2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Vakantie hoort één grote verrassing te zijn.
Nergens rekening mee houden en niks reserveren.
Nog altijd een plekje gevonden om te slapen.
Moet al 45 weken per jr. Rekening houden met m.n werk.
Min of meer toch verplicht om te komen opdraven.
Dus met vakantie moeten we vooral niks.
:)
 
Vakantie hoort één grote verrassing te zijn.

Dus met vakantie moeten we vooral niks.
:)


Het is niet omdat je vooraf plant dat je er een verplichting van maakt he..

Ik vond het de voorbije vakanties net leuk om tijdens de wintermaanden de voorbereidingen te maken.. da's al genieten op voorhand..
En op google maps (street view) ga je op voorhand net dat leuke weggetje kunnen vinden.. soms ook niet onbelangrijk om op voorhand eens te kijken of je er effectief kan en mag rijden.. 😅

Het is door op die manier te plannen dat ik dikwijls wegjes heb gereden waar je echt zo goed als niemand tegenkomt..

Beide manieren hebben hun charme.
 
Absoluut... maar als je door ongepland te reizen op een haar na echt mooie stukken mist vind ik het dan ook wel erg jammer...


Enne, dikwijls zijn die mooiste weggetjes, of kleinste cols net degene waar je weinig volk tegen gaat komen. Je moet ze wel weten te vinden... ;)
Beetje op Google Maps/Osmand spieken. Kom je ook wel is op een skipiste terecht waar je je achterband kapot rijdt :+

1671970963465.jpeg



Zijn er trouwens nog mensen die hun nagenoeg nieuwe Casio Ténéré inruilen voor ééntje met fancy schermpje? Ipv inruilen wil ik hem dan ook wel overnemen :9
 
Nee hoor hooguit boete van €150 in witrusland.
En €300 voor nachtje kamperen in Slovenië op de verkeerde plek.
Maar toch leuker als Hotel.
Want je vergeet ze nooit weer.
En daar gaat het om memory's
 
Nee hoor hooguit boete van €150 in witrusland.
En €300 voor nachtje kamperen in Slovenië op de verkeerde plek.

Noem je twee plaatsen...


Je hoeft het zo ver niet te zoeken, kom je met je motor op de verkeerde plaats de verkeerde tegen in België, dan mag je 'm alvast achterlaten.
In Zwitserland wil ik het ook niet meemaken... ga je ook nog moeten sparen om je boete te kunnen betalen. _O-
 
Doe mij maar gewoon een hotel aan het einde van de dag ipv een tentje. In de aankomende reis door Vietnam zit een homestay overnachting ,dat is al avontuurlijk zat voor mij. En bij de wat exotischere bestemmingen lekker een volgwagen erbij voor de bagage, ideaal 👌🏻
 
Is het normaal als je een ketting geleider gemonteerd hebt dat je de ketting hoort lopen door de geleider? Maar dan echt horen lopen...
 
Is het normaal als je een ketting geleider gemonteerd hebt dat je de ketting hoort lopen door de geleider? Maar dan echt horen lopen...
Ja.

De originele yamaha toch.
Slijt wat in, wel.

Vond het ook maar raar, heb dat op geen andere motor gehad.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring mee met een andere Header,meer vermogen,lichter,luider en meer NM maar wel aanpassing op de testbank ivm het mengsel zie ik op andere forum’s.
 

Bijlagen

  • 3C54EE41-E29D-475C-9EE7-E7639EC63384.jpeg
    3C54EE41-E29D-475C-9EE7-E7639EC63384.jpeg
    95,8 KB · Weergaven: 25
Verwacht niet dat je een shit load aan pk's erbij krijgt. Je bent eerder veel geld kwijt aan het spruitstuk, nieuwe filter (als je het goed wilt doen) en dan ook nog eens geld neer leggen om je ECU aan te passen.
Makkelijk €500+ kwijt voor een paar pk-jes die je waarschijnlijk niet eens gaat merken.
 
Pol Tarres : 'I try to put less power'.
Motorforum : 'niet genoeg power'.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: dgr
Als je niet de skills van Tarres hebt, dan is een beetje extra vermogen wel leuk.

Ik merk de overdaad aan vermogen goed in mul zand, ploegt 'ie toch met groot gemak doorheen.
 
Iemand hier ervaring mee met een andere Header,meer vermogen,lichter,luider en meer NM maar wel aanpassing op de testbank ivm het mengsel zie ik op andere forum’s.
Eigenlijk moet je dan ook je luchtfilter en luchtbox aanpassen als je wat wil bereiken.

Hier een uitdraai van een MT-07, pas met een vol akra systeem, DNA luchtfilter +deksel en mengsel aanpassing zie je echt verschil (+3pk, 4Nm). Maar als je een compleet standaard T7 zal mappen zul je al verbetering merken, bij de MT-07 zie je van 4000rpm tot 6000rpm echt een dip zitten om hem aan de emissie eisen te laten voldoen, de lichtblauwe lijn is met een andere map erop en zonder restrictor luchtbox.

AkraWithDynoJet.jpg.69ff1a3667af8478b74828cb163ee387.jpg
 
Persoonlijk zou ik het geld sparen want je moet genoeg uitgeven om het goed te doen.
Koop een QS, dat heb ik gedaan en dat geeft echt fun.
Ik ga toch niet extreem off road en rij 80% op de weg en daar wil ik mijn fun hebben. En die heb ik nu. Heerlijk, open akra en een QS!
 
in de UK, zit een bedrijf die een goed uitlaatsysteem maakt met verschillende dempers en een ecu met een andere map.
ik dacht iets van 10 pk winst, maar schijnt vooral veel beter te trekken..


maar lijkt erop dat ze dat niet meer doen(??)
 
in de UK, zit een bedrijf die een goed uitlaatsysteem maakt met verschillende dempers en een ecu met een andere map.
ik dacht iets van 10 pk winst, maar schijnt vooral veel beter te trekken..


maar lijkt erop dat ze dat niet meer doen(??)
Ik zie alleen een vent lullen, geen resultaten -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan