meylie-style
MF veteraan
goejesmiddags
na 2 circuitdagen via motorsportschool te hebben gereden op zolder is een nieuwe verslaving geboren: circuitknallen!
gelijk voor het hele jaar wat dagen geboekt voor dik geld, maar goed, dan heb je ook wat.
bijv. zolder 1e dag 6 sessies, 2e dag 7. helemaal top.
dat waren de dagen in april.
mei-maand: assen
2 en 28 mei lekker rondjes blazen.
Krijg ik daar vandaag het informatie-mailtje over:
4 FUCKING SESSIES! 200 MAN! ALLEJEZUS WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!
180 zuurverdiende euro voor 4 sessies van 20 a 25 minuten. ok, het is een dure hobby, en dat zal bij iedereen bekend zijn, maar dit vind ik echt belachelijk.
misschien volgend jaar 300 man om zeker te weten dat je in 2010 geen inschrijvers meer hebt?
voor de volledigheid het mailtje ff gectrl-ct/vt
Beste Racer,
Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen !
Lees onderstaande informatie goed door ! Dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.
Graag even je aandacht voor de volgende zaken:
Belangrijk
Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper en originele luchtfilter te rijden !
Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!! Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper en het originele luchtfilter is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren) en dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn. Kom dus ook niet met een zgn. EC-gekeurde uitlaatdemper want die maken ook teveel geluid ! Motoren die niet voorzien zijn van de originele kuip (bijv. een racekuip) dienen geluidsisolatie aan te brengen aan de binnenkant.
Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen één waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.
Een rugprotector is verplicht !
Er gebeuren nog steeds veel te veel ongevallen met ernstig rugletsel waarbij de voornaamste oorzaak het niet dragen van een rugprotector is. Wij stellen het dragen van een rugprotector verplicht en zullen er streng op controleren. Mocht je nog geen (goede) rugprotector hebben dan is deze eventueel vooraf te bestellen op www.race-shop.nl of kun je deze ter plaatse kopen bij de Pirelli servicetrailer. Dit is een investering in je eigen veiligheid !
Inschrijving
De inschrijving vindt donderdagochtend plaats van 7:00u - 8:00u in het Mediacenter dat gelegen is op de eerste verdieping, boven pitboxen 3 t/m 8. De inschrijving gaat op achternaam; dus deelnemers wiens achternaam begint met de letter A t/m D
melden zich aan bij “inschrijftafel A t/m D”, deelnemers wiens achternaam begint met de letter E t/m L melden zich aan bij “inschrijftafel E t/m L” enz. enz. Je krijgt dan je rijnummer en transponder toegewezen, tevens dien je een aansprakelijkheidsstelling
in te vullen en te ondertekenen. Opgelet !!! De transponder is niet bedoeld voor tijdwaarneming maar voor meting van het geluid van je motorfiets. Er worden deze dag dus geen rondetijden gemeten !
Briefing
De briefing vindt plaats van 8:30u - 8:50u in het Mediacenter. Het is voor iedereen verplicht om daarbij aanwezig te zijn omdat er informatie wordt verstrekt over allerlei belangrijke zaken. Tip: ga naar de briefing in rij-uitrusting en zorg dat je motorfiets rijklaar is/staat vóór aanvang van de briefing.
Denk eraan dat groep 1 onmiddellijk na de briefing moet rijden.
Tijdsindeling groepen
De eerste 2 ronden van iedere sessie wordt er rustig gereden in alle groepen. Dit is zeer belangrijk om het circuit te verkennen en om de banden op te warmen !
De groepen zijn als volgt ingedeeld:
- Groep 1 (snel), rijnummers 1 t/m 40.
- Groep 2 (gevorderd), rijnummers 41 t/m 80.
- Groep 3 (gevorderd), rijnummers 81 t/m 120.
- Groep 4 (licht gevorderd), rijnummers 121 t/m 160.
- Groep 5 (onervaren), rijnummers 161 t/m 200
Ochtend
09:00u – 09:25u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
09:25u – 09:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
09:50u – 10:15u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
10:15u – 10:40u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
10:40u – 11:05u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
11:05u – 11:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
11:30u – 11:55u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
11:55u – 12:20u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
12:20u – 12:45u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
12:45u – 13:10u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
Middag
14:10u – 14:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
14:30u – 14:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
14:50u – 15:10u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
15:10u – 15:30u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
15:30u – 15:50u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
15:50u – 16:10u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
16:10u – 16:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
16:30u – 16:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
16:50u – 17:10u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
17:10u – 17:30u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
*Tijdens de 2 ochtendsessies worden de deelnemers in groep 5 begeleid door onze instructeurs, tijdens de middagsessies wordt er vrij gereden.
Procedure op- en afrijden circuit
Rijders moeten 15 minuten voor aanvang van hun sessie aanwezig zijn in het Parc-fermé. Rijders kunnen het Parc-fermé in via het hek bij het tankstation. Daar word je gecontroleerd op je rijnummer welke is verbonden aan je groep en wordt je transponder
op je motorfiets bevestigd. Deze dus niet zelf bevestigen !!!
De sessie is ten einde als (met een zwart-wit geblokte vlag) wordt “afgevlagd” bij de Start-Finish op het rechte stuk voor de hoofdtribune. Na het passeren van de vlag is je sessie voorbij. Je rijdt de laatste ronde volledig uit en verlaat de baan via de ingang
van de Pitlane rechts na de Ramshoek, voor de GT, waar je van de baan afgehaald zult worden.
Vlaggencodes
Zorg dat je de onderstaande vlaggencodes goed kent:
Rode vlag
Sessie gestopt. Snelheid verminderen en rustig doorrijden tot de pitstraat of een door official (baco) aangegeven plaats. Inhalen verboden!
Witte vlag
Voertuig (ambulance) in het baanvak na deze vlag, inhalen verboden! Als men het voertuig is gepasseerd, geldt een groene vlag situatie, dus inhalen toegestaan!
Groene vlag
Baan weer vrij, rijders mogen voluit.
Gele vlag
Gevaar in baanvak(ken) erna. Snelheid verminderen. Inhalen verboden!
Geel/rood gestreepte vlag
Ook wel de olievlag genoemd. Olie, vloeistof of regen op het hiernavolgende baanvak. Glad asfalt!
Zwart/wit geblokte vlag
Finishvlag. Einde sessie. Rustig doorrijden tot het punt waar met een rode vlag wordt aangeduid dat het circuit moet worden verlaten.
Je rijdt volledig op eigen risico !
Regels
- Het is niet toegestaan om zonder integraalhelm, lederen combi cq overall, laarzen, handschoenen en rugprotector het circuit te betreden met de motorfiets.
- Eventuele aanwezigheid van koplamp, achterlicht, richtingaanwijzers dient verwijderd c.q. afgeplakt te worden en de kentekenplaat dient verwijderd te worden.
- Het is uitdrukkelijk verboden om oude banden e.d. achter te laten !
- Remblokken en banden mogen niet versleten zijn en de motorfiets dient in algehele goede staat te verkeren.
- De motorfiets dient voorzien te zijn van de standaard uitlaat en luchtfilter.
- Het is uitdrukkelijk verboden om burn outs, wheelies, stoppies e.d. op het rennerskwartier, in de pitstraat en op het circuit zelf te maken.
- In het rennerskwartier dient stapvoets gereden te worden.
- De deelnemer dient te allen tijde de instructies op te volgen van organisator, instructeurs en baancommissarissen ten einde de veiligheid te waarborgen, overtreding hiervan kan met uitsluiting van de circuittraining worden bestraft
zonder restitutie van het inschrijfgeld.
Circuitservice
Pirelli bandenservice
De kosten voor montage en balanceren van een zelf meegebrachte band zijn € 10,00. De prijs van bijv. een set Pirelli Supercorsa Pro in de maten
120/70/17 + 180/55/17 is 310,00 euro, de kosten voor montage en balanceren zijn dan € 5,00 per wiel. Tevens is de nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa verkrijgbaar.
De courante maten Pirelli banden (120/70/17, 160/60/17, 180/55/17 en 190/55/17) en regenbanden zijn op vooraad.
Wil je een ander type Pirelli band en/of een speciale maat dan dien je dat uiterlijk 1 week voor aanvang bij de organisatie te melden zodat we die mee kunnen nemen.
HK Suspension veringservice
HK Suspension is aanwezig voor advies en het afstellen van de vering van je motorfiets. Tevens kunnen er kleine reparaties e.d. ter plaatse uitgevoerd worden.
Shoei helmenservice
Shoei is aanwezig met de raceservice voor advies, schoonmaken en het afstellen van je Shoei helm. Tevens hebben zij de nieuwste modellen bij zich waarmee proefgereden kan worden.
Onderdelenservice
Bij de Pirelli servicetrailer zijn vele onderdelen verkrijgbaar zoals o.a. remblokken, oliën, smeermiddelen, kettingen, tandwielen, hendels, kuipruiten, clip-ons, rem-schakelsets, valblokken, motorbokken, etc,etc.
Total Tankstation
Het tankstation op het circuit is deze dag geopend.
Tot ziens op Assen !
Met Sportieve Groet,
Jeroen Versteeg
Road Race Promotion
Postbus 53
9422 ZH Smilde
The Netherlands
Tel: +31(0)592-420011
Fax: +31(0)592-420194
Gsm: +31(0)6-20625961
www.race-shop.nl
www.circuitrijden.nl
na 2 circuitdagen via motorsportschool te hebben gereden op zolder is een nieuwe verslaving geboren: circuitknallen!
gelijk voor het hele jaar wat dagen geboekt voor dik geld, maar goed, dan heb je ook wat.
bijv. zolder 1e dag 6 sessies, 2e dag 7. helemaal top.
dat waren de dagen in april.
mei-maand: assen
2 en 28 mei lekker rondjes blazen.
Krijg ik daar vandaag het informatie-mailtje over:
4 FUCKING SESSIES! 200 MAN! ALLEJEZUS WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!
180 zuurverdiende euro voor 4 sessies van 20 a 25 minuten. ok, het is een dure hobby, en dat zal bij iedereen bekend zijn, maar dit vind ik echt belachelijk.
misschien volgend jaar 300 man om zeker te weten dat je in 2010 geen inschrijvers meer hebt?
voor de volledigheid het mailtje ff gectrl-ct/vt
Beste Racer,
Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen !
Lees onderstaande informatie goed door ! Dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.
Graag even je aandacht voor de volgende zaken:
Belangrijk
Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper en originele luchtfilter te rijden !
Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!! Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper en het originele luchtfilter is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren) en dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn. Kom dus ook niet met een zgn. EC-gekeurde uitlaatdemper want die maken ook teveel geluid ! Motoren die niet voorzien zijn van de originele kuip (bijv. een racekuip) dienen geluidsisolatie aan te brengen aan de binnenkant.
Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen één waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.
Een rugprotector is verplicht !
Er gebeuren nog steeds veel te veel ongevallen met ernstig rugletsel waarbij de voornaamste oorzaak het niet dragen van een rugprotector is. Wij stellen het dragen van een rugprotector verplicht en zullen er streng op controleren. Mocht je nog geen (goede) rugprotector hebben dan is deze eventueel vooraf te bestellen op www.race-shop.nl of kun je deze ter plaatse kopen bij de Pirelli servicetrailer. Dit is een investering in je eigen veiligheid !
Inschrijving
De inschrijving vindt donderdagochtend plaats van 7:00u - 8:00u in het Mediacenter dat gelegen is op de eerste verdieping, boven pitboxen 3 t/m 8. De inschrijving gaat op achternaam; dus deelnemers wiens achternaam begint met de letter A t/m D
melden zich aan bij “inschrijftafel A t/m D”, deelnemers wiens achternaam begint met de letter E t/m L melden zich aan bij “inschrijftafel E t/m L” enz. enz. Je krijgt dan je rijnummer en transponder toegewezen, tevens dien je een aansprakelijkheidsstelling
in te vullen en te ondertekenen. Opgelet !!! De transponder is niet bedoeld voor tijdwaarneming maar voor meting van het geluid van je motorfiets. Er worden deze dag dus geen rondetijden gemeten !
Briefing
De briefing vindt plaats van 8:30u - 8:50u in het Mediacenter. Het is voor iedereen verplicht om daarbij aanwezig te zijn omdat er informatie wordt verstrekt over allerlei belangrijke zaken. Tip: ga naar de briefing in rij-uitrusting en zorg dat je motorfiets rijklaar is/staat vóór aanvang van de briefing.
Denk eraan dat groep 1 onmiddellijk na de briefing moet rijden.
Tijdsindeling groepen
De eerste 2 ronden van iedere sessie wordt er rustig gereden in alle groepen. Dit is zeer belangrijk om het circuit te verkennen en om de banden op te warmen !
De groepen zijn als volgt ingedeeld:
- Groep 1 (snel), rijnummers 1 t/m 40.
- Groep 2 (gevorderd), rijnummers 41 t/m 80.
- Groep 3 (gevorderd), rijnummers 81 t/m 120.
- Groep 4 (licht gevorderd), rijnummers 121 t/m 160.
- Groep 5 (onervaren), rijnummers 161 t/m 200
Ochtend
09:00u – 09:25u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
09:25u – 09:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
09:50u – 10:15u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
10:15u – 10:40u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
10:40u – 11:05u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
11:05u – 11:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
11:30u – 11:55u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
11:55u – 12:20u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
12:20u – 12:45u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
12:45u – 13:10u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
Middag
14:10u – 14:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
14:30u – 14:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
14:50u – 15:10u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
15:10u – 15:30u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
15:30u – 15:50u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
15:50u – 16:10u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
16:10u – 16:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
16:30u – 16:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
16:50u – 17:10u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
17:10u – 17:30u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
*Tijdens de 2 ochtendsessies worden de deelnemers in groep 5 begeleid door onze instructeurs, tijdens de middagsessies wordt er vrij gereden.
Procedure op- en afrijden circuit
Rijders moeten 15 minuten voor aanvang van hun sessie aanwezig zijn in het Parc-fermé. Rijders kunnen het Parc-fermé in via het hek bij het tankstation. Daar word je gecontroleerd op je rijnummer welke is verbonden aan je groep en wordt je transponder
op je motorfiets bevestigd. Deze dus niet zelf bevestigen !!!
De sessie is ten einde als (met een zwart-wit geblokte vlag) wordt “afgevlagd” bij de Start-Finish op het rechte stuk voor de hoofdtribune. Na het passeren van de vlag is je sessie voorbij. Je rijdt de laatste ronde volledig uit en verlaat de baan via de ingang
van de Pitlane rechts na de Ramshoek, voor de GT, waar je van de baan afgehaald zult worden.
Vlaggencodes
Zorg dat je de onderstaande vlaggencodes goed kent:
Rode vlag
Sessie gestopt. Snelheid verminderen en rustig doorrijden tot de pitstraat of een door official (baco) aangegeven plaats. Inhalen verboden!
Witte vlag
Voertuig (ambulance) in het baanvak na deze vlag, inhalen verboden! Als men het voertuig is gepasseerd, geldt een groene vlag situatie, dus inhalen toegestaan!
Groene vlag
Baan weer vrij, rijders mogen voluit.
Gele vlag
Gevaar in baanvak(ken) erna. Snelheid verminderen. Inhalen verboden!
Geel/rood gestreepte vlag
Ook wel de olievlag genoemd. Olie, vloeistof of regen op het hiernavolgende baanvak. Glad asfalt!
Zwart/wit geblokte vlag
Finishvlag. Einde sessie. Rustig doorrijden tot het punt waar met een rode vlag wordt aangeduid dat het circuit moet worden verlaten.
Je rijdt volledig op eigen risico !
Regels
- Het is niet toegestaan om zonder integraalhelm, lederen combi cq overall, laarzen, handschoenen en rugprotector het circuit te betreden met de motorfiets.
- Eventuele aanwezigheid van koplamp, achterlicht, richtingaanwijzers dient verwijderd c.q. afgeplakt te worden en de kentekenplaat dient verwijderd te worden.
- Het is uitdrukkelijk verboden om oude banden e.d. achter te laten !
- Remblokken en banden mogen niet versleten zijn en de motorfiets dient in algehele goede staat te verkeren.
- De motorfiets dient voorzien te zijn van de standaard uitlaat en luchtfilter.
- Het is uitdrukkelijk verboden om burn outs, wheelies, stoppies e.d. op het rennerskwartier, in de pitstraat en op het circuit zelf te maken.
- In het rennerskwartier dient stapvoets gereden te worden.
- De deelnemer dient te allen tijde de instructies op te volgen van organisator, instructeurs en baancommissarissen ten einde de veiligheid te waarborgen, overtreding hiervan kan met uitsluiting van de circuittraining worden bestraft
zonder restitutie van het inschrijfgeld.
Circuitservice
Pirelli bandenservice
De kosten voor montage en balanceren van een zelf meegebrachte band zijn € 10,00. De prijs van bijv. een set Pirelli Supercorsa Pro in de maten
120/70/17 + 180/55/17 is 310,00 euro, de kosten voor montage en balanceren zijn dan € 5,00 per wiel. Tevens is de nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa verkrijgbaar.
De courante maten Pirelli banden (120/70/17, 160/60/17, 180/55/17 en 190/55/17) en regenbanden zijn op vooraad.
Wil je een ander type Pirelli band en/of een speciale maat dan dien je dat uiterlijk 1 week voor aanvang bij de organisatie te melden zodat we die mee kunnen nemen.
HK Suspension veringservice
HK Suspension is aanwezig voor advies en het afstellen van de vering van je motorfiets. Tevens kunnen er kleine reparaties e.d. ter plaatse uitgevoerd worden.
Shoei helmenservice
Shoei is aanwezig met de raceservice voor advies, schoonmaken en het afstellen van je Shoei helm. Tevens hebben zij de nieuwste modellen bij zich waarmee proefgereden kan worden.
Onderdelenservice
Bij de Pirelli servicetrailer zijn vele onderdelen verkrijgbaar zoals o.a. remblokken, oliën, smeermiddelen, kettingen, tandwielen, hendels, kuipruiten, clip-ons, rem-schakelsets, valblokken, motorbokken, etc,etc.
Total Tankstation
Het tankstation op het circuit is deze dag geopend.
Tot ziens op Assen !
Met Sportieve Groet,
Jeroen Versteeg
Road Race Promotion
Postbus 53
9422 ZH Smilde
The Netherlands
Tel: +31(0)592-420011
Fax: +31(0)592-420194
Gsm: +31(0)6-20625961
www.race-shop.nl
www.circuitrijden.nl
Laatst bewerkt: