2019 Yamaha TÉNÉRÉ 700 topic

Dit zou hem wel eens kunnen zijn. Samen met dat ik heel erg verwend was op de BMW qua gewicht en rijdynamiek gaat de preload electronisch. Hebben jullie misschien wat tips voor het instellen hiervan? Ik heb werkelijk geen idee wat 'goed' is.

Sowieso binnenkort maar eens naar zo'n schokbrekerbedrijf om het één en ander in te laten stellen...
DIt filmpje helpt je wel op weg:

 
Goeie manier wel om maximaal krachten op je materiaal te krijgen.

Ik maak me er tijdens het rijden ook wel schuldig aan. Maar als je geen haast hebt is de onderste kroonplaat los een kleine moeite natuurlijk.
Doe het al jaren zo en nog nooit een probleem mee gehad. Ga niet na elke val mijn gereedschap te voren halen om de onderste kroonplaat los te draaien en vervolgens te stellen en dan weer vast te draaien.
Als ik aan het rijden ben (en dat gebeurd al veel te weinig) wil ik zoveel mogelijk rijden:p
 
Normaal heb ik ook niet elke val het stuur scheef natuurlijk.
Madame had dat wel een tijdje dat hij heel graag scheef wilde gaan staan zodra hij ook maar neergelegd werd. Daarvan bleek onderste kroonplaat een heel klein tikje krom.
 
Normaal heb ik ook niet elke val het stuur scheef natuurlijk.
Madame had dat wel een tijdje dat hij heel graag scheef wilde gaan staan zodra hij ook maar neergelegd werd. Daarvan bleek onderste kroonplaat een heel klein tikje krom.
Die van mij staat bij elke val scheef tegenwoordig. Misschien de bovenste moer maar eens wat vaster trekken.
 
Nou dacht gisteren pol tarres te zijn...dat pakt nooit goed uit dus met motor en al naar achter gevlogen in een soort wheelie. Qua schade vooral m'n achterrempedaal gebogen en de uitlaat naar binnen gebogen en een valbeugel verbogen.
Heb eea wel terug kunnen krijgen zoals achterrempedaal en uitlaat maar denk nu toch om maar de uitlaat te vervangen. Heeft iemand hier ervaring met mivv in combinatie met een puig korte kentekenplaathouder? Verder twijfel ik nog een beetje over de achterrempedaal deze zit nu wel weer aardig recht maar toch...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: dgr
Nou dacht gisteren pol tarres te zijn...dat pakt nooit goed uit dus met motor en al naar achter gevlogen in een soort wheelie. Qua schade vooral m'n achterrempedaal gebogen en de uitlaat naar binnen gebogen en een valbeugel verbogen.
Heb eea wel terug kunnen krijgen zoals achterrempedaal en uitlaat maar denk nu toch om maar de uitlaat te vervangen. Heeft iemand hier ervaring met mivv in combinatie met een puig korte kentekenplaathouder? Verder twijfel ik nog een beetje over de achterrempedaal deze zit nu wel weer aardig recht maar toch...
Die pedalen heb ik ook een paar keer terug staan buigen. Is gewoon staal, dus dat kan wel wat buigcyclussen hebben. Zou ik me niet druk om maken.
 
  • Eens
Waarderingen: JBi
Vooral een deuk in m'n ego en een paarse voet. Liep al wat langer grenzen te zoeken dus tja gevalletje eigen schuld... wel behoorlijke klap dus wel verbaasd over eigenlijk hoe weinig schade. Anderszijds denk ik weleens om beter met een lichtere motor te kutten aangezien dit altijd weer zo in de papieren loopt.

Bedankt gwiedert goed om te horen. Gaat dus om rempedaal he.
Nog tips of ideeën voor de uitlaat? Of toch maar met de bekraste uitlaat door met kans dat die weer naar binnen buigt met een val?
 
Vooral een deuk in m'n ego en een paarse voet. Liep al wat langer grenzen te zoeken dus tja gevalletje eigen schuld... wel behoorlijke klap dus wel verbaasd over eigenlijk hoe weinig schade. Anderszijds denk ik weleens om beter met een lichtere motor te kutten aangezien dit altijd weer zo in de papieren loopt.

Bedankt gwiedert goed om te horen. Gaat dus om rempedaal he.
Nog tips of ideeën voor de uitlaat? Of toch maar met de bekraste uitlaat door met kans dat die weer naar binnen buigt met een val?
Die uitlaat heb ik zelf wat voor gefabriekt. Heb geen ervaring met die hoge uitlaten.
 
Bedankt. Ja dat is. Vallen is uiteindelijk de beste leerschool. Maar binnenkort een training om eens wat feedback te krijgen en te zien of ik een stap verder kom. Misschien leg ik de lat wat hoog voor mezelf maar zou toch graag wat meer willen dan wat rijden over zand dus obstakels etc aangaan.
 
Nou dacht gisteren pol tarres te zijn...dat pakt nooit goed uit dus met motor en al naar achter gevlogen in een soort wheelie. Qua schade vooral m'n achterrempedaal gebogen en de uitlaat naar binnen gebogen en een valbeugel verbogen.
Heb eea wel terug kunnen krijgen zoals achterrempedaal en uitlaat maar denk nu toch om maar de uitlaat te vervangen. Heeft iemand hier ervaring met mivv in combinatie met een puig korte kentekenplaathouder? Verder twijfel ik nog een beetje over de achterrempedaal deze zit nu wel weer aardig recht maar toch...
Ik weet dat de R&G korte kentekenplaathouder zou moeten passen (links). Bij die van Puig lijken de knippers iets te laag te zitten (rechts).

1713104134988.png
1713104087565.png


Zelf ben ik wel gecharmeerd van de tailtidy van Rtech, deze is compleet van plastic en een stuk goedkoper.
Enige is dat de originele kentekenplaatverlichting behouden blijft, dat is een iets grotere unit dan de kleine ledjes bij die van R&G en Puig.

1713104342026.png


Vooral een deuk in m'n ego en een paarse voet. Liep al wat langer grenzen te zoeken dus tja gevalletje eigen schuld... wel behoorlijke klap dus wel verbaasd over eigenlijk hoe weinig schade. Anderszijds denk ik weleens om beter met een lichtere motor te kutten aangezien dit altijd weer zo in de papieren loopt.

Bedankt gwiedert goed om te horen. Gaat dus om rempedaal he.
Nog tips of ideeën voor de uitlaat? Of toch maar met de bekraste uitlaat door met kans dat die weer naar binnen buigt met een val?
Voor ons stervelingen is een lichtere motor om wat meer uitdagende dingen te doen zeker een goed idee, niet dat het niet kan op een ADV maar als het fout gaat heb je gewoon met meer massa te maken :) Dat bracket voor de uitlaat op de T7 is een bekend zwak punt, je kan er wel een paar keer aan buigen maar op een gegeven moment verzwakt het zo erg dat het afbreekt, plus de coating van het frame scheurt op de buigpunten dus ook en gaat daar dus roesten. Als je van plan bent vaker te vallen dan is een hoge uitlaat (Mivv, HP Corse, SC Project, Huzar is ook een goedkope optie - 50 cm ze stali nierdzewnej polerowany) of iets van een baggagesysteem (rek met zachte tassen) dat voorbij de uitlaat steekt wel handig ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heb momenteel al een puig houder en vallen zal zeker vaker gebeuren als het maar gepaard gaat met vooruitgang ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: mkw
Bedankt. Ja dat is. Vallen is uiteindelijk de beste leerschool. Maar binnenkort een training om eens wat feedback te krijgen en te zien of ik een stap verder kom. Misschien leg ik de lat wat hoog voor mezelf maar zou toch graag wat meer willen dan wat rijden over zand dus obstakels etc aangaan.
Aanmelden voor @Gwiedert zijn crossdagen. Daar kun je goed zware dingen doen.

Keertje naar Bilstain weet je helemaal weer waar je staat. Zou wel even minstens 1 iemand mee nemen.
 
En training is zeker een goede investering, ik sta iedere keer weer te kijken van wat je leert in korte tijd bij een goede cursus of instructie
 
En training is zeker een goede investering, ik sta iedere keer weer te kijken van wat je leert in korte tijd bij een goede cursus of instructie
Ik heb nog nooit zoiets gedaan, en mis het ook niet echt. Met youtube en proberen kom je ook een heel eind.

Het aanbod aan cursussen is tegenwoordig vrij groot, en bij het merendeel twijfel ik of je wel het juiste leert.
 
Dat gevoel herken ik vandaar dat ik het al lang heb uitgesteld. Aan de andere kant is wat feedback ook niet verkeerd lijkt mij. Ik heb al best wat geld geïnvesteerd in de motor maarja uiteindelijk zijn het de vaardigheden die bepalen wat het apparaat doet.
 
Mischien een vreemde vraag..heb mijn 4 nood knipperlichten ongeveer.30 minuten aangehad..nu gaan ze niet uit? Zelfs met sleutel uit contact!
 
Knopje blijft niet hangen..paar x uit en aan gezet,maar niks!! Uiteindelijk gestart en opeens uit..hoelang kunnen die blijven knipperen voordat accu leeg is!!( Ongeval)
 
Nee..zeker geen hoge druk spuit..was met peleton aan meerijden, als backup..30 min de 4 pinkers,en niet meer uit te krijgen..mischien gewoon FF domme pech?
 
Ik heb nog nooit zoiets gedaan, en mis het ook niet echt. Met youtube en proberen kom je ook een heel eind.

Het aanbod aan cursussen is tegenwoordig vrij groot, en bij het merendeel twijfel ik of je wel het juiste leert.
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen, ik heb alleen ervaring bij één cursus aanbieder en daar was ik erg tevreden mee.

Het voordeel vond ik voornamelijk dat iemand mij kan vertellen wanneer de techniek niet goed was in plaats van dat ik er zelf achter kwam door mezelf of de motor te beschadigen, het is voornamelijk een stukje zelfvertrouwen wat je dan sneller krijgt naar mijn mening.

YouTube filmpjes en gewoon proberen is zeker ook een optie :)
 
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen, ik heb alleen ervaring bij één cursus aanbieder en daar was ik erg tevreden mee.

Het voordeel vond ik voornamelijk dat iemand mij kan vertellen wanneer de techniek niet goed was in plaats van dat ik er zelf achter kwam door mezelf of de motor te beschadigen, het is voornamelijk een stukje zelfvertrouwen wat je dan sneller krijgt naar mijn mening.

YouTube filmpjes en gewoon proberen is zeker ook een optie :)
Een dag waar redelijk goede rijders bij zijn zoals die crossbaan dagen helpt ook heel veel. Er zitten mensen bij die je echt met letterlijk sprongen vooruit ziet gaan.
Ook zien dat iets kan met een motor als die van jou doet wonderen. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik bij m'n 1e brommercross aankwam en heel erg opkeek tegen de schansen, daar kwam mijn 50cc ja nooit boven... Maarja je bent er al, je ziet anderen die even snel/traag zijn als jou het ook doen dus dan moet je wat. En verrek je komt nog los ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: mkw
Terug
Bovenaan Onderaan