2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Na 14 dagen op zo'n minibrommer rijden in Vietnam was de Tenere vandaag wel ff wennen....... Waar is de grond nou? ...... Maar ook het gebulder in de helm. Verhoging versteldingetje van Ali en zo'n opzet dingetje zit er al op maar tot nu geen geweldige stand kunnen vinden tot nu toe. Iemand al omlaag gegaan met het scherm? Naast de zaag nog andere opties?
 
Onderhoud gehad. Schakelt boterzacht nu.
Denk dat er eerder de verkeerde olie in gezeten heeft.

Mechanieker had gevloekt op de bougies, daarvoor moesten de valbeugels, zijkappen, tank, kabelboom en ABS pomp uit de weg.
Was niet gelukkig toen ik een ontsnapte tanksteun vond op het blok, heel de boel mocht er weer af.
 
Zelf nog nooit gedaan, ik geloof 'm maar.

Bij m'n duc kan je gewoon achter het voorwiel aan de voorste cilinder en onder het zadel aan de achterste. En daar krijg je dan de hoofdprijs voor gerekend.
 
Na 14 dagen op zo'n minibrommer rijden in Vietnam was de Tenere vandaag wel ff wennen....... Waar is de grond nou? ...... Maar ook het gebulder in de helm. Verhoging versteldingetje van Ali en zo'n opzet dingetje zit er al op maar tot nu geen geweldige stand kunnen vinden tot nu toe. Iemand al omlaag gegaan met het scherm? Naast de zaag nog andere opties?
Hoe lang ben je? Ik ben 1.94 en heb 4cm van het windscherm afgezaagd. Nu ben ik van de turbulentie af.

20230208_205520.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
1.93 dus dat scheelt niet veel. Zagen ga ik met mijn klus talent 🙄 maar niet doen dat gaat nooit recht worden. 🤐 Maar eens opzoek naar aftermarket ruitjes.
 
Toeval!
Ik heb vandaag het ruitje ingekort van de T7, benieuwd of dat minder gebulder geeft.
Er is maar 2 cm af omdat de GPS daar zit, en ik ben 10 cm kleiner dan jullie, dus ik verwacht er niet te veel van.

IMG_20230326_121508_MP.jpg
 
Las hier over ketting smeren.
De meeste ketting sprays die ik ken geven een ontzettende plakbende.
Voor off road rijden smeer ik de ketting eigenlijk niet.
Er zit immers al vet achter de O ringen.
Wat ik wel doe nadat de motor gewassen is insmeren met bakolie.
Om roesten van de ketting tegen te gaan.
Grote nadeel van die pakkerige sprays je ketting wordt er een keer zo dik van alle zandbagger die eraan plakt.
En zand schuurt.
want schuurpapier wordt er ook van gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ook een stickersetje besteld... zwart met Kawa groen... Moest toch iets doen met mijn groene Barkbusters. En Kawa groen blijft toch een beetje mijn ding ook. 🤷‍♂️
Heb ook gekozen voor het metallic effect... ben benieuwd.
Gelukkig kan ik de motor achterlaten en gaan ze voor me kleven bij WLM..
 
Vandaag de quickshifter binnen gekregen, en installatie ging echt heel makkelijk, ookal moet ik wel toegeven dat dat mede kwam door de dunnere handen van m'n vrouw.
Met de radiateur iets naar voren was dit voldoende ruimte om alle stekkers op de bobines aan te sluiten.
Verder nog een massa draadje, en sensor op de schakel hevel, en instellen met de app. Al met al een uurtje werk.



DSC_0000_BURST20230328190604795_COVER.JPG


Verder ook nog nieuwe banden gemonteerd (k60 ranger) en de mogelijke oorzaak van het trillen gevonden van de originele voorband:

DSC_0887.JPG
 
Waarom zou dat trillingen veroorzaken?
Was het wiel niet gebalanceerd?
Was wel gebalanceerd, maar ik kan me indenken als er een redelijk groot stuk rubber ontbreekt, de hieldraad dan op dat punt dichter op de velg zit dan normaal.
 
Niet bij demontage gebeurd?
Dat zou ook het eerste zijn waar ik aan denk, maar ik heb ze zelf gewisseld en kan ook nergens losse stukken vinden. De kant waar het stuk vanaf was, was ook nog eens de onderkant in het apparaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan