Euro 95 of 98

SageCloud

MF veteraan
12 sep 2002
1.303
0
Hey allemaal!

Weer het begin van een nieuwjaar en ik ben voor het eerst een lang stukkie gaan rijden op mijn \"brommertje\". Ik baal er nog steeds van dat ik geen zware motor mag en op zo\'n 25 KW fiets moet, maar goed, ik heb er dus nu 1.
Mij werd vertelt dat deze fiets een top had van 140 Km/h...nou dat red ik niet. Op de snelweg kom ik niet hoger dan 100 en bergje af 105 km/h en dan gooi ik toch echt volledig het gashendeltje open. En je voelt je knap lullig als je achter een vrachtwagen hangt en je niet zeker weet of je hem in kan halen. \ '(
Dus vandaar de volgende vraag, als ik nou 98 tank in plaats van 95, heb ik dan een hogere top of kan ik dat op m\'n buik schrijven?? Lijkt me toch wel leuk om een top van 120 te hebben voor op de snelweg. ;) Of zijn er nog andere mogelijkheden om een hogere top te halen?? :?
Nog maar 440 nachtjes en ik mag op een zware motor... :]
 
Hier is een uitgebreid topic over geweest, waarin ook weer diverse links staan.: Euro 95 / 98, verschil? Conclusie was (als ik me goed herinner) dat het voor normale motoren in het gunstige geval alleen meer geld kost en in het ongunstigste geval ten koste van het vermogen gaat. 98 Zou alleen voordeel hebben bij motoren met een hogere compressie.
 
Hier is een uitgebreid topic over geweest, waarin ook weer diverse links staan.: Euro 95 / 98, verschil? Conclusie was (als ik me goed herinner) dat het voor normale motoren in het gunstige geval alleen meer geld kost en in het ongunstigste geval ten koste van het vermogen gaat. 98 Zou alleen voordeel hebben bij motoren met een hogere compressie.

Thanks, gaan we effe lezen. ;) :}
 
Mij werd vertelt dat deze fiets een top had van 140 Km/h...nou dat red ik niet. Op de snelweg kom ik niet hoger dan 100 en bergje af 105 km/h en dan gooi ik toch echt volledig het gashendeltje open. En je voelt je knap lullig als je achter een vrachtwagen hangt en je niet zeker weet of je hem in kan halen. \ '(
Een onderhoudsbeurtje?

luchtfiltertje / bougies & ontsteking afstellen zal op zichzelf al erg veel kunnen
uitmaken.

Evt. carbs reinigen, afstellen & synchroniseren als bovenstaande niet voldoende resultaat geeft.

En dan weer lekker :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan