2005 GSXR1000

Ik heb een hele stapel tests liggen, als ik me niet zwaar vergis zijn doorgaans de Blade en de Soes ongeveer even sterk en steken de ZX-10R en R1 er gemiddeld een pk of vijf bovenuit waarbij het iedere stuivertje wisselen is bij de laatste twee. Zal voor de gein binnenkort de iets van 25 vermogen- en gewichtsmetingen eens middelen, dan kom je wel tot redelijk betrouwbare getallen omdat exemplarische verschillen van motoren en testbanken dan minder relevant worden.

Wat wel opvalt bij alle metingen, de R1000 - immers al jaren op de markt - presteert behoorlijk constant, weinig uitschieters en minimaal de fabrieksopgave van 164 krukas pk's, daarmee levert ie zo tussen de 144 en 150 SAE rol pk's (alle jaargangen meegerekent).

De ZX-10R en R1's liggen met zo'n 152 tot 160 SAE rol pk's toch wel wat hoger maar zéker niet zo dramatisch veel hoger dan het zich in de winter liet aanzien toen men gouden bergen beloofde! Ook het onderlinge gewicht, op de zware Blade na dan, ontloopt elkaar maar net 6 kg of zo...

Bij Moto73 speculeren ze op basis van uitspraken van iemand van Suzuki op 190 pk.
Als dat waar is en als Suzuki het vermogen net zo goed waarmaakt als bij het huidige model, dan is deze fiets dus 26 pk sterker dan het huidige model en dus een dikke 20 pk sterker dan de concurrentie........

Ben benieuwd......
 
Eindelijk een een mooi gele kleurstelling

full
 
Eindelijk een een mooi gele kleurstelling

(Afbeelding)

Ik neem aan dat de specialisten van vervangings uitlaatsystemen niet kunnen wachten tot ze de R1000 in handen hebben, dat worden gouden tijden voor ze!!!

Komt het toch nog allemaal goed uit voor ze, neem aan dat er maar barweinig systemen voor de R1 zijn verkocht, die klinkt al prachtig en ziet er ook nog eens mooi uit...
 
Mag ik nu effe lachen met degene die dachten dat het allemaal fotosoep was :+ :+ :+
 
Het ziet er wel lekker uit.
Alleen jammer dat de motor niet zo lekker oogt.

Volgens de folder is de nieuwe 1000 999cc, drooggewicht van 166kg
en is voorzien van een kat (niet de show-poes erop maar een katalysator).
Ik moet op z'n zacht's gezegd nog even wennen....
 
Ik vind hem Cool 8-)
Wel gewaagd moet ik zeggen :}
Maar dat vind ik beter dan elkaar achterna lopen :o
Moet even wennen maar die zwart grijs rood uitvoering
vind ik echt mooi
Een echt kannon met een dikke loop zullen we maar zeggen })
 
En... Voor degene die naar de Rai zijn geweest...

Hoe vinden jullie hem nu ??

Ik vind hem :9~ :9~ :9~

Ik(15) vind dit echt een wereldmachine, zit fantastisch en de looks zijn goed, de uitlaat vind ik niet super, maar voor derest :9~

full


De Dames zien er natuurlijk helemaal :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ uit !!!
 
Laatst bewerkt:
In het echt viel die idd heel erg mee, hij zat ook erg goed. hebben jullie die yosi uitlaat ook zien liggen voor de nieuwe 1000? ik vond hem wel heeeeel klein :?

Opgegeven pk's 178 best veel :)

Alleen het kontje was me net iets te plastic achtig(van de zeikant gezien vanaf de achterkant was die wel oke)
 
133452

slim en mooi, zo'n oplossing, wist je dat in deze pipe de katalysator verwerkt is?
Weghalen en een vervangingsdemper en je hebt zó méér peekaas zonder veel sloopwerk.
Ze kopen toch allemaal wat anders moeten ze bij Suzuki hebben gedacht, waarbij kleine knippers nu eens weer níet nodig zijn:
133454
 
ik vond het een mooi brommert die nieuwe duuzend van soefsoekie. wanneer honda niet bestond wist ik het wel dan kocht ik een gele. errug mooi. in het echt veel mooier als op de ploaties. in het echt valt alles op zn plaats.
wie gaat er één bestellen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan