2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Met de weersverwachting voor morgen gaat het helemaal goedkomen.


Denk alleen dat ik met de auto ga want ik heb geen zin om kletsnat aan te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Gaat er soms iemand met een ktm 790 adv op de T7 rijden morgen...? Erg benieuwd naar die vergelijking...
 
Gaat er soms iemand met een ktm 790 adv op de T7 rijden morgen...? Erg benieuwd naar die vergelijking...
"Right then so what is the competition, well at this price there isn’t any that even come close so lets look at the main competition in most peoples eyes, the 790 from KTM.

Now I rode them both back to back, and whilst the KTM has more power you can actually use more of the Yamahas in the real world due to the torque. Yes the KTM handles better out of the box on the trails but on the road the Yamaha walks all over it, the CP2 is so much smoother and more refined even with the extra torque there is so little vibration.

The engine in the T7 is such a well-proven unit that it’s difficult to imagine that any competition will be more reliable than that. And I genuinely believe that by spending some money in key areas, you will have a bike that outperforms the perceived competition in all areas and in a package that’s more reliable and durable as well. Time will tell if I am right on that one."



KTM is rauwer, krachtiger en heeft betere (offroad) vering. Yammie soepeler en goedkoper, in het kort. Duurzaamheid laat ik maar in het midden, maar ik denk dat de Jap daar meer punten gaat scoren op den duur. :)
 
Met de weersverwachting voor morgen gaat het helemaal goedkomen.


Denk alleen dat ik met de auto ga want ik heb geen zin om kletsnat aan te komen.

Ik twijfel ook nog, op de motor is wel veel leuker en zal je net zien dat er geen druppel valt..
 
Motorcentrum west heeft er 1 binnen net als Gebben, alleen Goedhart (de zelf verklaarde grootste dealer van de Benelux) heeft geen idee of en wanneer er wat komt, wat een aanfluiting.....
 
Motorcentrum west heeft er 1 binnen net als Gebben, alleen Goedhart (de zelf verklaarde grootste dealer van de Benelux) heeft geen idee of en wanneer er wat komt, wat een aanfluiting.....
Zag het al op Insta voorbij komen, ben er gistermorgen nog geweest maar toen stond ie er nog niet -O-
 
De 1e 10 zijn afgeleverd hoorde ik vanochtend.

Zojuist terug uit Volkel.
IMG-20190720-WA0000.jpeg



Voor degene die er nog heen gaan.
Het rijden gaat in een follw-up systeem en dat werkt perfect als iedereen daaraan mee werkt.
Luister dus goed f lees je in op MF.
linkje naar E.G.J. zijn uitleg

Ik had niet verwacht dat Yamaha ons de T7`s zo af zou laten beulen.
Of is het andersom dat de T7 mij afgebeuld.:}
Het is een leuke offroad rit van 20km de helft is asfalt en de andere helft is zand, gras en gravel.
Het tempo is lekker pittig en zorg dat je een offroadkleding en bescherming aan hebt anders is het geen offroad rijden.
 
Ja ik ben vanochtend ook geweest.
De Tenere 700 is een veelzijdige motor, je kan er mee op de weg maar off the road lukt ook goed. (Als je de juiste banden hebt)
Ik vind hem stabiel rijden bij 120km/u.

Dus ja het is een goede motor maar ik blijf toch eerst nog bij mn ktm 990 adventure.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ben wel benieuwd hoe hij rijdt, maar Volkel was me net effe te ver weg, ik wacht wel even tot ze hem hier in de buurt ergens rijklaar hebben staan.
 
Ja ik ben vanochtend ook geweest.
De Tenere 700 is een veelzijdige motor, je kan er mee op de weg maar off the road lukt ook goed. (Als je de juiste banden hebt)
Ik vind hem stabiel rijden bij 120km/u.

Dus ja het is een goede motor maar ik blijf toch eerst nog bij mn ktm 990 adventure.
Klote banden, zijn zo lek die dingen.:+
 
Ben wel benieuwd hoe hij rijdt, maar Volkel was me net effe te ver weg, ik wacht wel even tot ze hem hier in de buurt ergens rijklaar hebben staan.
Het zijn geen batavussen hoor.
Een dealer laat je echt niet zo offroad gaan als vandaag.

Overigens heb je weinig last van de wegwerken als je richting Volkel gaat, terug naar Oss is afgesloten
 
Ja ik ben vanochtend ook geweest.
De Tenere 700 is een veelzijdige motor, je kan er mee op de weg maar off the road lukt ook goed. (Als je de juiste banden hebt)
Ik vind hem stabiel rijden bij 120km/u.

Dus ja het is een goede motor maar ik blijf toch eerst nog bij mn ktm 990 adventure.
Maar is het ook een leuke motor om op te rijden?

Een ouwe TransAlp is ook heel veelzijdig maar is mij inmiddels gewoon te duf. Gezien je een KTM 990 hebt kun je daar vast toelichting op geven. :)
 
Maar is het ook een leuke motor om op te rijden?

Een ouwe TransAlp is ook heel veelzijdig maar is mij inmiddels gewoon te duf. Gezien je een KTM 990 hebt kun je daar vast toelichting op geven. :)

Zeker, ik heb de hele rit met plezier gereden en daar ging het om.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ook vandaag gereden. Vanuit Noord Holland. Was zeker de moeite waard! En idd; leuke allroad route die ik bij de dichtstbijzijnde dealer (Amsterdam) echt niet had kunnen rijden.
Heerlijk blok, goede vering, goede ergonomie, ook staand!
 

Bijlagen

  • IMG_20190720_154753.jpg
    IMG_20190720_154753.jpg
    138,4 KB · Weergaven: 21
Ik heb vanmiddag dan eindelijk op de T7 kunnen rijden in Volkel.

Er waren aardig wat off-road stukjes door voornamelijk zand weggetjes en tijdens mijn rit regende het af en toe behoorlijk.
Jammer was de het asfalt nat was waardoor ik het mezelf niet veroorloofde om de bochten te nemen zoals ik gewend ben aangezien ik geen idee had hoeveel grip de banden hadden en ik een schuivertje logischerwijs wilde voorkomen.
De motor voelde evengoed erg betrouwbaar qua grip en is zeer wendbaar wat mede komt door het brede stuur.
Zit houding is heel goed en alle demo's op één na waren standaard hoogte en er was één verlaagde waar ik niet op heb gezeten.

Belangrijk voor mij was het scherm aangezien ik eigenlijk die liever niet wil (altijd turbulentie op je helm ) maar wel graag een motor wil die off-road kan en dan is alleen de Desert Sled een hele goed optie ( op gereden en een heerlijke motor maar veel te kleine tank helaas ).
Heb ook de KTM Adventure gereden met een normaal scherm maar dat vond ik niks ( er is overigens ook een lager scherm verkrijgbaar ).
De T7 heeft een perfect schermpje voor mij ( 1.84 ) en geen enkele turbulentie op mijn helm. Haalt wat winddruk van je body that's it.
Ook op hoge snelheid geen probleem, ik heb op een boerenweggetje even 140 gereden en dat was perfect.

On-road : Easy, wendbaar, altijd koppel, geen/nauwelijks aan/uit effect qua gasrespons, speels, lekker hoog zittend en natuurlijk meer dan genoeg grond speling.
Hierop kun je prima lange afstanden rijden. Het zadel voelde goed maar weet ( aangezien ik de helft staand heb gereden ) natuurlijk niet of het voor lange afstanden voldoet..
Ik kan goed genoeg met de voeten aan de grond maar beiden plat lukt ( net ) niet. Hiermee is het altijd kiezen tussen comfort ( betere/ruimere hoek vd benen ) en meer controle ( voeten aan de grond ) maar mindere zithouding.

Off-road: ik moet eerst schrijven dat ik nog geen ervaring met off-road rijden had en dit was mijn vuurdoop. De meeste rijders vandaag zullen het traject misschien als licht omschrijven maar er zaten toch aardig wat stukjes met los zand/modder, kuilen, waterplassen in.
En aangezien het soms behoorlijk regende was het zicht uiterst belabberd.
Dus voor mij was het staan met gestrekte benen met een aardig tempo wat ik nog net comfortabel vond zodat ik gas kon geven als de motor begon te glijden.
Versnelling heb ik zoveel mogelijk in z'n 3 gedaan om onverwachte gasrespons te voorkomen en dat bleek een prima keus want je hebt genoeg koppel.
Het is achteraf gezien voor mij een wonder dat ik geen enkele keer ben gevallen ( Heb blijkbaar veel talent :) ) want 2 andere ( ervaren ) rijders uit mijn groep zijn onderuit gegaan.
Ik was dus eigenlijk niet bewust bezig met hoe de motor off-road reed maar was continu bezig met ondergrond.
En dat zegt natuurlijk wel wat.
De T7 is dus blijkbaar een motor waar een onervaren ( off-road) rijder op kan stappen en dus redelijk goed ( vind ik zelf ) mee kan uit de voeten kan dus kun je nagaan wat een ervaren rijder ermee kan!
Ik kwam 1 grote kuil tegen en op dat moment reed ik al iets harder dan ik eigenlijk wilde.
De Yam begeleider vertelde mij aan het begin vd rit dat je beter gas bij kan geven dan dichtdraaien bij "problemen", dus ik gaf een dotje gas bij en tot mijn eigen verbazing reed de T7 gewoon door en de vering ving de klap goed op want ik verwachte wel een behoorlijke harde klap maar die kwam niet.

Heb met erg veel plezier gereden op de T7 en de Yam begeleider gaf me na afloop nog een compliment dat ik het zo goed had gedaan voor een eerste keer dus mijn dag kon niet meer stuk!

Conclusie: Ik kan geen enkel ding noemen wat me niet beviel, ja hij mag best 40 kilo lichter maar dat is geen kritiek op de T7 maar een persoonlijke niet haalbare voorkeur.
Ga ik 'm kopen? kans is +95 % van wel want het is ook een heerlijke motor voor op het asfalt.
Kleur is nog wel een lastige want ik vind de witte sinds 4 weken ineens veel mooier terwijl ik daarvoor de egaal zwarte het mooist vond?
Heb nog een week bedenktijd als ik de korting wil.
Snel, als in binnen 2 maanden krijg ik 'm waarschijnlijk toch niet meer.
 
ik blijf dus bij de WR450 als betere motor...
no offence intended.... maar vond de T7 ook al in Utrecht nogal ouwelullig overkomen...
..te gezapig... mag best iets extremer... imo..
dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor een zeer grote groep een aantrekkelijke brommer is waar ze wellicht hoge ogen mee gaan gooien...
 
Ik heb vanmiddag dan eindelijk op de T7 kunnen rijden in Volkel.

Er waren aardig wat off-road stukjes door voornamelijk zand weggetjes en tijdens mijn rit regende het af en toe behoorlijk.
Jammer was de het asfalt nat was waardoor ik het mezelf niet veroorloofde om de bochten te nemen zoals ik gewend ben aangezien ik geen idee had hoeveel grip de banden hadden en ik een schuivertje logischerwijs wilde voorkomen.
De motor voelde evengoed erg betrouwbaar qua grip en is zeer wendbaar wat mede komt door het brede stuur.
Zit houding is heel goed en alle demo's op één na waren standaard hoogte en er was één verlaagde waar ik niet op heb gezeten.

Belangrijk voor mij was het scherm aangezien ik eigenlijk die liever niet wil (altijd turbulentie op je helm ) maar wel graag een motor wil die off-road kan en dan is alleen de Desert Sled een hele goed optie ( op gereden en een heerlijke motor maar veel te kleine tank helaas ).
Heb ook de KTM Adventure gereden met een normaal scherm maar dat vond ik niks ( er is overigens ook een lager scherm verkrijgbaar ).
De T7 heeft een perfect schermpje voor mij ( 1.84 ) en geen enkele turbulentie op mijn helm. Haalt wat winddruk van je body that's it.
Ook op hoge snelheid geen probleem, ik heb op een boerenweggetje even 140 gereden en dat was perfect.

On-road : Easy, wendbaar, altijd koppel, geen/nauwelijks aan/uit effect qua gasrespons, speels, lekker hoog zittend en natuurlijk meer dan genoeg grond speling.
Hierop kun je prima lange afstanden rijden. Het zadel voelde goed maar weet ( aangezien ik de helft staand heb gereden ) natuurlijk niet of het voor lange afstanden voldoet..
Ik kan goed genoeg met de voeten aan de grond maar beiden plat lukt ( net ) niet. Hiermee is het altijd kiezen tussen comfort ( betere/ruimere hoek vd benen ) en meer controle ( voeten aan de grond ) maar mindere zithouding.

Off-road: ik moet eerst schrijven dat ik nog geen ervaring met off-road rijden had en dit was mijn vuurdoop. De meeste rijders vandaag zullen het traject misschien als licht omschrijven maar er zaten toch aardig wat stukjes met los zand/modder, kuilen, waterplassen in.
En aangezien het soms behoorlijk regende was het zicht uiterst belabberd.
Dus voor mij was het staan met gestrekte benen met een aardig tempo wat ik nog net comfortabel vond zodat ik gas kon geven als de motor begon te glijden.
Versnelling heb ik zoveel mogelijk in z'n 3 gedaan om onverwachte gasrespons te voorkomen en dat bleek een prima keus want je hebt genoeg koppel.
Het is achteraf gezien voor mij een wonder dat ik geen enkele keer ben gevallen ( Heb blijkbaar veel talent :) ) want 2 andere ( ervaren ) rijders uit mijn groep zijn onderuit gegaan.
Ik was dus eigenlijk niet bewust bezig met hoe de motor off-road reed maar was continu bezig met ondergrond.
En dat zegt natuurlijk wel wat.
De T7 is dus blijkbaar een motor waar een onervaren ( off-road) rijder op kan stappen en dus redelijk goed ( vind ik zelf ) mee kan uit de voeten kan dus kun je nagaan wat een ervaren rijder ermee kan!
Ik kwam 1 grote kuil tegen en op dat moment reed ik al iets harder dan ik eigenlijk wilde.
De Yam begeleider vertelde mij aan het begin vd rit dat je beter gas bij kan geven dan dichtdraaien bij "problemen", dus ik gaf een dotje gas bij en tot mijn eigen verbazing reed de T7 gewoon door en de vering ving de klap goed op want ik verwachte wel een behoorlijke harde klap maar die kwam niet.

Heb met erg veel plezier gereden op de T7 en de Yam begeleider gaf me na afloop nog een compliment dat ik het zo goed had gedaan voor een eerste keer dus mijn dag kon niet meer stuk!

Conclusie: Ik kan geen enkel ding noemen wat me niet beviel, ja hij mag best 40 kilo lichter maar dat is geen kritiek op de T7 maar een persoonlijke niet haalbare voorkeur.
Ga ik 'm kopen? kans is +95 % van wel want het is ook een heerlijke motor voor op het asfalt.
Kleur is nog wel een lastige want ik vind de witte sinds 4 weken ineens veel mooier terwijl ik daarvoor de egaal zwarte het mooist vond?
Heb nog een week bedenktijd als ik de korting wil.
Snel, als in binnen 2 maanden krijg ik 'm waarschijnlijk toch niet meer.

Mooi verslag Relic!!

Ben net terug en mijn ervaring is vergelijkbaar, heb wel wat offroad ervaring maar niet heel veel, verbaasde me wel dat Yamaha zo'n toch wel pittige offroad route gekozen heeft (de hardcore offroad rijders lachen hier om waarschijnlijk), heerlijke motor die heel veel vertrouwen geeft, na wat tips van de achter rijder ging het echt superlekker bij mij, (niet gevallen als was het een keer close..... )ik heb geen moment het idee gehad dat ik met een zware motor op pad was!

Het blok blijft toch wel de ster van de show voor mij, overal koppel ook als je even in een verkeerde versnelling zit, windbescherming erg goed, de zitpositie had ik wat anders ingeschat, ik ben maar 1.83 mtr. maar een hoger zadel zou ik nu eigenlijk al willen....
Moest wel vrij veel schakelen maar dat komt omdat ik graag wat lager in de toeren rijdt, zal wel wennen zijn.

Al met al een topmorgen gehad met een heel leuke afwisselende route, goed tempo en aardige mensen ontmoet, en Brabant blijft een mooi stuje nederland waar je nog redelijk offroad kan rijden al zijn het maar verbindingsweggetjes tussen stukken land, genoten, laat maar komen die Tenere 700!
 
ik blijf dus bij de WR450 als betere motor...
no offence intended.... maar vond de T7 ook al in Utrecht nogal ouwelullig overkomen...
..te gezapig... mag best iets extremer... imo..
dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor een zeer grote groep een aantrekkelijke brommer is waar ze wellicht hoge ogen mee gaan gooien...

Een wrf als woonwerk motor?
Sorry hoor, maar alleen voor offroad is het een betere motor. Je ziet mij echt niet op mijn wrf naar de Alpen rijden, ik moet dan überhaupt al 3x minimaal mijn olie hebben gewisseld.
 
dat kan...
daarom gaf ik ook aan dat t voor anderen een betere optie is..

wordt gewoon tijd dat er weer een 2cilinder 450 komt...

liefst een Yamaha... 🤔
Denk dat de kans klein is dat er zoiets ooit komt (en wanneer is er een 450 2 cilinder geweest? (afgezien van Aprilia :9)), gros van de mensen wil gewoon een comfortabele reisenduro, liefst met wat power en niet te duur. Een halve enduromotor zoals een Husky 701 zitten de meesten niet op te wachten. Een zand/grindpad is al hardcore genoeg.

Misschien wordt de KTM 390 Adventure R wel iets voor je, zal wel iets van 160kg rijklaar worden en met circa 40pk vlot genoeg lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan