2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Ik denk dat er weinige anderen zijn die met zo'n motor zo diep gaan... 😅
ik heb geen middenbok op de t7, maar ik weet wel dat ik de voetsteppen aan de grond krijg. Volgende keer eens testen of het scheelt als ik de achter veer wat strakker zet.
 
De bok komt ruim voor de voetsteunen. Toen ik de hardere veren gemonteerd had, heb ik ook even die rubber teruggestoken in de bok, maar de eerste rit had ik weer prijs.
 
Mijn broer concludeerde dat uit de krassen in de grond en de schade aan de motor... Hij kan gelijk hebben. Eerder was inderdaad ook enkel opruwen / afvijlen van de voetjes van de bok.
 
VideoCapture_20220517-210005.jpg

VideoCapture_20220517-184357.jpg

Heel wat sprongetjes gemaakt en kuilen gepakt, maar die vering is niet op z'n einde geweest :t
 
Weet iemand hoe deze dingen heten?
Vorige eigenaar had hier een beugel zitten die ik inmiddels verkocht heb. In de voorste gaten heb ik al een haakje voor de tassenset gemonteerd maar de achterste gaten zijn nu leeg. Dus wil een setje bestellen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220517-215143.png
    Screenshot_20220517-215143.png
    128,6 KB · Weergaven: 7
Weet iemand hoe deze dingen heten?
Vorige eigenaar had hier een beugel zitten die ik inmiddels verkocht heb. In de voorste gaten heb ik al een haakje voor de tassenset gemonteerd maar de achterste gaten zijn nu leeg. Dus wil een setje bestellen.

SmartSelect_20220517-215634_Chrome.jpg
 
Zou iemand mij kunnen bevestigen dat het contactslot er bij jullie ook uitziet zoals op deze foto? Dus zonder de "P" (parkeren) stand, om de alarmlichten in te schakelen met uitgeschakelde ontsteking. Het gaat om een Euro-5 model uit 2021. Deze funktie ontbreekt namelijk, terwijl deze wel in de handleiding staat omschreven. Ik heb ook een afbeelding toegevoegd hoe de "P" wordt omschreven in het handboek. Ik mis het niet, maar het kan ooit eens van pas komen.
 

Bijlagen

  • ADA65109-E301-4B63-9BA8-A81CC5706856.jpeg
    ADA65109-E301-4B63-9BA8-A81CC5706856.jpeg
    249,5 KB · Weergaven: 19
  • 428064D7-8055-46F1-8012-BC1F7A23917B.jpeg
    428064D7-8055-46F1-8012-BC1F7A23917B.jpeg
    121,4 KB · Weergaven: 21
Ik kan bevestigen dat mijn T7 van 2021 geen P-stand heeft, niet op de motor maar ook niet in de handleiding. Ik denk dat je een oude handleiding mee hebt gekregen.
Op de pagina voor de inhoudsopgave staat bij mij "1e uitgave, januari 2021".
 
Ik heb model 2019, en die van mij heeft het wel. Net even getest, want nooit gebruikt, maar op de P-stand werken inderdaad de alarmlichten

90CA317D-5A63-4D50-9053-4BC3224C435B.jpeg
 
Ik kan bevestigen dat mijn T7 van 2021 geen P-stand heeft, niet op de motor maar ook niet in de handleiding. Ik denk dat je een oude handleiding mee hebt gekregen.
Op de pagina voor de inhoudsopgave staat bij mij "1e uitgave, januari 2021".

Ik heb model 2019, en die van mij heeft het wel. Net even getest, want nooit gebruikt, maar op de P-stand werken inderdaad de alarmlichten

Bekijk bijlage 1762816

Bedankt voor de verheldering. Schijnbaar is op de nieuwe modellen deze P-stand, om welke reden dan ook, komen te vervallen.
 
Vandaag de T7 Rally proefgereden op de Demo dag TT Assen. Wel leuk dat een fatsoenlijk deel van de ronde zandpaden waren met ook wel echt mulle stukken (tot grote schrik van een aantal proefrijders _O- ).

Wat een schatje van een motor!
Ik vond hem echt heel gemoedelijk en voorspelbaar rijden. Gas heel progressief en ook heel makkelijk met een pivet turn, er was iemand op z'n plaat gegaan wat mij even ruimte gaf om te spelen O-)

Als het harder ging was hij dan weer niet zo stabiel als de KTM 990 en 790, maar stabiel genoeg.
 
Vandaag de T7 Rally proefgereden op de Demo dag TT Assen. Wel leuk dat een fatsoenlijk deel van de ronde zandpaden waren met ook wel echt mulle stukken (tot grote schrik van een aantal proefrijders _O- ).

Wat een schatje van een motor!
Ik vond hem echt heel gemoedelijk en voorspelbaar rijden. Gas heel progressief en ook heel makkelijk met een pivet turn, er was iemand op z'n plaat gegaan wat mij even ruimte gaf om te spelen O-)

Als het harder ging was hij dan weer niet zo stabiel als de KTM 990 en 790, maar stabiel genoeg.
Ook nog naar de World Raid versie gekeken? Die zou er ook gestaan hebben.
 
Heb ik gezien. Vond het zelf een beetje gedrocht achtig worden, alsof ze de 1200 tank een extra vuldop hadden gegeven en die op de 700 gedrukt hadden.

Van de T7 had ik eigenlijk maar 1 irritatie puntje. De koppeling deksel + bescherming stond wat hinderlijk ver naar buiten voor wat technischere sta houding. Verder ergonomisch dik voor mekaar voor de lange afstand!
 
Vandaag de T7 Rally proefgereden op de Demo dag TT Assen. Wel leuk dat een fatsoenlijk deel van de ronde zandpaden waren met ook wel echt mulle stukken (tot grote schrik van een aantal proefrijders _O- ).

Wat een schatje van een motor!
Ik vond hem echt heel gemoedelijk en voorspelbaar rijden. Gas heel progressief en ook heel makkelijk met een pivet turn, er was iemand op z'n plaat gegaan wat mij even ruimte gaf om te spelen O-)

Als het harder ging was hij dan weer niet zo stabiel als de KTM 990 en 790, maar stabiel genoeg.
Stabiliteit ligt aan de vering en als die niet goed afgesteld is zal die motor niet stabiel zijn op snelheid ;)
 
En aan de balhoofdhoek die gewoon best wel scherp is :9

Maakt hem dan wel weer wat wendbaarder. Al met al een leuke fiets. Nu 2e hands betaalbaar worden, dan ga ik hem serieus overwegen.

Edit: Waar ik dit goed merkte was met ca 100 a 110 doortrekken op een mulle zandweg, is natuurlijk. Niet heel relevant ook.
Bij ca 60 is er maar weinig verschil met de KTM's kwa stabiliteit vond ik.
 
Heb ik gezien. Vond het zelf een beetje gedrocht achtig worden, alsof ze de 1200 tank een extra vuldop hadden gegeven en die op de 700 gedrukt hadden.

Van de T7 had ik eigenlijk maar 1 irritatie puntje. De koppeling deksel + bescherming stond wat hinderlijk ver naar buiten voor wat technischere sta houding. Verder ergonomisch dik voor mekaar voor de lange afstand!
Koppelingsdeksel had ik ook, ben je gewend na 2 weken.
 
Ik vind vooral mn valbeugels in de weg zitten, daar klap ik wel is met mn knieen tegen aan en als je naar voren zit kun je je knieën niet kwijt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan