Onderhoud aan Blade (SC28)

sjg

MF veteraan
24 okt 2005
1.751
0
Mundoolun, QLD Australie
He folks,

Ben net begonnen aan groot onderhoud aan mijn Blade, is toch geen bikers-weer!
Hieronder volgt een verslagje van wat ik allemaal aan het doen ben/ nog ga doen. Als iemand nog tips heeft, vooral qua onderhoud/ wat te controleren, zijn die natuurlijk altijd welkom; dit is mijn eerste Blade dus ik weet ook nie alles...............

Komt ie dan he........ :Y


Zo was ie voordat ik er aan begon:
full
 
Carbs hoeven er natuurlijk niet altijd af, maar ik heb een Dyno-jet stage 1 kit besteld, dus die moet ik nog ff monteren. Tevens komt er een 'open' luchtfilter op van BMC. Als iemand nog tips heeft m.b.t. het monteren van zo'n kit.......laat komen!

Nu eerst de werkbank opruimen, kan zo geen carbs uit elkaar halen.....
full
 
Hé ik ben precies met het zelfde bezig... ik heb ook een sc28 blade. Weet jij hoe dat zit met die kettingspanner? Ik moet misschien wel kleppen stellen... kan je die spanner gewoon zo losschroeven of valt hij dan helemaal uit elkaar? Misschien dat jij het even toe kan lichten, thanks.
Ik heb wel een werkplaatshandboek maar hier staat het niet echt duidelijk in.
 
He Sniwi,

Je moet aan de achterkant van de spanner het schroefje (sleutelwijdte 10) losdraaien, dus de spanner zelf gewoon laten zitten. Vervolgens moet je 'tooltje' maken zoals hieronder beschreven. Met dit stukje gereedschap 'draai' je de spanner als het waren op, met de klok mee, tot je de aanslag voelt. Vervolgens zet je het stukje zelfgemaakt gereedschap vast. Ik zou niet te veel moeite doen om het 'tooltje' exact te maken zoals op de tekening; als de lengte en breedte maar klopt van het voorste stuk (dit is tenslotte het gedeelte wat in de spanner moet). Ik zelf heb een oude nummerplaat hiervoor kapot geknipt, toen ik 'm helemaal opgedraaid had (toto aan de aanslag) heb ik 'm gewoon omgebogen zodat ie niet terug kon draaien.

Gr. Sammy.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan