baggage opties MV Agusta 675 Brutale 2013

dikkert

MF'er
24 mei 2019
167
115
Clinge
Hela medeforummers

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Brutale 675 2013.

Ik vroeg me af of er leden zijn met dezelfde motor die wel eens baggage meenemen, en hoe ze dat aanpakken. Misschien concrete voorbeelden of merken/modellen van koffers?

Vorige vakanties heb ik me wel kunnen redden met een tanktas en grote roltas achterop. Maar zeker de roltas is irritant als je er eventjes een boodschapje in wil doen: dan ben je 10 minuten bezig met dat ding te ontleden en er weer op te zetten. Mijn voorkeur gaat nu dus uit naar zijkoffers/tassen waar dan bovenop eventueel nog een roltas kan.
 
Voor de motor vakanties gebruik ik een "cargo bag" achterop. Deze heb ik naar tevredenheid op diverse motoren gebruikt , oa nakeds met een smalle / korte buddy

De tas is gemakkelijk te bevestigen. Zit in 2 minuten vast. Bandjes naar de steppies en achter onder het achterlicht door. Zit als een huis , getest met een snelheid van 200 plus in Duitsland. :Y

Als de tas op de motor zit kan je altijd de zijvakken en bovenop openmaken.
voorbeeld SW-Motech Pro Cargobag buddyseat tas (50L) | Tenkateshop.com

Natuurlijk heeft elk voordeel ook een nadeel (helaas). De opening bovenin is beperkt, hierdoor lastiger zaken uit de tas te halen in geval van elke dag een ander hotel.
 
Mijn zusje heeft er hepco&becker c-bow op zitten, en dat ziet er zelfs zonder tassen netjes uit.
Zoiets zou idd praktisch zijn omdat er dan nog keuze is uit een scala van koffers en tassen. Is die direct compatibel met de 675 Brutale 2013? of zijn er buig / slijpwerkzaamheden vereist?
 
Voor de motor vakanties gebruik ik een "cargo bag" achterop. Deze heb ik naar tevredenheid op diverse motoren gebruikt , oa nakeds met een smalle / korte buddy

De tas is gemakkelijk te bevestigen. Zit in 2 minuten vast. Bandjes naar de steppies en achter onder het achterlicht door. Zit als een huis , getest met een snelheid van 200 plus in Duitsland. :Y

Als de tas op de motor zit kan je altijd de zijvakken en bovenop openmaken.
voorbeeld SW-Motech Pro Cargobag buddyseat tas (50L) | Tenkateshop.com

Natuurlijk heeft elk voordeel ook een nadeel (helaas). De opening bovenin is beperkt, hierdoor lastiger zaken uit de tas te halen in geval van elke dag een ander hotel.
Bedankt voor de link!
Dit is mn huidige tas: SW-Motech Drybag 700 Tail Bag die cargobag heeft als voordeel wel de zij en bovenvakken, maar is dan weer niet waterdicht.
Heb jij ook dat de tas schuurt over de lak van je motor? Dat had ik wel namelijk, laatste vakantie had ik er een handdoek tussen gelegd om dit te voorkomen.
 
Zoiets zou idd praktisch zijn omdat er dan nog keuze is uit een scala van koffers en tassen. Is die direct compatibel met de 675 Brutale 2013? of zijn er buig / slijpwerkzaamheden vereist?
Ik had met mijn Desert Sled hetzelfde probleem als jij en ben ook op het C-bow systeem uitgekomen.
Mijn wensen :
- zonder koffers moet er zo min mogelijk zichtbaar zijn
- waterdicht
- afsluitbaar
- Roltas moet eroverheen kunnen liggen
- formaat moet bij de motor passen (niet van die lompe kisten die groter zijn dan de motor:+ )

Ik heb de C-bow met Xcore koffers besteld.

Zelf even controleren, ik weet niet of je deze moet hebben : C-Bow tasdragers zwart Hepco&Becker MV Agusta Brutale 675 / 800 '12-16 - MDI-online.nl

Als je je nog stoort aan de C-bow als je de tassen/koffers niet gebruikt kun je in de montagehandleiding even kijken met hoeveel boutjes die vast zit. (staat bij "Documenten" op de pagina uit de eerdere link)
Bij de Desert Sled zit een C-bow met 2 boutjes vast en dan blijft er een heel klein steuntje zitten.

Vervolgens de keuze uit tassen/koffers : C-Bow tassen - MDI-online.nl

Allemaal leuk spul, maar er hangt ook een leuk prijskaartje aan.
Of je dat ervoor over hebt mag je zelf bepalen ;)

Update :
Hieronder wat foto's van het resultaat. Op de onderstaande foto zie je de steuntjes die ik er altijd op laat zitten.
De C-bow zit er met 2 M8 boutjes op gemonteerd.
Daarnaast ook nog wat foto's toegevoegd met het eindresultaat en voor de foto ook even de roltas erop geknoopt met rokstrips die mooi aan de koffersteunen te bevestigen zijn.
20230804_161444.jpg
 

Bijlagen

  • 20230804_163628.jpg
    20230804_163628.jpg
    303,8 KB · Weergaven: 29
  • 20230804_165240.jpg
    20230804_165240.jpg
    534,6 KB · Weergaven: 30
  • 20230804_165251.jpg
    20230804_165251.jpg
    494,3 KB · Weergaven: 27
  • 20230804_163618.jpg
    20230804_163618.jpg
    525,7 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ik had met mijn Desert Sled hetzelfde probleem als jij en ben ook op het C-bow systeem uitgekomen.
Mijn wensen :
- zonder koffers moet er zo min mogelijk zichtbaar zijn
- waterdicht
- afsluitbaar
- Roltas moet eroverheen kunnen liggen
- formaat moet bij de motor passen (niet van die lompe kisten die groter zijn dan de motor:+ )

Ik heb de C-bow met Xcore koffers besteld.

Zelf even controleren, ik weet niet of je deze moet hebben : C-Bow tasdragers zwart Hepco&Becker MV Agusta Brutale 675 / 800 '12-16 - MDI-online.nl

Als je je nog stoort aan de C-bow als je de tassen/koffers niet gebruikt kun je in de montagehandleiding even kijken met hoeveel boutjes die vast zit. (staat bij "Documenten" op de pagina uit de eerdere link)
Bij de Desert Sled zit een C-bow met 2 boutjes vast en dan blijft er een heel klein steuntje zitten.

Vervolgens de keuze uit tassen/koffers : C-Bow tassen - MDI-online.nl

Allemaal leuk spul, maar er hangt ook een leuk prijskaartje aan.
Of je dat ervoor over hebt mag je zelf bepalen ;)
Blijkbaar heb ik exact dezelfde eisen :Y
En de link is zeker degene die bij mn brutale hoort. Zoals ik wel al had verwacht 2 bouten per kant: naar de schetsplaat en de kentekenplaathouder. Maar wat hieruit blijkt is dat ik een verkorte plaathouder heb. De c-bow gaat op deze manier nooit passen. Misschien staan ze ver genoeg uit elkaar zodat net het kenteken en de kleine aftermarketknipperlichtjes ertussen passen.

Zeer mooi spul maar inderdaad wel prijzig. Bijna 800 voor de 2 koffers en houder.
 
Heb jij ook dat de tas schuurt over de lak van je motor? Dat had ik wel namelijk, laatste vakantie had ik er een handdoek tussen gelegd om dit te voorkomen.
Dat voorkom ik door gewone isolatie (elektrisch) tape over de delen te plakken. Ik breng als het ware een maskering aan van het paneel.
Deze tape is flexibel, daardoor ook op ronde delen aan te brengen.
Na de vakantie kan je het gemakkelijk verwijderen.

Dit werkt veel beter dan ductape. Ductape kan je bijna niet verwijderen.
 
Dat voorkom ik door gewone isolatie (elektrisch) tape over de delen te plakken. Ik breng als het ware een maskering aan van het paneel.
Deze tape is flexibel, daardoor ook op ronde delen aan te brengen.
Na de vakantie kan je het gemakkelijk verwijderen.

Dit werkt veel beter dan ductape. Ductape kan je bijna niet verwijderen.
Geniale tip
 
Haha ja das ook leuk, maar ik ben vrijgezellig *D. Er zou trouwens sowieso niet veel meer bij passen met een leuke meid achterop, vrees ik.
 
Ondanks dat de C-bow voor jou misschien geen optie is heb ik voor de volledigheid nog wat foto's aan mijn eerdere post toegevoegd met het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
top! Is inderdaad een chique oplossing. De koffers vind ik niet eens lelijk staan op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan