2001 Led-lichten aansluiten op 1999 model R6 ?????

Rori

MF veteraan
9 mrt 2005
2.113
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Hey,

Ik ben bezig de led lichten van een yamaha R6 model '01-'02 aan te sluiten op de yamaha R6.

Dit lukt gedeeltelijk aangezien het achterlicht wel brandt, maar het remlicht doet het nog niet.

Heeft iemand ervaring hiermee, miss zelfs zelf een keer gedaan omdat dit meer voorkomt bij de R6-eigenaren.
Ik heb namelijk 3 hoofddraden die in het stekkertje zaten, en twee losse gele. Deze zitten bij het 2001 model. Op mijn 1999 heb ik ook de drie hoofddraden. Maar dan heb ik dus de knipperlichten die uit twee draden bestaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, haha.

Als je meer weet, graag een reactie
 
Weet niet meer hoe ik 't precies gedaan had, maar je hebt 3 draden :

massa, geschakelde plus van je licht schakelaar, en geschakelde plus van je remlicht schakelaar (ff meten welke wat is met een multimeter)

Je achterlicht heeft er ook 3, waarvan zwart massa is, geel en groen (of blauw) moet je aansluiten en kijken wat wat is. Achterlicht brand minder vel dan je remlicht iig
 
Thanx voor je reactie.

Ik heb net weer wat geprobeerd. Krijg afzonderlijk alle lichten te zien. Alleen als ik en het remlicht en het gewone licht aansluit, doen de knipperlichten het weer niet. Het gewone licht of het remlicht apart, in combinatie met de knipperlichten is geen probleem.

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de weerstanden bij de knipperlichten, maar denk zelf dat dit er niets mee te maken heeft.

De knipperlichten zitten geintegreerd in de achterlichten ter informatie.
 
Hebbie mischien fototje(s) oid? Maakt het duidelijker. .....
En is er ergens op het internet niet een elektrisch schema te vinden?

Als ik het zo hoor lijkt het wel of je knipperlichten niet correct aan massa hangen.

En, knipperen de andere knippers wel zonder de "Led-lichten"?

PS: Leuke homepage......
 
Kan nu geen foto maken jammer genoeg, hij staat in belgie nu.

enne, ik heb de voorste knippers nog niet aangesloten.
De knippers zijn allebei met 1 draad aangesloten, de oude knippers sloot ik met twee draden aan. Ik heb dus nog twee aansluitingen over aan het einde van de kabelboom.

Die twee aansluitingen vormen een vertakking. Bij de oude situatie moest ik steeds 1 draad hieraan hangen en de andere aan de losse draad voor de knipper.

Correct aan de massa aangesloten??
 
heb het zelf ook gedaan en het is helemaal niet zo moeilijk... gewoon kleur op kleur aansluiten :P
bij het 2001 achterlicht heb je een soort losse draadboom voor de knipperlichten aan draadboom voor het achterlicht zelf. ik heb die knipperlicht draadboom gewoon weggehaald omdat bij het 1999 model de aansluiting/stekkertjes helemaal bij het achterlicht zitten, en bij het 2001 model blijkbaar ergens bij de accu.

Stekker van het nieuwe achterlicht eraf knippen (of een zelfde stekker van het 1999 model erop zetten), knipperlicht draadboom verwijderen dus van het nieuwe achterlicht, en vervolgens alles gewoon kleur op kleur aansluiten :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan