 2 wielen door de berm gaan.
:^

Door passerende auto's ligt het merendeel van het grind netjes in een hoopje midden op de weg met daar naast twee schone "autobanden-sporen"... Opletten en het autospoor volgen in plaats van "circuitlijnen" en je kunt prima over die dijk rijden, alleen niet zo hard als mogelijk zou zijn bij schoon wegdek.........
 
Niet alleen de bochtenminnende motorrijder rijdt daar. Ook de sportieve automobilisten rijden daar graag heb ik het idee, vaak zat gezien in ieder geval. En wat ik dan ook zie, is dat die automobilisten de bochten flink afsnijden om hun apex goed te raken en dat zorgt pas voor echt veel grind op de weg in de bochten.

Auto's gaan doorgaans passeren elkaar doorgaans niet in een bocht en als het dan gebeurt, gebeurt dit met een lage snelheid zodat het grind wat ze meepakken beperkt is.
 
duike in de omgeving van Hoorn liggen ook weer vol, en het asfalt heeft de zelfde textuur als het grind, dus je glijd weg zonder dat je ooit weet wat er gebeurd is.
 
Niet alleen de bochtenminnende motorrijder rijdt daar. Ook de sportieve automobilisten rijden daar graag heb ik het idee, vaak zat gezien in ieder geval. En wat ik dan ook zie, is dat die automobilisten de bochten flink afsnijden om hun apex goed te raken en dat zorgt pas voor echt veel grind op de weg in de bochten.

Auto's gaan doorgaans passeren elkaar doorgaans niet in een bocht en als het dan gebeurt, gebeurt dit met een lage snelheid zodat het grind wat ze meepakken beperkt is.
Wat dacht je van vrachtauto's, trekkers + aanhanger etc...... Er zitten aardig wat agrarische bedrijven langs die dijk.... Een vrachtauto ef lange aanhanger die bochten door sturen leidt ook al snel tot het meepakken van een bermpje.

Laten we wel wezen: het is niet belangrijk wìe dat grind de weg op rijdt, maar vooral dat er niemand over onderuit glijdt...
 
doen ze hier in capelle a/d ijssel ook , grind storten in die kuilen die ontstaan in de berm. :( :( :( LEVENSGEVAARLIJK ! Dat grind ligt in no-time all-over-the-place.
Kom je dan aan met je motor... |( ,gelukkig hebben ze dit jaar de kuilen gevuld met asvalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan