2012 bmw maxi scooter

Ik ben geen idioot... , EASYintruderrider.....

Voor jou dus zonder moeilijke werkwoordvormen : andere importeurs iets extra geven voor klanten... Dus, Belgische importeur OOK iets geven voor klanten..'

Snappie, Snappie ?
 
Laatst bewerkt:
Dus weer eens niets van BMW-Belux.
Op een italiaans site staat dat BMW als compensatie 2 keuzes geeft
één jaar gratis onderhoud of 10.000km (indien ik dit juist begrijp)
of een BMW Air Flow 2 helm, dit bij wijze van verontschuldiging voor de vertraging.
hier de link Dove sono gli scooter BMW C 600 Sport e C 650 GT?

Waarom, waarom en nog eens waarom kan dit in België ook niet?
Ik heb echt spijt dat ik ooit een BMW besteld heb niets ander dan mij ergeren, weinig of totaal geen respect vanwege BMW tegenover hun klanten, communicatie met BMW nul

Indien ik mijn bestelling kon annuleren en voorschot zou terug krijgen, DIRECT.
 
geloven hier nu sommige echt niet dat dit filmpje echt is? komaan zeg 't is ook niet zooo bijzonder om dat te doen eh, achter een scherm van een scooter op de highway. waarom zou hij al die moeite doen om langs de autostrade een rollebank ofzo te zetten, ene ventilator, etc. of zelfs binnen... hij rijd geen 300 eh


Het is wel raar dat zijn hand met de camera behoorlijk beweegt, terwijl het beeld zelf gewoon stil blijft?
En inderdaad....hijj zet de camera uit met zn andere hand en rijdt dus 160 zonder handen??
Yeah right :+
 
Laatst bewerkt:
Het is wel raar dat zijn hand met de camera behoorlijk beweegt, terwijl het beeld zelf gewoon stil blijft?
En inderdaad....hijj zet de camera uit met zn andere hand en rijdt dus 160 zonder handen??
Yeah right :+
Mss heeft het apparaatje een Image Stabilizer functionaliteit.

Ik denk dat Andrea Mangiacapra "NonnoSport" (maker van de video) vaker capriolen uithaald.


Ja hoor, ook ik heb er 180 km/h (op de teller) gereden op de Spaanse snelweg en als ik in mijn handjes zou moeten klappen zou dat geen probleem geweest zijn.

NonnoSport heeft het over Traction Control (C600) op de Tmax-forum (Italie), zie hier. Had het proefmodel in Madrid dit ook? En wanneer pak je de C-modellen in NL?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag telefoon gehad van BMW Bornem met heel slecht nieuws. De voorzienen aantallen die aan België moesten geleverd worden voor dit jaar zijn plots door BMW AG gehalveerd. BMW is het aan het uitzoeken waarom en konden mij dus GEEN concrete datum van levering geven.
Ik zou morgen of begin volgende week een telefoontje mogen verwachten van het hoe; wanneer en waarom.
Hebben nu eens serieus over de contractbreuk gesproken indien ik deze niet zou hebben in week 32 zal het voor mij een ander merk worden.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan ik in alleheval niet.
Een of ander malloot is met zijn Lamborghini over een aantal BMW's gewalst in Italie, een van de landen met produktie voorrang, zie hier.

:+
 
Mss heeft het apparaatje een Image Stabilizer functionaliteit.

Ik denk dat Andrea Mangiacapra "NonnoSport" (maker van de video) vaker capriolen uithaald.NonnoSport heeft het over Traction Control (C600) op de Tmax-forum (Italie), zie hier. Had het proefmodel in Madrid dit ook? En wanneer pak je de C-modellen in NL?

Nee, zeker weten geen tractioncontrol op de Sport in Madrid.

De supertest staat in de planning, de andere partijen zijn al min of meer geregeld maar wacht nog even op reactie van BMW.
 
Nee, zeker weten geen tractioncontrol op de Sport in Madrid.
Idd in de toenmalige verslagen geen woord over tractiecontrol en ook niet bij BMW alszijnde een optie.

"Bei extremen Fahrmanövern ist es zu einer Kettenlängung gekommen, die außerhalb der Spezifikation lag. Wir haben den Antriebsstrang bei den Toleranzen eingeengt und das Motor-Setup entsprechend verändert“, mogelijk heeft die italiaan een (extreme) manoevre gedaan, waarbij de EMC heeft ingegrepen en dit ziet als tractiecontrol.

Volledige bericht staat op kfz-betrieb online.


De supertest staat in de planning, de andere partijen zijn al min of meer geregeld maar wacht nog even op reactie van BMW.
Benieuwd naar de verschillen tussen het Madrid-model en het produktie model.
 
Laatst bewerkt:
Toch vreemd dat een journalist erin slaagt om een splinternieuwe scooter reeds dermate "buiten specificatie" te krijgen.
Dat hadden de eigen fabriekspiloten van BMW reeds moeten uittesten vooraleer de scooters aan de pers voor te stellen.
Het gaat immers niet om een slijtage-fenomeen.
Wijst toch op een overhaaste productieklus.
Hopelijk is de rest van de scooter wel op voorhand goed uitgetest.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees niet terug dt een journalist het probleem heeft ontdekt of veroorzaakt, er staat "tijdens de laatste testen". Verder is dit niet een overhaaste productieklus maar een strak gepland introductie, ook voor BMW is tijd kostbaar. Bij tegenslag zal dan de deadline niet worden gehaald.

Waarom is het zo moeilijk om BMW een beetje voordeel van de twijfel te geven? Mordan heeft maanden langer op zijn Maxsym moeten wachten zonder fatsoenlijke verklaring, bij Piaggio is dit ook voorgekomen. Soms zit het mee en soms tegen, dat geldt voor ons, maar ook voor de grote merken. Niet leuk maar goed om te beseffen als je vooraf je bestelling doet.
 
Waarom is het zo moeilijk om BMW een beetje voordeel van de twijfel te geven?

Omdat ik een beetje de interne keuken van BMW Belux ken en weet waar de communicatieknoop zit.

Het belang van de consument staat hierbij niet op de eerste plaats... daarom .

En het IS een haastklus geweest, zoals lang en breed in de pers door de projectverantwoordelijke van de BMW-scooters zelf is toegegeven...

Waarom wil jij dat niet inzien, eigenlijk ?

Ik heb er geen belang bij om BMW af te kraken : ik ben aan mijn 7de BMW-motorfiets en 8ste BMW-auto bezig.... .

Dat maakt echter van de BMW-verantwoordelijken nog geen heiligen.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik een beetje de interne keuken van BMW Belux ken en weet waar de communicatieknoop zit.

Het belang van de consument staat hierbij niet op de eerste plaats... daarom .

En het IS een haastklus geweest, zoals lang en breed in de pers door de projectverantwoordelijke van de BMW-scooters zelf is toegegeven...
Waarom heb jij dan met deze extra informatie in eerste instantie zelf een BMW scooter besteld? Is jouw bron misschien minder betrouwbaar dan je zou wensen?

Waarom wil jij dat niet inzien, eigenlijk ?
Ik zie het probleem wel, leef mee met ITX en hoop dat alles uiteindelijk goed komt. Yep het is een rampzalige introductie waarbij veel fout gaat. Maar in mijn post geef ik al twee voorbeelden waar het ook mis is gegaan. een groot merk in Europa en een grote speler in Azie die Europa wil veroveren, waarbij ook communicatie faalt en geen sprake is van compensatie.

Ik heb er geen belang bij om BMW af te kraken : ik ben aan mijn 7de BMW-motorfiets en 8ste BMW-auto bezig.... .

Dat maakt echter van de BMW-verantwoordelijken nog geen heiligen.

Je BMW historie is inmiddels bekend :) Ik geloof niet in heilige, maar doe ook niet aan moderne heksenverbranding. Ieder commercieel bedrijf wil een product tegen minimale kosten (lees tijd want dat is vaak de grootse kostenpost in ontwikkeling) in de markt zetten. Dat is zeker van toepassing voor een seizoensgevoelig product als een tweewieler.

Kortom; slechte beurt van BMW, maar BMW is maar een van de vele spelers die dit overkomt (laat gebeuren). BMW is op dit gebied volgens mij niet beter of slechter dan andere fabrikanten. (vwb het technische deel kan ik daar niet veel aan toevoegen, ik heb nog nooit een BMW gehad, auto's nooit iets aan gevonden en de 650GT zou de eerste kunnen worden als 't rijden bevalt vanaf 28-07.

Jammer dat je geen correctie maakt op je onjuiste tekst in de vorige post, of aanvulling plaatst waaruit dat zou blijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je laatste zin niet, gelieve toe te lichten.

Ik zou gewoon kunnen stellen dat die hele BMWscooter-historie me niet aanbelangt : ik heb geen problemen meer met mijn BMWs en ik heb nu een TMax , waarmee ik blij ben.

Ik vind het echter persoonlijk sneu voor degenen die reeds màànden in spanning zitten of hun scooter nu al dan niet gaat komen, dat BMW Belux het bestaat :

1) haar klanten zowat de slechtste info te bezorgen van alle Europese importeurs
2) toe te laten dat haar klanten zowat het laatste in Europa bediend worden
3) haar dealers te laten schrijven dat de klanten hun geduld beloond wordt door "zo'n fantastische scooter eindelijk te MOGEN krijgen", ZONDER een enkele commerciële geste te doen om "sorry" te zeggen.

Die m.i. verwerpelijke houding heeft geen verband met de technische problemen die BMW ondervond, en die inderdaad elke constructeur kunnen overkomen.

De wijze waarop de klanten vervolgens worden verzorgd (of niet) maakt voor mij echter het verschil uit tussen een lovenswaardige firma die haar klanten hoog in het vaandel draagt en een pretentieuze en antipathieke "boÎte" die de klantentrouw aan haar merk gewoon "vanzelfsprekend" vindt en haar klanten als onnozelaars behandelt.

Ik hou van de BMW-producten, maar ik laak de stijl van het merk en haar vertegenwoordigers.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je laatste zin niet, gelieve toe te lichten.
Jij zegt dat een journalist het probleem heeft ontdekt door verder te gaan dan de testrijders van BMW. Ik zie dat niet in de tekst of link van Chopper staan.


Ik hou van de BMW-producten, maar ik laak de stijl van het merk en haar vertegenwoordigers.

Mij laat BMW koud, evenals alle andere merken. Afhankelijk van de situatie zijn ze allemaal even goed of slecht, daar zijn voldoende topics over. Het valt mij op dat er tegen BMW veel harder geschopt wordt dan bijvoorbeeld de twee merken die ik eerder heb genoemd. Dan lijkt het volkomen onterecht alsof je beter af bent met een ander merk. Oja, Yamaha levert wel op tijd en volgens afspraak. (tot ze daar in de problemen komen :+ )

We verschillen niet zo heel veel van mening, ik zorg alleen voor wat balans.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan