Nee ik bedoelde meer dat "iedereen" op zoek is naar de perfecte band die niet bestaatWat wil je ermee doen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee ik bedoelde meer dat "iedereen" op zoek is naar de perfecte band die niet bestaatWat wil je ermee doen?
Vraag me af was nu precies het verschil is tussen de World Raid en de World Rally, mijn idee is dat de World Raid net iets meer off-road gericht is en de World Rally meer straat gericht,
Stickerset en een akra standaard op world rally.Sinds de introductie van de T7 kijk ik af en toe met een schuin oog ernaar, zit te denken om er een aan te schaffen.
Ik rijdt nu al weer ruim 12 jaar een Harley XL1200X, ik had eerst nog een Yamaha WR450F (eerst Enduro daarna omgebouwd naar Supermoto) naast, daarvoor een KTM 990 Adventure.
Voel me niet echt een Harley rider, ik ben altijd meer een off-road gericht geweest. Vindt de Harley een mooie motor, het geluid, .... maar past niet zo qua 'rijstijl' bij me, of zoals ik naar mezelf kijk. De Harley is voor mij een makkelijke motor, het zwaarte punt ligt lekker laag. Mijn linker arm is verlamd door een ongeluk, en rij met een orthese. Kies de laatste motoren waar een auto clutch in kan, voor de T7 is er een Rekluse.
Vraag me af was nu precies het verschil is tussen de World Raid en de World Rally, mijn idee is dat de World Raid net iets meer off-road gericht is en de World Rally meer straat gericht, al doet de naam anders vermoeden.
Kan iemand iets zinnigs erover zeggen, qua keuze, gezien mijn verhaal!?
Alvast bedankt!
Nee klopt. Ergens moet je een compromise sluiten. Goed offroad == slijtage | Slecht offroad == km-vreter.Nee ik bedoelde meer dat "iedereen" op zoek is naar de perfecte band die niet bestaat
Voor thuisgebruik heb ik dit:Zijn er hier mensen die aanbevelingen hebben qua gereedschap? Het mooie is als ik het uiteindelijk ook kan meenemen.
Een paar tips/opmerkingen.Nou, qua banden de knoop doorgehakt en voor een setje mitas gegaan. Aangezien ik vorige jaar een lekke band had en dat me wel heel afhankelijk maakte van anderen wil ik dus nu zelf de banden gaan wisselen. Echter geen ervaring maar wel bereidheid om te leren en het gereedschap erbij te kopen. Zijn er hier mensen die aanbevelingen hebben qua gereedschap? Het mooie is als ik het uiteindelijk ook kan meenemen.
Dan heb je mazzel. Ik heb soms 6 bar nodig om die bead er op te knallen.Ik vond de velg beschermers zelf wel handig.
Hadden een blauwe WR velg en gelukkig geen echte beschadigingen gemaakt.
Maar dat was in een test setting.
Naast de schuur met alleen de tools die je normaal ook bij je hebt.
Bead breken was met tools niet gelukt, dus de standaard van mijn t7 gebruikt en een zet met de neus van de laars was het echt een eitje!
Het oppompen met zo’n 20cm handpompje viel mij zelfs heel erg mee! Sprong vrij vlot weer in de bead.
Ik heb een emmer bandenvet staan. Zo heet het volgens mij.Rolling Maverick.
Goedkoper als Eastbond en erg prettig om mee te werken.
Ikzelf heb lepels van Motion pro en beadbreaker setje.
Thuis lepelen doe ik met 3 stalen gebogen lepels.
Maar die warrn eerder om mousses te plaatsen nu geen zin meer in vind ze te duur.
Hou er rekening mee dat sommige banden verschrikkelijk zijn om te lepelen.
Dakar mitas gaat zeer zwaar.
Heb er een mousse ingepropt omdat een binnenband lepelen thuis net aan ging.
Dus onderweg zit je dan te ku**en met korte lepels.
Ook de bead breken kan zeer veel verschillen per merk.
En met vet bedoel je bandenzeep mag ik hopen Gwiedert.?
Ik wil je best op een zomeravondje op weg helpen. Maar zover zijn we nog niet.Bedankt voor het meedenken en de tips.
Mijn idee is een motion pro beabreaker te kopen. Ik zie dat die zowel te gebruiken zijn als beadbreaker en bandenlichter.
Verder heb ik zoals ik het zie een wielassleutel nodig en dan zou het moeten lukken. Weliswaar geen bandenvet maar met afwasmiddel moet het ook wel gaan. Ik lees in de opmerkingen hier dat er qua bandenwissel best wat ervaring is. Is er niet iemand bereid om deze in real live te delen?Ik knup de bandjes en gereedschap zo achterop dus daar zit het probleem niet zo.
Hangt er vanaf waar je woont. Als je in het noorden woont wil ik je best een keer laten zien hoe het moet.Bedankt voor het meedenken en de tips.
Mijn idee is een motion pro beabreaker te kopen. Ik zie dat die zowel te gebruiken zijn als beadbreaker en bandenlichter.
Verder heb ik zoals ik het zie een wielassleutel nodig en dan zou het moeten lukken. Weliswaar geen bandenvet maar met afwasmiddel moet het ook wel gaan. Ik lees in de opmerkingen hier dat er qua bandenwissel best wat ervaring is. Is er niet iemand bereid om deze in real live te delen?Ik knup de bandjes en gereedschap zo achterop dus daar zit het probleem niet zo.
Als je zuidelijk woont wil ik je gerust helpen. Stuur maar een PM bij interesse.Bedankt voor het meedenken en de tips.
Mijn idee is een motion pro beabreaker te kopen. Ik zie dat die zowel te gebruiken zijn als beadbreaker en bandenlichter.
Verder heb ik zoals ik het zie een wielassleutel nodig en dan zou het moeten lukken. Weliswaar geen bandenvet maar met afwasmiddel moet het ook wel gaan. Ik lees in de opmerkingen hier dat er qua bandenwissel best wat ervaring is. Is er niet iemand bereid om deze in real live te delen?Ik knup de bandjes en gereedschap zo achterop dus daar zit het probleem niet zo.