onderhoud Ducati

DB-tjes

MF'er
11 jul 2007
67
0
Hallo ,

Kan mij iemand vertellen wat de onderhouds intervallen zijn van een Ducati 749 s of dat van zijn broer! Mischien ook wat je er voor moet betalen! :]


Ps: wil graag een Ducati kopen :)
 
Zijn super machines om te zien , maar volgens mij zijn ze best wel duur in onderhoud en hebben ze nogal eens wat . Maar daarentegen krijg je veel kick voor terug.Er rijden nogal wat ducati rijders op dit forum , dus ff afwachten voor de echte kenners.
 
Volgens mij heb ik je zo'n soort vraag ergens ook al zien stellen en hebben ze je allemaal zulke goede antwoorden gegeven dat ik eigenlijk niet snap dat je het nog een keer gaat vragen. Of je moet een erg onzeker persoon zijn.

Maar kijk op de site van Biggelaar en daar staat alle informatie. Bestaan genoeg dealers in Nederland die het onderhoud doen maar weet da hun alles duidelijk op hun site hebben staan.
 
als zo'n 2ehands fiets normaal onderhoud heeft gehad valt het best wel mee hoor.
de meeste laten ook gelijk koppen flowen of een ditje of een datje, ja dan kan de rekening wel oplopen.
ik heb ervaring met de ouwe 888sp5 en de 900superlight. die sp5 heeft me wel een paar keer laten staan voor wat kleine dingetjes. maar als zo'n duc weer rijdt dan is ook alles vergeten en vergeven!
met een nieuwe motor zijn de onderhouds intervallen ook langer geworden. ik dacht dat dat ook voor de 749 opging.

en op tuning krijg je meestal ook garantie! dat heb je op de meest andere fietsen niet(denk ik)
tenminste dat is mijn ervaring met ducati's van biggelaar.
;)
 
valt erg mee, wat wel handig is, dat is het onderhoudsverleden bekend is, want voor t zekere ff je kleppen laten stellen of inslijpen is geen leuk grapje.

Dat ze vaak kapot gaan is ook een fabeltje, ik heb de mijne gekocht als schade motor, onderhoud niet bekend, maar wel waar hij vandaan kwam dus zodoende kon ik alles opvragen.
ze heeft nu 40k gelopen en heeft mij nooit laten staan en aan t ondehoudsverleden te zien is er nooit iets geks kapot gegaan.

onderhoud kan duur zijn bij een duc ja, als je de intervallen aan je laars lapt en lekker stug blijft door kachelen.
bij een jap kun je rustig nog ff een paar 1000 km door rijden als ie eigenlijk een beurt moet hebben. een duc niet, maar ja je koopt ook geen massa product, maar je koopt iets exclusiefs.

als ik alles moest geloven wat andere zouden zeggen over ducati |( iedereen heeft er verstand van, maar heeft er nooit een gehad...zelfs nog nooit op gereden!

iig suc6 met je zoektocht en we zien je wel verschijenn in het ducati topic als je er eentje hebt ;)
 
valt erg mee, wat wel handig is, dat is het onderhoudsverleden bekend is, want voor t zekere ff je kleppen laten stellen of inslijpen is geen leuk grapje.

Dat ze vaak kapot gaan is ook een fabeltje, ik heb de mijne gekocht als schade motor, onderhoud niet bekend, maar wel waar hij vandaan kwam dus zodoende kon ik alles opvragen.
ze heeft nu 40k gelopen en heeft mij nooit laten staan en aan t ondehoudsverleden te zien is er nooit iets geks kapot gegaan.

onderhoud kan duur zijn bij een duc ja, als je de intervallen aan je laars lapt en lekker stug blijft door kachelen.
bij een jap kun je rustig nog ff een paar 1000 km door rijden als ie eigenlijk een beurt moet hebben. een duc niet, maar ja je koopt ook geen massa product, maar je koopt iets exclusiefs.

als ik alles moest geloven wat andere zouden zeggen over ducati |( iedereen heeft er verstand van, maar heeft er nooit een gehad...zelfs nog nooit op gereden!

iig suc6 met je zoektocht en we zien je wel verschijenn in het ducati topic als je er eentje hebt ;)

sorry hoor maar dat je iets exclusiefs koopt is overdreven. het is meer iets van dat iemand er wat meer geld voor over heeft. net zoals je veel meer nieuwe golfjes ziet rijden dan nieuwe bmw 3 serie's.

ducati's worden ook gewoon op een lopende band in elkaar gezet en je betaald iets meer om het merk. net zoals je iets meer betaald om bmw 3serie te rijden ipv golf.


;)
 
en daar ben ik het helemaal mee eens! er zit veel meer leven in zo'n fiets, veel meer feeling.
ik ken ook maar weinig mensen die van een ducati overstappen naar een 'jap' en met een jap is niks mis mee trouwens!
zijn ze wel overgestapt, heeft dat vaak te maken dat ze vermogen te kort kwamen omdat ze een te lichte uitvoering gekocht hadden of een tweedehandsje gekocht hebben waar een peperdure beurt in het verschiet ligt door slecht/minder onderhoud.

je kan ook even in het ducati topic je vraag stellen.

groeten,

;)
 
Laatst bewerkt:
als deze normaal onderhoud heeft gehad, is er niet zo veel mee aan de hand.... tenzij jij geen onderhoud aan pleegt.

Met mijn ducje heb ik noooit problemen mits je hem normaal onderhoud.


tjek het dcn forum, hierin staan diverse topics over 749 en 999's
 
Dan kwijlen ze over motoren met karakter en hebben ze een desmo klep als logo..
Je hebt zeker nog niet door dat ducati tegenwoordig ook met JAPPEN klepbediening rondrijd.
Ze kopieren de jappen zeker omdat dat karakter zo goed is

Kleppie stellen betekent voorvork eruit, achtervork eruit en blok kantellen.
Oftewel ruim een dag werk.
Nou ik doe dat bij mijn jap in nog geen uur, en ja dan moet ik ook 2 nokkenassen eruit halen....
Da's pas karakter..

Ga je mooie ducati maar snel inruilen voor een 1098 (jeweetwel een gladgestreken 916 uit 1994 met een benzine verbruik van 1op11 en 11 liter aan boord) dan merk je dat je gewoon de oud ijzer prijs als inruilwaarde krijgt.
Nou dan moet je wel heel veel karakter hebben om niet te gaan staan janken.

Maar okee we hadden het over onderhoud.
Sorrie.
Kijk eens na de OOOO zoo snelle R verzie van de 1098.
Na 1500 draai uren schrijft de fabriek een algehele blok reviezie voor, dus alle lageringen en zuigers als wel de magnesium carterdelen preventief vervangen.

Koop gewoon iets wat niet allees stoer voor de buurman is, maar ook fatsoenlijk en een beetje klantvriendelijk ontworpen is.
 
Dan kwijlen ze over motoren met karakter en hebben ze een desmo klep als logo..
Je hebt zeker nog niet door dat ducati tegenwoordig ook met JAPPEN klepbediening rondrijd.
Ze kopieren de jappen zeker omdat dat karakter zo goed is

Kleppie stellen betekent voorvork eruit, achtervork eruit en blok kantellen.
Oftewel ruim een dag werk.
Nou ik doe dat bij mijn jap in nog geen uur, en ja dan moet ik ook 2 nokkenassen eruit halen....
Da's pas karakter..

Ga je mooie ducati maar snel inruilen voor een 1098 (jeweetwel een gladgestreken 916 uit 1994 met een benzine verbruik van 1op11 en 11 liter aan boord) dan merk je dat je gewoon de oud ijzer prijs als inruilwaarde krijgt.
Nou dan moet je wel heel veel karakter hebben om niet te gaan staan janken.

Maar okee we hadden het over onderhoud.
Sorrie.
Kijk eens na de OOOO zoo snelle R verzie van de 1098.
Na 1500 draai uren schrijft de fabriek een algehele blok reviezie voor, dus alle lageringen en zuigers als wel de magnesium carterdelen preventief vervangen.

Koop gewoon iets wat niet allees stoer voor de buurman is, maar ook fatsoenlijk en een beetje klantvriendelijk ontworpen is.

Beetje jaloers zekker omdat er weer niemand naar jou JAP keek }) })
En ik weet niet wat voor monteur die kleppen stelde maar die had blijkbaar teveel gezopen de avond ervoor dat hij de voorvork eruit haalde
En een 1098R die is twee weken voor het eerst geshowd op het WDW dus lijkt me wat snel voor een komplete rivisie
 
Dan kwijlen ze over motoren met karakter en hebben ze een desmo klep als logo..
Je hebt zeker nog niet door dat ducati tegenwoordig ook met JAPPEN klepbediening rondrijd.
Ze kopieren de jappen zeker omdat dat karakter zo goed is

Kleppie stellen betekent voorvork eruit, achtervork eruit en blok kantellen.
Oftewel ruim een dag werk.
Nou ik doe dat bij mijn jap in nog geen uur, en ja dan moet ik ook 2 nokkenassen eruit halen....
Da's pas karakter..

Ga je mooie ducati maar snel inruilen voor een 1098 (jeweetwel een gladgestreken 916 uit 1994 met een benzine verbruik van 1op11 en 11 liter aan boord) dan merk je dat je gewoon de oud ijzer prijs als inruilwaarde krijgt.
Nou dan moet je wel heel veel karakter hebben om niet te gaan staan janken.

Maar okee we hadden het over onderhoud.
Sorrie.
Kijk eens na de OOOO zoo snelle R verzie van de 1098.
Na 1500 draai uren schrijft de fabriek een algehele blok reviezie voor, dus alle lageringen en zuigers als wel de magnesium carterdelen preventief vervangen.

Koop gewoon iets wat niet allees stoer voor de buurman is, maar ook fatsoenlijk en een beetje klantvriendelijk ontworpen is.


Haha, reviezie ????? is dat iets nieuws uit japan????
Blijf jij maar met je handjes van die japanse klepbediening ????? op een duc af ,LOL. _O-
 
jep jep, desmoklep ;)

had hier iemand gevraagd om een zeikbeurt? :W
hij vroeg toch naar een 749?

maar wat hierboven al gezegd werd....jalours omdat niemand naar je jap keek enneh klant vriendelijk? _O- moet ik even een lijstje maken met "klantvriendelijke" puntjes die je bergen geld kosten als je op een jap rijd?

ach waarom ga ik er eigenlijk tegen in.......weer zo'n pindaloze opmerking van iemand die zijn droom niet kan werwezelijken :+
 
Laatst bewerkt:
de mensen die het hardst zeiken tegen een ducati

Rijden zelf op een fantastische Thundercat 600 !!

P.s je kan t onderhoud ook zelf doen zoals kleppen stellen etc.

rij lekker verder op je machine die iedereen hebt
 
de mensen die het hardst zeiken tegen een ducati

Rijden zelf op een fantastische Thundercat 600 !!
Buiten interpunctie O-)

En wat is daar mis mee? Mogen die mensen geen mening hebben over een bepaald type fiets?

P.s je kan t onderhoud ook zelf doen zoals kleppen stellen etc.

rij lekker verder op je machine die iedereen hebt

Ik denk niet dat het gros van de mensen zich durft te wagen aan het groot onderhoud van een Duc. ( in tegenstelling tot een Jap... )




Kort maar krachtig, een Duc is een prima fiets op zich. Onderhoudt ziet er duur uit op het eerste gezicht. Elke 5000km een beurtje, en elke 20.000 een grote beurt van een €1000,-
Duur...tsja.. mischien iets duurder dan een Jap.

Alleen het grote euvel van een Duc is de onderdelen. Die zijn in vergelijk met een Jap gewoo duur te noemen. Zaken als hetgeen wat je normaal kapot rijdt of valpartijtje zijn gewoon duur, klaar.


En even over die eeuwige discussie over Italjetje of jap...
Een Duc is tegenwoordig niks exclusiefs meer. Iedereen kan hem kopen, al dan niet met Lenen.nl Dus begin daar aub niet over, een Duc is ook gewoon een 13 in een dozijn fiets alleen ligt de prijs net iets hoger.
Er is er geen 1 beter of slechter, ze zijn gewoon anders. Niks mis mee, maar is maar wat je erin zoekt en van verwacht.

Ik rijdt zelf ook een twin, een Jap. Waarom? Betaalbaarder dan een Duc in aanschaf en rijden, meer vermogen dan elke Italjet uit dat bouwjaar. En design...Dat is toch persoonlijk.

Een Duc is een fraai stukje ontwerp en leuke techniek, maar ondanks de prijs zeker niet superieur aan een Jap.... En andersom...ach valt allemaal wel mee tegenwoordig. Lood om oud ijzer gezien de rijcapaciteiten van de gemiddelde rijder...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan