Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op zondag 18 januari 2004 13:16 schreef BurgerKing het volgende:Overigens pk is niet hetzelfde als HP maar ik weet de omrekeningsfactor niet meer
die fotograaf is goed bezig dat ie dit op de gevoelige plaat kan vast leggen...Yanagawa's versie is net een beetje duurder, maar voor 6000 euro heb je toch al een benzinetank uit de kawasaki fabriekskit
Ik ben er nog niet mee op circuit geweest , maar zal spoedig komen.
Vriend van me uit engeland heeft zelfde type van fiets en is er zwaar mee op zijn bek gegaan tijdens zijn eerste rit ermee op circuit.
Resultaat: 2 gebroken voeten en motor total loss
(Afbeelding)
Klopt niet HARM NSR!!!
Uiteindelijk gaat het om energie die nodig is om je motor van z'n plaats te krijgen of op hoge snelheid te houden: allemaal vermogen dus. Zowel bij laag als hoog toerental is het nog steeds vermogen. Heb je een hoogtoerige motor met kleine powerband (600cc ss of zo) dan mot je het blok gewoon in toeren jagen voor de start.
Maar wat je echt wil weten is de vermogenscurve, of koppelkromme, als je maar 2 van de parameters vermogen, koppel en toerental weet, dan knutsel je de 3e er wel bij.
en waarom jaag je het blok hoog in de toeren???? juist omdat daar de powerband zit daar in dat toerengebeid levert de motor z,n meeste koppel/trekkracht/verplaatsings enrgie of be ik nou gestoord??
leuke discussie trouwens (serieus)
Though it didn't break the MO dyno record, the CBR 1000RR did tie it, with 156.4 uncorrected rear wheel horsepower. However, due to varying meteorological conditions, it's SAE corrected number was 5Hp shy of the current 157Hp record set last spring by a stock GSX-R1000
Oke nog 1 keer dan
NM*RPM=HP
Koppel * Toeren = Vermogen
koppel gaat afnemen bij hoog toerental maar niet zo snel dat gelijk het vermogen afneemt.