2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

kat eruit/ af
en cdi/ ecu herprogrammeren.

geen connecties, maar bij mst-rally hebben ze leuke voorkantjes met (be)scherm(ing)
Dat tunen komt ooit nog wel eens. Geen geld voor en behoeft aan nu ;)

Zo'n beugel voor je navi e.d. ga ik zelf wel een keer ontwerpen en laten snijden. Als het slaagt kan ik ze miss wel voor een leuk prijsje maken voor mensen met interesse. Maar daar kom ik nog wel op terug.
 
Dat tunen komt ooit nog wel eens. Geen geld voor en behoeft aan nu ;)

Zo'n beugel voor je navi e.d. ga ik zelf wel een keer ontwerpen en laten snijden. Als het slaagt kan ik ze miss wel voor een leuk prijsje maken voor mensen met interesse. Maar daar kom ik nog wel op terug.
tonen zal niet zoveel opleveren qua vermogen,
maar beter oppakken, dipjes wegwerken etc..

wat ik eerder aangaf, bij T7.co.uk (dacht ik)
had men een mooie verzameling uitlaten en toestanden voor weet ik niet wat..

daar werd ook op souplesse gewezen en niet op de 3-4 pk die het opleverde.
 
tonen zal niet zoveel opleveren qua vermogen,
maar beter oppakken, dipjes wegwerken etc..
Ja zoals ik al aangaf daarvoor zou ik het overwegen. Heb het met mn vorige motor ook gedaan. Prijzig geintje voor wat het oplevert, dus vandaar dat ik niet morgen naar de tuner ren. Je kunt je geld beter aan andere upgrades uitgeven naar mij bescheiden mening.
 
Als je hard genoeg nijpt.
Ik vind ze ok offroad, maar op straat 'net voldoende'.

Met MX voorwiel en 320 mm schijf dan weer geen problemen, weet ik uit ervaring met de 660.
Let ook: de kleinere rempomp kan best meer remkracht geven op 1 klauw.
Kracht is niet afhankelijk van het aantal klauwen, schijven of remblokken, louter van de oppervlakteverhouding master/slave.
Zolang je ze gekoeld krijgt...
 
Zijn de remmen van een T7 goed genoeg om het met één remschijf en klauw af te kunnen?
Qua remkracht maakt meer schijven geen verschil. En remfade door te veel hitte ben ik niet bang voor. Ik rij geen passen met de T7 waar je continu op de rem staat. En daarbij heeft de T7 al genoeg motorrem.
 
Als je hard genoeg nijpt.
Ik vind ze ok offroad, maar op straat 'net voldoende'.

Met MX voorwiel en 320 mm schijf dan weer geen problemen, weet ik uit ervaring met de 660.
Let ook: de kleinere rempomp kan best meer remkracht geven op 1 klauw.
Kracht is niet afhankelijk van het aantal klauwen, schijven of remblokken, louter van de oppervlakteverhouding master/slave.
Zolang je ze gekoeld krijgt...
Diameter schijf en type remblokken maakt ook een verschil uiteraard, maar dat blijft ongewijzigd.
 
Klopt. Ik was niet helemaal compleet.
Frictiecoëfficiënt blok - schijf en krachtarm schijf - as tellen ook mee, net als overigens de lengte van de hendel (/hefboom eigenlijk).
Vandaar dat ik afknap op idioten met korte (ali) hendels.
 
Qua remkracht maakt meer schijven geen verschil. En remfade door te veel hitte ben ik niet bang voor. Ik rij geen passen met de T7 waar je continu op de rem staat. En daarbij heeft de T7 al genoeg motorrem.
Ging mij om hitte ontwikkeling i.d.d.
 
Klopt. Ik was niet helemaal compleet.
Frictiecoëfficiënt blok - schijf en krachtarm schijf - as tellen ook mee, net als overigens de lengte van de hendel (/hefboom eigenlijk).
Vandaar dat ik afknap op idioten met korte (ali) hendels.
Ik ben een van die idioten met een kort (Brembo) remhendel...toch fijn dat je afknapt op me, beter dat dan dat je op me geilt namelijk.

Hoe dan ook, ik rem 'm met 2 vingers zo naar blokkeren/abs toe en de RCS pompt blinkt uit in gevoel, dus ik zie het probleem niet zo.
 
20210326_140223.jpg

hier ook de WR met 320 schijf,
remt niet alleen beter, maar ook beter doseerbaar.
eerder ook op de RXV gehad;
SjzKzuX.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan