Nieuwe Suzuki SFV650 'Gladius'

Wat moeten we hiervan denken ?!

  • Nieuwe SV650 N.

    Stemmen: 32 45,7%
  • Helemaal nieuwe fiets.

    Stemmen: 3 4,3%
  • Duc-monster killer.

    Stemmen: 8 11,4%
  • Waar blijft de 1000 ?!!!

    Stemmen: 15 21,4%
  • Waarom kijkt ie zo zielig?!

    Stemmen: 12 17,1%

  • Totaal aantal stemmers
    70

Frant!c

MF veteraan
5 jul 2004
2.503
0
Amsterdam
Suzuki zet met een hippe middenklasser de aanval in het middensegment verder in. Naast de GSR600 en GSF600 Bandit is de SFV650 Gladius een geheel nieuw, fris uitziend model met als motor het blok zoals bekend uit de SV650 en DL650 V-Strom.
Bron

Suzuki's all-new Gladius 650 was unveiled in Paris, today. A new naked middleweight model featuring Suzuki's legendary 650cc V-Twin engine, the Gladius boasts unique styling in a user-friendly package.

With a fuel injected, twin plug head engine delivering enhanced performance, combined with great style and neutral lightweight handling, the Gladius is perfect for first time or experienced riders alike.
Bron

ploatjes:
ZedyntxHU.jpeg


ZedyntxHkB.jpeg


ZedyntxHW.jpeg


Suzuki_K9_Gladius.jpg



Blok van de SV650 / DL650 dus in ieder geval.
Wat moeten we hiervan denken ?!
 
Laatst bewerkt:
Wat is er nou zooo anders tov SV650?

Ik zie 123.

koplampje
uitlaat
frame (stalen vakwerk ipv alu boxed.)
kontje is wel leuk gedaan.

nogsteeds een conventionele voorvork.

Ik denk dat de SV650(N) dus verdwijnt, dat dat half en volle kuip blijft en dit de naked moet worden...
 
Ik zie er het nut nuet van in naast de SV650N, maar als deze die zou vervangen, OK.
Ik wacht nog steeds op iets waar mensen echt es van verbaasd gaan zijn, een 250cc V-twin met 24.9kw, of nog wat 400cc's die in de 25kw regeling passen. Ik ben er dan wel vanaf maar zoveel jonge mensen worden ontmoedigd of het moeilijk gemaakt door die stomme regeling en het kleine aanbod in dat segment. Je ziet hoe populair die Ninja250 is...
 
Ik mis de optie in de poll: "leuk model, goed motorblok maar te veel bespaard op de vering"

Eindelijk wel een verandering in het sv model.
 
Ik mis de optie in de poll: "leuk model, goed motorblok maar te veel bespaard op de vering"

Eindelijk wel een verandering in het sv model.

Toen me opviel dat het een 'gewone' voorvork is kwam ik er ook achter dat ik de poll niet meer mocht veranderen (toch ?!) -_-

Staat suzuki wat dat betreft toch redelijk bekend om. gewone SV / GS hebben ook nogal simpele vering ('budget' gevallen dus).
 
Toen me opviel dat het een 'gewone' voorvork is kwam ik er ook achter dat ik de poll niet meer mocht veranderen (toch ?!) -_-

Staat suzuki wat dat betreft toch redelijk bekend om. gewone SV / GS hebben ook nogal simpele vering ('budget' gevallen dus).
Ja maar het zou wat leuker zijn een betere en completere fiets er van te maken. Zeker omdat ze deze tegenover de hornet willen zetten in het segment.
 
Ja maar het zou wat leuker zijn een betere en completere fiets er van te maken. Zeker omdat ze deze tegenover de hornet willen zetten in het segment.

Misschien kunnen ze hem dan niet meer een vergelijkbare prijs geven... Ben het met je eens, betere vering zou deze fiets afmaken. (zeker als er een 1000 zou komen ^_^ )
 
Misschien kunnen ze hem dan niet meer een vergelijkbare prijs geven... Ben het met je eens, betere vering zou deze fiets afmaken. (zeker als er een 1000 zou komen ^_^ )

Wat is er dan mis met die vering? Of heb je er al mee gereden???


Ik vind het een leuk ding om te zien... strakker dan de SV650N... jammer van die demper, dat vind ik een belachelijk overdreven weekend sigaar... leuk vrouwtje wat er bij staat... kappen aan de voorzijde (soort wangen) zijn duidelijk gejat bij Kawa, maar who cares?... en volgens mij is er niets mis met dat blok... lijkt me toch enigzins veranderd, al zal de basis gelijk zijn aan wat ze nu hebben... dus ca. 75 pk... en ondanks de normale voorvork, zou ik vooralsnog niet weten wat er mis moet zijn met die vering... ik moet er eerst mee rijden, voordat ik een oordeel kan vellen... :)
 
Laatst bewerkt:
mooi apparaat en eindelijk een opvolger van de SV serie die er toch een beetje gedateerd uit begon te zien. (ja ik heb er zelf 1 :+ ) Uitlaat is niet helemaal mijn stijl maar daar zullen de vervangboeren wel een mooie oplossing voor vinden.
 
Ik mis nog een houder voor een beautycase en een make up spiegeltje ;)
lijkt overgens wel (te) erg op de duc monster.
 
beetje overbodig model in de huidige "lineup"

en de goedkopere suzuki's hebben al jaren last van slechte vering, bandit's van alle jaren, eerste SV-s
 
Laatst bewerkt:
Niks bijzonders als je t mij vraagt.
Stuk buizenframe ziet er wel aardig uit, maar vloekt nogal met dat lelijke, veel te opvallende stuk aluminium er onder. Uitlaat lijkt ook nergens naar en die koplamp zou bij mij linea reacta de prullenbak in gaan.

Next!
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook niet dat er ruimte is voor zo'n model naast de GSR en de Bandit, maar ik ben ook geen expert.
 
Persoonlijk vind ik onderstaande combinatie italiaans frame/ japans blok beter geslaagd dan deze gladius unit

49.jpg


Maar ik ben dan ook enigzins bevooroordeeld :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan