1952 Ariel NH :)

Vince Vega

MF'er
30 mei 2007
157
0
Op aandringen van MIOB toch maar ff een topic aangemaakt. ;)
Sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van deze hoop onderdelen.
Wordt nog even puzzelen om alles inelkaar te zetten. Eea lijkt redelijk compleet te zijn.

Het doel is om deze fiets zsm rijdend te hebben.
De bak en blok zijn al gereviseerd. Er zit een nieuwe old stock ziuger, cilinder en kop bij, dus das mooi meegenomen. Frame en voorvork zijn gepoedercoat.

Er missen alleen twee heule belangrijke onderdelen...de wielen! *D
Iemand een idee hoe ik daar aan ga geraken?

Heb wel twee naven erbij.


full

full

full

full
 
Gewoon overal laten zien waar je mee bezig bent, er zijn altijd liefhebbers die je verder willen helpen maar ze moeten weten waar je mee bezig bent ;)

Is er een ariel forum, in de UK of DE?

Waar ook veel klassiekrs te vinden zijn, motorfietsweb.nl of adv zetten in het motorrijwiel.

Succes
 
Of informeer eens bij Haanwheels, die doen ook veel met klassiekers. Mogelijk hebben zij passende velgen voor je.
 
Of informeer eens bij Haanwheels, die doen ook veel met klassiekers. Mogelijk hebben zij passende velgen voor je.

Thanks ga ik eens ff proberen. :)

Net even gegekeken of de dynamo spanning afgeeft bij rondlopen met de accuboor. Lijkt helaas niet al te veel te gebeuren. Daar denk ik ook nog wat werk helaas :)
 
Moet die niet een voeding hebben die dynamo ??
De meeste gelijkstroom dynamo's krijgen voeding via de regelaar en als de laadstroom te hoog oploopt wordt die voeding uitgeschakeld en daalt de laadstroom .
 
Mooi man,als je de naven hebt dan kun je Simon Poelma vragen,snelle service voor inspaken,althans dat was bij mij wel.Hij kan velgen voor je regelen, Miob heeft een 53 is wsl zelfde naaf en velg?Even uitzoeken.
 
JVMotors of De Groot in Oldetrijne? Engelse motorwinkel?
Die slopert Jansen in Hellendoorn?>
 
Moet die niet een voeding hebben die dynamo ??
De meeste gelijkstroom dynamo's krijgen voeding via de regelaar en als de laadstroom te hoog oploopt wordt die voeding uitgeschakeld en daalt de laadstroom .

Zou heel goed kunnen. De regelaar ontbreekt helaas dus dat wordt even wat lastiger controleren. Maar thanks voor de tip.
 
Hey, als je beide naven hebt, en ankerplaten? is het toch gewoon 2 frisse velgjes inspaken?
 
Nieuwe velgjes op een klassieker als een Ariel..... is dat niet als vloeken in de kerk :?

Zelfs poedercoaten is eennsoort heiligenschennis, maar aan de andere kant....

Het is jou klassieker :]
 
In principe is restaureren heiligschennis. Maar dit is al geen originele fiets mee. Je kunt deze hoogstens tijdsorigineel maken.
Het ontbreken van wielen is niet gek. Die werden gebruikt om karretjes te maken voor melkbussen en allerhande andere zaken. Meestal ontbreken de wielen.
Ik zou rustig doorzoeken en verder bouwen. Maar uiteindelijk kan je ook de spaakwielen van een Japanner uit de jaren '70 pas maken.
 
Binnen de ariel club zijn er zat mensen die onderdelen verkopen.
De ALV komt er weer aan (op 12 januari in everdingen) en daar is ook een onderdelen markt.
 
Binnen de ariel club zijn er zat mensen die onderdelen verkopen.
De ALV komt er weer aan (op 12 januari in everdingen) en daar is ook een onderdelen markt.

Thanks goede tip. Everdingen is hier om de hoek :)

Heb ondertussen al redelijk op het netvlies welke onderdelen er missen. Valt eigenlijk reuze mee. Vooral wat speciale moeren van bevestiging timing kettingwiel aan de krukas. En bevestigingsmoer van de koppeling op de ingaande As vd tandwielkast.
Verder de sluitmoer op de bovenste lagerschaal in het balhoofdlager.
Daarnaast nog hoop bevestgingsbouten van cilinderkop en allerlei deksels. Maar daar is wel aan te komen lijkt me. :)
 
Thanks goede tip. Everdingen is hier om de hoek :)

Heb ondertussen al redelijk op het netvlies welke onderdelen er missen. Valt eigenlijk reuze mee. Vooral wat speciale moeren van bevestiging timing kettingwiel aan de krukas. En bevestigingsmoer van de koppeling op de ingaande As vd tandwielkast.
Verder de sluitmoer op de bovenste lagerschaal in het balhoofdlager.
Daarnaast nog hoop bevestgingsbouten van cilinderkop en allerlei deksels. Maar daar is wel aan te komen lijkt me. :)


Ik doe mee :)
 
Binnen de ariel club zijn er zat mensen die onderdelen verkopen.
De ALV komt er weer aan (op 12 januari in everdingen) en daar is ook een onderdelen markt.

Iemand enig idee of dit een beetje een flinke beurs is? Oltimerbeurs in Rosmalen is tegelijkertijd.... :/
Via de website van de club krijg ik weinig response. Iemand ook enig idee of je daar als niet-lid naartoe kan?

Heb in iedergeval een voorraadje cycle en witworth boutjes bij Peters Classic Bike parts gehaald. Gelijk een handig WW sleutelsetje meegenomen ( is wel handig :Y )
Kan al aan de slag met het blok inelkaar sleutelen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan