2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Adventurespec beugel besteld. Barkbusters en zwaardere achterveer binnen.

Daarna is de inspiratie wel wat op, beetje rijden dan zou ik zeggen.
 
Dit jaar wat minder reizen gemaakt dat ik gehoopt had, maar toch op de valreep nog de 10.000km gehaald. Gisteren beurtje laten doen. Voorvorkkering bleek uiteindelijk toch niet lek, stofkappen waren van binnen helemaal schoon en droog. Misschien ergens doorheen gereden wat toevallig op de vorkpoot terecht gekomen is, of misschien dat hij door het vastsjorren op de boot naar Zweden wat olie heeft losgelaten. Hij stond totaal niet diep in de vering getrokken, maar heb anders ook geen verklaring. Er zat duidelijk olie en aangekoekt stof onderaan de rechter vorkpoot, maar na goed schoonmaken een paar weken geleden heb ik daarna niks meer aangetroffen en de dealer leek het ook niet waarschijnlijk dat hij lek was. Even in de gaten houden de komende tijd, anders laat ik hem alsnog vervangen. Komende maanden gaat hij in ieder geval de winterstalling in, volgend jaar hopelijk ruimte voor wat meer reizen....
 
De tenere staat in de steigers.
Met de koffers op (leeg) kan het ding amper nog op z'n zijstandaard staan, dus de zwaardere veer ligt klaar.

IMG_20201220_152254.jpg
IMG_20201220_152742.jpg
 
Wel enkel de achterste besteld, gebaseerd op de ervaringen van enkele australiërs dat de voorvork veren op zich redelijk zouden moeten zijn voor mijn 90 kilo.
Al het bijkomende gewicht hangt achterop, dus we gaan eerst dit proberen. Voorvorkveren kosten nu ook de wereld niet om bij te bestellen.
Het enige waarvan ik een beetje bang ben, is of de demping nog mee zal kunnen met de hardere veer.
 
Hier ook een paar Barkbusters gemonteerd ipv valbeugels op tankhoogte. Onderste valbeugel heb ik al. Tevens geen fog lights maar drl leds op de handkappen, ook van Barkbusters. Blij met hoe het uitpakt.
 

Bijlagen

  • 20201219_210612.jpg
    20201219_210612.jpg
    257,7 KB · Weergaven: 35
  • 20201222_143855.jpg
    20201222_143855.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 34
Dat van die handkaplichten vind ik wel een leuk idee. Is dat wat omvalproof? Op batterijtjes of bij op de 12V?
 
En de laatste update, voor de volledigheid:

Mijn vermoedens klopte wel.
Ik dacht al dat ze er een "gepusht" was door hem, met het idee van leuk rondreizen mooie dingen zien.
Zonder eigenlijk de risico's geheel ingeschat te hebben en nu zag ze de heftigste variant.
Ik vond al wel alles gezien te hebben dat ze allebei met te weinig ervaring er aan begonnen. En dan ook nog eens in de corona tijd
 
'n Beetje sneu dat we ook van die relatiebreuk getuige moeten zijn...
Ik heb het filmpje dan ook na 3 minuten gestopt...
Sommige relaties zijn inderdaad niet tegen heftige gebeurtenissen bestand... maar dat lijkt me een privé-kwestie voor betrokkenen te zijn.
In 2021 een verse start voor hopelijk vele miljoenen mensen, na dit rotjaar...
 
'n Beetje sneu dat we ook van die relatiebreuk getuige moeten zijn...
Ik heb het filmpje dan ook na 3 minuten gestopt...
Sommige relaties zijn inderdaad niet tegen heftige gebeurtenissen bestand... maar dat lijkt me een privé-kwestie voor betrokkenen te zijn.
In 2021 een verse start voor hopelijk vele miljoenen mensen, na dit rotjaar...
Het werd nog ongemakkelijker toen hij zei. "I still love her, but she does not love me" Waar ze gewoon naast staat.
 
Ach ja, relatiedingen ga ik verder niet over oordelen, kan gebeuren. Ik heb het hele verhaal ook niet afgekeken, boeit me niet. Maar ze werken ook met patreon en donaties, dus dan is het wel netjes als je ook even aan alle volgers meldt hoe de vork in de steel zit.

Wat de reis betreft hadden ze het beter anders aan kunnen pakken, dat vond ik voor die crash ook al, en daar zijn ze nu waarschijnlijk zelf ook wel achter. Ze hadden beiden amper reiservaring, zeker niet op de motor, begin dan niet gelijk met een wereldreis. Je hart en je dromen volgen heb ik alleen maar respect voor, maar dan moet je er allebei wel klaar voor zijn en er voor de volle 100% achter staan.
 
Naïef en slecht voorbereid waren ze inderdaad en ze maakten een grote fout, maar ze hebben ook wel erg veel pech gehad met de plek van die valpartij.
(Of geluk natuurlijk want het had ook veel erger kunnen zijn.)
Maar met wat meer geluk hadden ze met forse kneuzingen, wat reparaties en een leerzame ervaring rijker, door kunnen rijden.

Iedereen valt wel eens en er zijn genoeg voorbeelden waarbij iemand met weinig snelheid lullig valt en iets breekt of erger en valpartijen op snelheid waarbij je denkt "tis klaar" iemand opstaat en weer door kan.

Beetje geluk hebben is een belangrijk element in het leven.
 
Iemand weleens in Marokko geweest?
Ziet er wel heel gaaf uit.
Zo'n georganiseerde groepsreis is niks voor mij maar met een paar gasten vanuit hier daar daartoe lijkt me wel heel leuk.

 
leuk hoor marokko ben er 4 keer geweest denk volgend jaar weer.
wel triest dat verhaal van ride the Bean.
Meisje heeft er vast een eind aan de relatie gemaakt meen eens gezien te hebben in een deel dat haar armen helemaal vol zaten met litteken weefsel.
ik herkende dit van m,n Werk heb 18 jr op gekkenhuis gewerkt en heb daar veel meisjes gezien die snijden.
meestal niet heel erg stabiel en ontzettend naar om te zien hoeveel leed zo iemand zichzelf en anderen bezorgd.
Tis maar een aanname van me/.
ik ben wel erg geschrokken van hun ongeluk en het kan je zomaar overkomen.
 
leuk hoor marokko ben er 4 keer geweest denk volgend jaar weer.
wel triest dat verhaal van ride the Bean.
Meisje heeft er vast een eind aan de relatie gemaakt meen eens gezien te hebben in een deel dat haar armen helemaal vol zaten met litteken weefsel.
ik herkende dit van m,n Werk heb 18 jr op gekkenhuis gewerkt en heb daar veel meisjes gezien die snijden.
meestal niet heel erg stabiel en ontzettend naar om te zien hoeveel leed zo iemand zichzelf en anderen bezorgd.
Tis maar een aanname van me/.
ik ben wel erg geschrokken van hun ongeluk en het kan je zomaar overkomen.
Ja dat wist ik, afgelopen Jan was je er!
Je CRF doet het meer dan prima :t, ga je binnenkort nog een TET dagje doen of staat ie aan de lader?

Ja triest verhaal.
Ze zag er niet goed uit op die laatste video vond ik.
 
Ha jij bent het.
Nog schik met de crf?
heb de 690 nog en er een 500 EXc bij gedaan 690 is toch wat zwaar voor wat ik leuk vind en met pech met schoudertje wat niet meer sterk word gekozen om maar te vlammen met een 500.
weet nie of je hier in Yammie land een foto mag plaatsen van Ktm?
doe het gewoon word ik gevierendeeld heb je 4 propjes en daar word de wereld ook niet beter van.
1tje is al erg genoeg:)
 

Bijlagen

  • IMG_20201010_153137_6.jpg
    IMG_20201010_153137_6.jpg
    654,5 KB · Weergaven: 12
Geen probleem hoor, we begrijpen hier de hunker naar een volwaardige offroader (en eventueel nog een sportievere machine). Eens je geproefd hebt is het toch zoo verleidelijk.

Moest ik ooit een offroad wereldreis maken zou ik trouwens heel erg hard twijfelen of ik niet beter deze neem (ik heb ook een extra grote tank) dan de tenere.

IMG_20200606_151935.jpg
 
Ik reed best veel (80%) onverhard (tractorpaden) met de 660 en vond op de testrit de T7 (zonder mijn 40 kilo extras) ook zeer bekwaam op onverharde paden, voelde best licht. De 790 heb ik getest (heb nu 1290GT) maar vond de T7 leuker rijden (prijs was gelijk, ridicule kortingen op de KTM).

p4pb13020977.jpg


Het nadeel van die dingen is vooral dat als het fout gaat, ze ook effectief (hard) neer gaan.
 
Ha jij bent het.
Nog schik met de crf?
heb de 690 nog en er een 500 EXc bij gedaan 690 is toch wat zwaar voor wat ik leuk vind en met pech met schoudertje wat niet meer sterk word gekozen om maar te vlammen met een 500.
weet nie of je hier in Yammie land een foto mag plaatsen van Ktm?
doe het gewoon word ik gevierendeeld heb je 4 propjes en daar word de wereld ook niet beter van.
1tje is al erg genoeg:)

Gaaf ding :t
De CRF bevalt zeer goed.

Balen van je schouder maar slim want de 500 is al gauw meer dan 40kg lichter dat scheelt een stuk!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan