2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Goedendag allemaal, ik heb ook de oxford handvatten geïnstalleerd en ze bevallen mij goed. Ze kunnen natuurlijk rechtstreeks op de accu maar ik heb orginele yamaha 3 pin connectors gebruikt. Zit allemaal best degelijk zo dacht ik zelf.
IMG_20191221_183349.jpg
IMG_20191221_154239.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191221_183349.jpg
    IMG_20191221_183349.jpg
    120,1 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20191221_154239.jpg
    IMG_20191221_154239.jpg
    103,4 KB · Weergaven: 10
@Relic Met vliegtuig denk ik, dit jaar gedaan naar Canada. Scheelde weinig in prijs vliegtuig of boot. We willen van Buenos Aires naar Ushuaia en Dan naar het noorden tot aan Canada of wellicht nog een rondje Alaska. Maar we zagen nog veel niet van de USA ondanks dat we er 26k km reden. Ik wil de motoren er achter kunnen laten en weer eens naar huis kunnen tussendoor. Plan is nog open. Leuk dat je er een vriend hebt, altijd handig als je er een local kent.
 
Goedendag allemaal, ik heb ook de oxford handvatten geïnstalleerd en ze bevallen mij goed. Ze kunnen natuurlijk rechtstreeks op de accu maar ik heb orginele yamaha 3 pin connectors gebruikt. Zit allemaal best degelijk zo dacht ik zelf.

En hoe heb je die 3 pin aan de kabel van Oxford gemaakt?

Ziet er erg netjes uit, alleen het beugeltje nog even zwart maken! ;)
 
De + en - van de Oxford kabel gewoon in de connector gestoken (draadjes moeten wel even ingeklemd worden met een tang) en vanaf daar is het plug and play. De bijgeleverde bekabeling waar ook de zekering bij zit van oxford (die je normaal rechtstreeks op je accu aansluit) heb ik dus niet gebruikt. De accessoires stekkers op de motor zijn immers al gezekerd.

Beugeltje had inderdaad nog zwart mogen zijn dus wie weet..
 
Gaaf tripje.
Ga je het hele continent doen?
Zet je je motor op transport naar Z-Amerika per boot neem ik aan?
Duurt zo'n 12 dagen heb ik onlangs ergens gelezen.

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een maand naar Argentinië ( een vriend van mij woont al een paar jaar in Buenos Aires ).
Zit ook te kijken om dan met een motor door Argentinië te rijden en dan af te zakken naar Vuurland ien terug naar de hoofdstad.


één tip; laat je goed informeren over reizen en rondrijden in Argentina,
heb daar ooit zaken gedaan en t land en met alles daar gaat t niet echt lekker..

niet voor niets dat vrijwel iedereen corrupt is...
wel weer een mooi land..
 
@MichelP , dat is een hele nette korting! Was dat een eenmalige deal of is het voor andere forumleden ook interessant om eens bij jouw dealer te gaan praten? ;)

Veel plezier met je nieuwe fiets :] mooiste kleurstelling wat mij betreft en zelfs 100% origineel bracht ie al een flinke grijns op m'n gezicht bij de proefrit in Volkel!
 
@MichelP , dat is een hele nette korting! Was dat een eenmalige deal of is het voor andere forumleden ook interessant om eens bij jouw dealer te gaan praten? ;)

Veel plezier met je nieuwe fiets :] mooiste kleurstelling wat mij betreft en zelfs 100% origineel bracht ie al een flinke grijns op m'n gezicht bij de proefrit in Volkel!
THNX Ik weet niet of het een unieke deal is, Topmoto Apeldoorn, super contact met Albert Ensing. Inruil 2016 KTM 690 Duke. Vond de offerte zo scherp dat ik het onbeschoft vond er over te onderhandelen. Later gaf men aan dat het een toch iets te goede aanbieding was :) Maar service en communicatie echt dikke prima. Standaard geeft de motor meer dan een dikke smile op mijn gezicht. Ben zwaar onder de indruk zowel van de looks als van de eerste kilometers.
 
één tip; laat je goed informeren over reizen en rondrijden in Argentina,
heb daar ooit zaken gedaan en t land en met alles daar gaat t niet echt lekker..

niet voor niets dat vrijwel iedereen corrupt is...
wel weer een mooi land..

Ja, gaat niet echt goed daar helaas maar bedankt voor de tip!
Ik kan een motor huren natuurlijk maar omdat een vriend van mij daar woont is het ms het handigst als hij daar een motor koopt ( die ik betaal ) op zijn naam want ben ik gelijk verzekerd.
Heb gezocht wat daar een Honda CRF250 kost maar kwam zo gauw alleen een XR150 tegen en die kost daar "maar" 150.200 Peso''s en dat is zo'n €2.239,- nieuw.
Verkoop 'm na de trip, tis dan een nieuwe motor van maar 1 maand oud, voor zeg €1500,- en dan kost het me per week maar zo'n €187,-
Al zou ik de helft krijgen dan nog is dat denk ik veel goedkoper dan huren maar dat moet ik nog onderzoeken.

 
Goedemiddag allen , vandaag even in Bodegraven geweest met een mede MF er , een dik half uur weer bij de T700 gestaan.
Wellicht de opvolger van mijn 950 adv ....20200118_123502.jpg

Dit is de demo , helaas zelf niet getest vandaag wel door een ander vandaag .
Staan ook er nog 2 te koop in de showroom .
 
Ik dacht dat de euronorm alleen bepaald wordt door de uitstoot van de motor?
Zou ook niet weten wat abs daar aan toe kan voegen?
 
Bij het invoeren van de EURO 4 norm diende alle nieuwe motoren vanaf 2016 voorzien te zijn van ABS, naast de strengere emissiestandaard. De nieuwe EURO 5 norm behelst een nog strengere emissiestandaard voor alle nieuwe motoren per 2020. Of de ABS uitschakelbaar mag zijn of niet, wordt niet omschreven, dus kunnen we ervan uitgaan dat de Tenere 700 ook in dit jaar een uitschakelbare ABS zal hebben voor offroad gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan