Brillen specifiek voor motorrijders?

BartElektrisch

Die hard MF'er
Donateur
19 mrt 2020
572
574
Ik draag een bril, en mij is afgeraden om lenzen te dragen (edit: medische reden).

Gewone brillen schuiven vaak een beetje af, of gaan heen en weer. Pootjes strakker afstellen helpt tijdelijk, maar blijft behelpen. M’n helm heeft uitsparing voor een bril, maar ook dat helpt slechts matig. (edit 2: Ik heb een systeemhelm, en kan de bril ophouden als ik m'n helm op zet. Maar elke keer als ik m'n hoofd draai, dan duwt de helm m'n bril ietsje naar voren.)

Nu zag ik op YouTube een reclame voor Flying Eyes. Dit zijn monturen specifiek voor mensen met een helm (piloten, motorrijders etc). Die hebben flexibele pootjes, die buigen altijd naar binnen. Het is echter een Amerikaans merk. Iemand die iets soortgelijks kent, maar wat gemakkelijker in Nederland te koop is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een montuur loze bril, varifocus, meekleurende glazen. De bril lijkt fragiel, maar blijkt een hoop te kunnen hebben.
Zit prima onder mijn (Scorpion) integraalhelm, er verschuift niets.
 
Ligt er aan wat voor helm je hebt, integraal, potje of systeemhelm.
Flexibele pootjes vond ik toen ik nog een gewone integraal helm had juist kut, die bogen om als ik ze in de helm wou steken, daarom een systeemhelm gekocht. Is ideaal voor ons brildragers. En ook al diverse monturen gehad en bij geen van allen last wat betreft schuiven of heen en weer bewegen, sterker nog, mijn bril zit juist steviger op m'n neus dankzij de helm.
 
nooit last gehad met een bril samen met een helm, ik heb nu een systeemhelm en kan mijn bril nu ophouden bij het opzetten van mijn helm, wat bij een integraalhelm niet mogelijk was
 
Ik heb een grote lompe bril. Als ik mijn systeem helm opzet, dan houd ik mn bril op.
Het word pas moeilijk als ik de heldere bril wil vervangen door een zonne bril: getob met mijn helm op.
 
Ik heb recentelijk bij de Pearl actie een tweede bril ‘gratis’ aangemeten waarbij de bi-focus gedeelte is zodanig aangepast dat ik de tellers beter kan lezen…..mn snelheid……. _O-
 
Herken het probleem ook niet zo, bril wordt juist door de helmp op zijn plek gehouden. Heb een shark evo systeemhelm, kan de bril op houden als ik mijn helm op zet. Moet wel even zorgen dat de bril goed op mijn neus staat voor ik de helm op doe, want als ik de helm op heb, gaat die bril nergens meer heen.
 
@swetty:
Ik heb het leesgedeelte zo groot laten maken als een dubeltje.
Precies in het midden onder aan. Dan zie ik de Zumo scherp.

Kijk ik naar beneden, zonder mijn hoofd te draaien, in de speigels, dan kijk ik langs het lees gedeelte heen.
Bluf: scherp beeld.
 
Ik heb een plastic montuur. Ik zet ook eerst de helm op en dan schuif ik zo de bril dr in. Gaat geen kant op!

Lenzen kan ik ook niet dragen. Gaat vast zitten in mijn linker oog.

Kunnen jullie trouwens door dat ingebouwde zonnevizier kijken? Ik word daar helemaal draaierig van
 
:^

Een stevig kunstof montuur.
Dat vond ik fijner dan een metalen die bij lomp gebruik gaat buigen.

Sinds oktober nu implantaat lenzen.
Helemaal goed. 8-)
 
Medisch, er is bij mij vaatgroei ("vascularisatie" o.i.d.) vastgesteld.
Rij je met open vizier zonder windscherm ?Ik heb een systeemhelm rijd altijd open maar dan wel met de zonnevizier dicht die sluit dan ook aan tot mij neus.

Heb hierdoor geen probleem .

Dus ik vermoed dat bij jou de wind er vat op krijgt door te kleine of te grote ruit dan wel je helm zonder een goed vizier.
 
@orangektm Het is niet de wind die er vat op krijgt, maar de helm. Bij draaien van m'n hoofd, duwt de helm voering de bril ietsje van m'n neus.


De commentaren doen me vermoeden dat ik een matige bril en service heb geaccepteerd. Ik heb een afspraak gemaakt met Specialspex in Leiden. Ben benieuwd.
 
@orangektm Het is niet de wind die er vat op krijgt, maar de helm. Bij draaien van m'n hoofd, duwt de helm voering de bril ietsje van m'n neus.


De commentaren doen me vermoeden dat ik een matige bril en service heb geaccepteerd. Ik heb een afspraak gemaakt met Specialspex in Leiden. Ben benieuwd.
Ik heb een shoei neotec 2 bril is maat 52

zo te lezen staan je poten behoorlijk naar buiten
 
@orangektm Het is niet de wind die er vat op krijgt, maar de helm. Bij draaien van m'n hoofd, duwt de helm voering de bril ietsje van m'n neus.


De commentaren doen me vermoeden dat ik een matige bril en service heb geaccepteerd. Ik heb een afspraak gemaakt met Specialspex in Leiden. Ben benieuwd.
Als ik lees dat jij een integraalhelm hebt en deze op kan zetten zonder bril af te zetten denk ik eerder dat je helm veel te ruim is.
 
Ik koop altijd een bril met rechte poten. Helm op en ik steek hem zo op de juiste plek en nee verschuiven doet ie niet.
Dit dus. En tip neem je helm mee als je nieuwe bril uitzoekt.
Ik heb ook een integraal en bewust een montuur gekozen die ik door het gat op kan doen.
Nooit problemen met schuiven gehad. En idd ook varifocus.
(HJC helm die heeft ook uitsparingen voor brilpootjes)
 
Terug
Bovenaan Onderaan