weer nokkenasketting kaduuk?!

Crash

MF veteraan
8 aug 2002
1.771
3
Den Haag
jajaja ik weet het weer een nokkenasketting topic... :P

Toen ik me CBR kocht tikte de nokkenasketting en heb deze laten vervangen (bij 54000KM). Er werd vervangen; nokkenasketting + spanner en naturlijk de pakking.

Nu staat me fiets inmiddels op 61500 KM en rammelt :r erger dan ooit tevoren :(
Dit begon als een soort rammeltje na het wheelien en wordt steeds erger vooral bij koud starten. Je hoort ut nu zelfs bijna constant ook als je voor het verkeerslicht staat.

Nou neem ik aan dat het de ketting weer is...maar vind ut wel errug snel ondanks dat ut een bekent probleem is :( Zouden het de kettinggeleiders kunnen zijn of is er hier een mod voor? Anders moet ik uhm minimaal 2 keer per jaar gaan vervangen :(
 
Welk type CBR600 heb je? (bouwjaar en model)
Spanner "resetten" zou mogelijk uitkomst bieden.
CBR600 f2 '94 (PC25)

met resetten bedoel je dat boutje waar ze het in de andere post ook al over hebben? kan dit van buiten af?

en dat van die niet automatische spanner heb ik ook gehoord maar moetje dan niet elke paar duizend km je fiets opentrekken om uhm bij te stellen?!
 
Laatst bewerkt:
CBR600 f2 '94 (PC25)

met resetten bedoel je dat boutje waar ze het in de andere post ook al over hebben? kan dit van buiten af?

en dat van die niet automatische spanner heb ik ook gehoord maar moetje dan niet elke paar duizend km je fiets opentrekken om uhm bij te stellen?!


De niet automatische versie is een aftermarket geval wat je zelf dient te stellen middels een asje met schroefdraad. (zie foto)
full

Da's een goede oplossing, kan je volgens mij vrij simpel zelf maken van een defecte spanner.

Je kan bij jouw CBR versie weinig meer doen dan een nieuwe pakking aanschaffen,
de spanner demonteren, in versie olie het ding onderdompelen en dan pompen tot de lucht eruit is. Daarna weer monteren.
 
Zo, vandaag de nieuwe pakking opgepikt bij de dealert :)

vol goede moed begonnen dus:
kuip dr af , boutjes dr uit...
Kijk ik naar de pakking....zittie VERKEERD OM!!!!! |( |(
WTF?! denkje ut "ik breng uhm naar de dealer dus dan wordt ut goed gedaan" NOT.. |(
Affin: andere pakking dr op -Right side up- en de spanner vol olie laten lopen, boutjes dr weer in en starten die hap>> RATEL VERDWENEN JIPPIE!!! :)
Ben benieuwd hoelang ie goed blijft nu...
 
Zo, vandaag de nieuwe pakking opgepikt bij de dealert :)

vol goede moed begonnen dus:
kuip dr af , boutjes dr uit...
Kijk ik naar de pakking....zittie VERKEERD OM!!!!! |( |(
WTF?! denkje ut "ik breng uhm naar de dealer dus dan wordt ut goed gedaan" NOT.. |(
Affin: andere pakking dr op -Right side up- en de spanner vol olie laten lopen, boutjes dr weer in en starten die hap>> RATEL VERDWENEN JIPPIE!!! :)
Ben benieuwd hoelang ie goed blijft nu...

Mazzel eigenlijk dan, maar ook weer niet... geld terug vragen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan