Spidi Gonzalez
Die hard MF'er
- 25 okt 2002
- 865
- 1
...
staat er niets in je WPH ?
Frans
Bij mijn kawa zx9r staat dus duidelijk op de ene IN en op de andere EX lijkt erop dat je 2 dezelfde nokkenassen heb dus voor je inlaatgedeelte
Ex =exhaust In=inlet
Dat is toch de bedoeling of zie ik wat over het hoofd?...
Dat betekent dus, dat als je de nokkenassen monteert zoals zou moeten de inlaat en uitlaatkleppen van een cilinder niet tegelijkertijd opengaan...
Dat is toch de bedoeling of zie ik wat over het hoofd?
Dat is toch de bedoeling of zie ik wat over het hoofd?
exact tegelijk open gaat volgens mij ook niet werken..
Spidi sorry hoor dat ik het schrijf ,maar ga eerst eens na wat er bij een 4 takt gebeurt,en wanneer je inlaat open moet gaan en je uitlaat,het is zo eenvoudig en voor de hand liggend volgens mij zie je door de bomen het bos niet meer
Dat is toch de bedoeling of zie ik wat over het hoofd?
Dat betekent dus, dat als je de nokkenassen monteert zoals zou moeten de inlaat en uitlaatkleppen van een cilinder niet tegelijkertijd opengaan...
Daarom vraag ik me dus of de IN en UITLAAT nokkenassen nog van elkaar verschillen afgezien van de timing van de tandwielen op de nokkenassen.
Hoe zet jij je timing dan goed tov de nokkenassen ,dat doe je door de merktekens op je nokkenassen en je tandwiel op je krukas,als het merkteken op die 2 nokkenassen niet correspondeert met je oude nokkenassen waar dus wel IN en EX opsta zou het wel eens heel moeilijk kunnen worden om de juiste timing te vinden,1 tandje verkeerd en je bent het Sjakie
Zit wel verschil tussen IN en EX ook in de toleranties ,lijken hetzelfde maar is niet zo
(Afbeelding)
He Spidy effe wat anders je begrijpt toch wel dat als je 2 nokkenassen hebt waar IN op staat dat die nokkenassen voor de inlaatkant zijn en als je er 2 hebt met EX hebt dat deze bedoelt zijn voor de uitlaatkant,je denkt toch niet dat de fabrikant dat voor niets doet,om een lang verhaal kort te maken ik zou het niet gokken