blok KTM 620 vastgelopen

henrid

Rookie
7 dec 2007
12
0
Hallo,

Een maat van mij heeft een KTM 620 uit 1999 (2000 op kenteken) en hier heb ik opgereden en ik had de mazzel dat hij vastliep. Nu ben ik op zoek naar of een compleet goed blok (voor een goede prijs) of een blok in onderdelen met iig een goed cilinderkop en cilinder met zuiger en waarschijnlijk een goede krukas. Er is namelijk een klep afgebroken en tussen zuiger en kop gekomen.

Nu heb ik een KTM gevonden van 1993 met een 600 blok. Tot hoeverre is dit gelijk als de 620 van 1999/2000? (Behalve de cc`s)

Of heeft iemand nog een goed blok of complete sloper staan voor een goede prijs?

Alvast bedankt en MVG, Henri
 
Een maatje van me heeft ook een KTm wat vastgelopen is of zoiets.. Ook ergens in de buurt van 2000 qua bouwjaar en volgens mij ook een 620. Zal hem eens vragen wat daar aan kapot is gelopen en wat ie nog heeft liggen eventueel!
 
Hallo,

Een maat van mij heeft een KTM 620 uit 1999 (2000 op kenteken) en hier heb ik opgereden en ik had de mazzel dat hij vastliep. Nu ben ik op zoek naar of een compleet goed blok (voor een goede prijs) of een blok in onderdelen met iig een goed cilinderkop en cilinder met zuiger en waarschijnlijk een goede krukas. Er is namelijk een klep afgebroken en tussen zuiger en kop gekomen.

Nu heb ik een KTM gevonden van 1993 met een 600 blok. Tot hoeverre is dit gelijk als de 620 van 1999/2000? (Behalve de cc`s)

Of heeft iemand nog een goed blok of complete sloper staan voor een goede prijs?

Alvast bedankt en MVG, Henri
cilinder lassen en opnieuw nicasil a 200 euro, kop reviseren kost ook zoiets. Dan nog een verse zuigert en je bent nieuw en heb je geen oude zut van een ander.
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Het was geen proefrit. Hij had de motor al lang. We waren gewoon op een zaterdagmiddag wat aan het crossen. Hoogst waarschijnlijk wat achterstallig onderhoud want ik had net 2,5 rondje in een stukkie bouwland gereden en net voor de bocht alles vast. De eigenaar neemt mij ook niets kwalijk maar blijft toch lullig. Daarom help ik met zoeken naar onderdelen.

@ Duckman: Ik houd het even in de gaten of je maat nog onderdelen heeft. Dan lees ik het wel.

@ Zot: Waarschijnlijk wordt het ook wel een revisie maar een compleet goed blok is makkelijker.

Nog iemand een idee of een blok van een 600 uit 1993 ook past en wat de exacte verschillen zijn? Is het onderblok hetzelfde?
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Het was geen proefrit. Hij had de motor al lang. We waren gewoon op een zaterdagmiddag wat aan het crossen. Hoogst waarschijnlijk wat achterstallig onderhoud want ik had net 2,5 rondje in een stukkie bouwland gereden en net voor de bocht alles vast. De eigenaar neemt mij ook niets kwalijk maar blijft toch lullig. Daarom help ik met zoeken naar onderdelen.

@ Duckman: Ik houd het even in de gaten of je maat nog onderdelen heeft. Dan lees ik het wel.

@ Zot: Waarschijnlijk wordt het ook wel een revisie maar een compleet goed blok is makkelijker.

Nog iemand een idee of een blok van een 600 uit 1993 ook past en wat de exacte verschillen zijn? Is het onderblok hetzelfde?

Ik heb hem de link naar dit topic gestuurd, heb eigenlijk geen idee of hij actief is op MF... zal hem nog wel even bellen om het te checken voor je!
 
Nee hij wist absoluut niets van dit defect. En nogmaals hij neemt mij ook niets kwalijk en zegt zelf ook dat dit hem ook was gebeurt. Ik help gewoon met zoeken naar info en onderdelen.
 
Hallo,

Tijdje geleden al weer. Ik heb via E-Bay een blokje op de kop kunnen tikken. Hiervan was de distributieketting geknapt maar volgens de verkoper was de cilinder, cilinderkop, zuiger en krukas nog heel en daar gaat het mij om.

Mijn vraag is nu (misschien mosterd na de maaltijd maar ja):

Dat blok die ik heb gekocht is van een KTM 620 LC4 Super Competition en heeft een los oliefilter huis. Zie foto. Dat blok van mijn vriend niet. Wat zijn de verschillen tussen deze motoren? Ik hoop dat de cilinder ed wel hetzelfde is.

Even een aanvulling op mijn vorige postings, de 620 van mijn maat is niet van 1999 maar van 97 of 98.

Groeten en ik hoor het wel of ik een domme aankoop heb gedaan.

Henri
 
Hallo,

Tijdje geleden al weer. Ik heb via E-Bay een blokje op de kop kunnen tikken. Hiervan was de distributieketting geknapt maar volgens de verkoper was de cilinder, cilinderkop, zuiger en krukas nog heel en daar gaat het mij om.

Mijn vraag is nu (misschien mosterd na de maaltijd maar ja):

Dat blok die ik heb gekocht is van een KTM 620 LC4 Super Competition en heeft een los oliefilter huis. Zie foto. Dat blok van mijn vriend niet. Wat zijn de verschillen tussen deze motoren? Ik hoop dat de cilinder ed wel hetzelfde is.

Even een aanvulling op mijn vorige postings, de 620 van mijn maat is niet van 1999 maar van 97 of 98.

Groeten en ik hoor het wel of ik een domme aankoop heb gedaan.

Henri
Het blok op de foto is van voor '97
 
Hallo,

Motor is weer klaar en dit topic kan dus gesloten worden. Cilinder, kleppendeksel en kop van de donormotor waren helemaal ok. Krukas van de kapotte motor was nog goed. Allemaal bedankt voor de hulp.

Mvg,

Henri
 
Terug
Bovenaan Onderaan