2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Lees net pas dat Hondo de XR650L in 2020 weer op de markt brengt. Vrijwel onveranderd dus sinds 1993 en met carb.
Bizar, en als dat zo is dan gaat de T700 van me lijstje, wat een mooi ding was/is dat !

 
Lees net pas dat Hondo de XR650L in 2020 weer op de markt brengt. Vrijwel onveranderd dus sinds 1993 en met carb.
Bizar, en als dat zo is dan gaat de T700 van me lijstje, wat een mooi ding was/is dat !

Moet je eerst verhuizen naar Amerika..

Daar is die onafgebroken verkocht (net zoals de KLR), en dat veranderd in 2020 nog niet voor de XR
In Europa ga je geen nieuwe 650 met carb meer tegen komen
 
Moet je eerst verhuizen naar Amerika..

Daar is die onafgebroken verkocht (net zoals de KLR), en dat veranderd in 2020 nog niet voor de XR
In Europa ga je geen nieuwe 650 met carb meer tegen komen

Kan 'm importeren of gaat dat niet (meer)?
 
Gezien er geen EU typegoedkeuring opzit zal het niet makkelijk gaan, daarnaast ook een behoorlijk kostbaar proces voor zo'n old school brommer (belasting Amerika, import kosten, individuele RDW keuring, belasting Nederland). Boel geld en een boel gedoe.

Voor een dure Harley ofzo kan het misschien uit, niet voor zoiets lijkt me.
 
Gezien er geen EU typegoedkeuring opzit zal het niet makkelijk gaan, daarnaast ook een behoorlijk kostbaar proces voor zo'n old school brommer (belasting Amerika, import kosten, individuele RDW keuring, belasting Nederland). Boel geld en een boel gedoe.

Voor een dure Harley ofzo kan het misschien uit, niet voor zoiets lijkt me.

Nee thanks, had net al wat gezocht maar dat wordt id prijzig nog los vd EU goedkeuring, want geen garantie dat ie wordt goedgekeurd tegenwoordig, dus te riskant.
Nou ja T7 weer terug opt lijstje samen met de AJP PR7.
 
Meerdere van mn maten hebben meerdere van die dingen versleten.
Vooral nokkenassen.
Broer had een XT, was nog erger.
Ik was meer van de ttr250 dr350, die waren veel minder porky en je brak je enkels niet bij het starten.

Eerlijk, we kochten die dingen ook niet omdat ze in super staat waren, maar toch...
 
Dr350 was wel een tikkie tam/ sloom op bvb de tankbaan in oirschot of maisplakcross .
Ik heb een jaar met de xr600 vooral offroad gereden en maisplakcrossen , ben er nooit vriendjes mee geworden , daarna een suzuki rmX 250 [enduro uitvoering vd crosser] een wereld van verschil , en een geweldige motor .
 
Meerdere van mn maten hebben meerdere van die dingen versleten.
Vooral nokkenassen.
Broer had een XT, was nog erger.
Ik was meer van de ttr250 dr350, die waren veel minder porky en je brak je enkels niet bij het starten.

Eerlijk, we kochten die dingen ook niet omdat ze in super staat waren, maar toch...

Zullen wel aardig mishandeld zijn stel ik me zo voor :)

Als de nokkenassen een zwakke plek waren dan zal Honda dat inmiddels toch wel hebben aangepast lijkt me.
Kan me niet voorstellen dat ze dat dan niet oplossen als het een bekend probleem was, ding is in huidige vorm al zo'n 26 jaar in productie.
 
Gezien er geen EU typegoedkeuring opzit zal het niet makkelijk gaan, daarnaast ook een behoorlijk kostbaar proces voor zo'n old school brommer (belasting Amerika, import kosten, individuele RDW keuring, belasting Nederland). Boel geld en een boel gedoe.

Voor een dure Harley ofzo kan het misschien uit, niet voor zoiets lijkt me.
Volgens mij zit er wél een europese goedkeuring op, ze rijden ook nog in duitsland met de XR-en.
Ikzelf had ook zo'n idee om een XR uit Amerika te importeren namelijk, of anders een uit Duitsland te halen...
 
Vind ik om heel eerlijk te zijn niet raar, de motor is gewoon heel duur nieuw was de R toch iets van 15.5k?
Aesthetisch gezien is het een "vreemde" motor, het is gewoon niet het standaard concept wat je verwacht bij een adventure motor. Dat zorgt er ook voor dat mensen hem niet willen.
Voor hetzelfde geld had je een 1090, met dus 300 cc meer en meer is beter.
KTM heeft nog steeds niet de betrouwbare naam zoals yamaha en honda dat hebben.

Yamaha is gewoon gunstiger geprijsd.
Heeft de looks van hoe de gemiddelde persoon een adventure achtige dakar motor er uit vindt zien.
Heeft de beroemde tenere naam.
Is een japanner, dus degelijk zoals de gemiddelde persoon denkt.
Heeft veel mindere elektrische foefjes die kapot kunnen gaan.
En is gewoon 3000x zo mooi, wat het belangrijkste is na de prijs

Voor mij was de 790 ook nooit een optie! Wel de 690 enduro R door de prijs dump van de dealer en de Husky 701..... Maar inderdaad voor de betrouwbaarheid gegaan.
 
Tenere Topmoto Pol.jpg

Kreeg deze foto net over de app van de dealer :)
 
Yeah, gefeliciteerd MichelP!
Wanneer haal je 'm op?

Standaard of heb je er al dingen bij/op ?
Voorlopig standaard, komen genoeg dingen beschikbaar, eerst maar eens inrijden. Begin januari haal ik de motor denk ik op.

Eens zien welke skidplate het moet worden, wel of geen handvat verwarming, wel of geen crashbars, en wel dan welk merk... enz enz enz.leuk om alle opties eens rustig te bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan