2013: 6 dwergen tocht

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Dat is het plan voor volgend jaar, iets dichter bij huis dan mijn laatste reizen. Geen visa nodig af ander moeilijk gedoe, maar gewoon een reis met een thema van pakweg 3 a 4 weken. Voor liefhebbers van zon en warmte maar ook bergen en passen komen aan bod, gewoon een prachtige route door zuid Europa!

Wat zijn de 6 Dwergen?

  1. Lichtenstein
  2. San Marino
  3. Malta
  4. Vaticaanstad
  5. Monaco
  6. Andorra

Bergen:
  1. Alpen - Dolomieten
  2. Franse Alpen
  3. Pireneeen
  4. Franse Jura - Vogezen

De reisafstand is zo'n 7000Km waarvan een groot deel door Italie, ik denk erover om rond september te gaan.
Wie wil er mee? lijkt me leuk om dit in groepsverband te doen.
 
Malta zelf is misschien niet zo boeiend, maar de weg ernaar toe wel. :-)
 
Mooi thema. Spreekt me zeker aan. Wat is je rij stijl, gezien je tenere's rijdt uiteraard geen racepartijen. Hoe denk je te overnachten. En is het alleen rijden of ook nog wat zien. En zoek je ervaren piloten of is iedereen welkom, met beginnende motorrijders zal je soms wat langer moeten wachten.
 
Tja Rijstijl...

Ik heb een hekel aan confrontaties met Politie, ik hou me dus over het algemeen wel aan de snelheidslimieten. De supertenere is een lekkere stuurfiets en dat is genieten in de bergen om met zo'n ding te rijden, ik ben niet iemand die veel risicos neemt en heb een rustige rijstijl die voor iedereen wel bij te sloffen moet zijn. Gezellig met elkaar op stap is het doel en zeker geen competitie rijden, dag afstanden kunnen sterk verschillen maar als we met een groep zijn dan kunnen we dat natuurlijk gezamelijk beslissen. Je moet wel 8 uur in het zadel kunnen zitten op een dag,
Mijn idee is om ook in Duitsland mooie stukken binnendoor te rijden zoals de weinstrasse en de swartswalder hochstrasse, dan naar Lichtenstein.

Overnachting:
Kamperen heeft de voorkeur vanwege de gezelligheid en de kosten, vakantie in west Europa is nu eenmaal een stuk duurder dan in de voormalige Sovjet unie. Ook kwa veiligheid vind ik het beter omdat de motor immers naast je tent staat, het blijft opletten in Spaghettiland.

In Italie spreekt men Italiaans en vaak weinig andere talen, ik beheers de taal vrij goed.

Het is vooral ook de bedoeling om iets te zien en cultuur te snuiven, zo wil ik ook graag de Vesuvius en Pompei bezoeken. Verder denk ik ook met name aan Toscane ruim aandacht te geven, wil er dan ook het liefst 4 weken voor uittrekken.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf man

Eerst dit jaar rondje Europa...... en als het me heel erg bevalt(voor het eerst een campeer vakantie)
lijkt het me erg leuk.
 
Heb een aantal jaar geleden Toscane & Umbrië gedaan met het koekblik. Persoonlijk vind ik Umbrië Veeeel mooier dan Toscane.
goeie tip, deze tocht gaat trouwens door bijna alle Italiaanse provincies en Umbrië ligt ook op de route.
 
Ik ben net in Toscane geweest, en vond 't prachtig - super stuurwegen en relatief weinig verkeer en goed asfalt. Ik heb nog geen plannen voor volgend jaar, en houd 't zeker in gedachten.
 
Het ligt er een beetje aan wat voor motor ik koop ivm eventuele passagier en of ik vrij kan krijgen, de rit zelf lijkt me een leuk idee exclusief Malta, volgens mij is daar heen gaan geen hol aan en de overtocht is erg lang (32 uur). Misschien beter idee om vanaf Rome / Vaticaanstad over te steken naar Ancona en daar de ferry te pakken naar Kroatië en Slovenië? :9
 
prachtig idee,maar niet naar malta geen hol aan;nog beter om over te steken of andersom naar albanie.
 
Malta is een onderdeel van het thema, zeg maar een soort landmark rally.
Niet bij alle dwergen geweest betekent geen trofee aan het eind van de trip.
 
Het ligt er een beetje aan wat voor motor ik koop ivm eventuele passagier en of ik vrij kan krijgen, de rit zelf lijkt me een leuk idee exclusief Malta, volgens mij is daar heen gaan geen hol aan en de overtocht is erg lang (32 uur). Misschien beter idee om vanaf Rome / Vaticaanstad over te steken naar Ancona en daar de ferry te pakken naar Kroatië en Slovenië? :9

Van Pozallo naar Malta is anderhalf uur
zie Voyages | Virtu Ferries Ltd.

reken wel op zo'n 200 euro voor een retour met motor.
 
Het ligt er een beetje aan wat voor motor ik koop ivm eventuele passagier en of ik vrij kan krijgen, de rit zelf lijkt me een leuk idee exclusief Malta, volgens mij is daar heen gaan geen hol aan en de overtocht is erg lang (32 uur). Misschien beter idee om vanaf Rome / Vaticaanstad over te steken naar Ancona en daar de ferry te pakken naar Kroatië en Slovenië? :9
Voor de Balkan heb ik een apart reisje in gedachte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan