CB400F - Ruben

R-Demuyt

Die hard MF'er
8 sep 2008
383
1
Arnhem
Nieuwe vorderingen zullen in de verdere pagina's komen, maar ook in dit eerste bericht:

Hee allemaal,


Hier mijn project page over mijn Honda CB400F!
Ik heb de 30 jaar oude Honda 2 weken geleden gekocht van 'triaatje' (Member op het forum) en ben er meteen mee aan het werk gegaan.

De motor liep nog niet maar zag er in het algemeen wel goed uit.
De remmen zaten beiden vast en er moeten een aantal nieuwe onderdelen op komen.
Omdat ik alles tot in de puntjes probeer goed te maken zal hij compleet uit mekaar gaan en word hij helemaal gerestaureerd. :)

Ik zal alles met veel foto's en tekst showen.
Ik moet nog érg veel leren over de techniek, dus ik zal wel veel vragen O-)
Laat maar horen wat jullie er van vinden





8y511v.jpg




De motor is 2 weken geleden gekocht van 'Triaatje', toffe member en heeft me al veel kunnen uitleggen.
De motor hoe hij binnen kwam:



2w6hyrq.jpg



1rqcdk.jpg



akjpsj.jpg



6h8gv4.jpg



10mrdz6.jpg




Onder het zadel zag het er iets minder uit,
er moet een nieuw achterspatbord komen en het zadel moet opgeknapt worden.



2uepk5g.jpg



2gsnabo.jpg




Om goed te kunnen werken heb ik ook maar een set gereedschap gekocht.
Het is geen gereedschap van 100én Euro's maar alles zit er in en het werkt perfect!



2i8zloo.jpg




Oké het echte werk gaat beginnen haha.
De motor heeft nog niet gelopen, ik kan gaan zoeken naar de oorzaken maar ik haal hem liever compleet uit mekaar en bouw hem helemaal goed op en controleer en vervang daarbij alles.

Bij die oudere tanks zie je vaak roest van binnen, bij mijn vorige brommer heb ik dit niet schoongemaakt en nu moet ik telkens de carburateur reinigen. Deze fout ga ik dus geen keer maken! *D
Heb 2 potten 'Tank Cure' gehaald en ben zo de binnenkant een laagje coating gaan geven.


2u7lt8y.jpg



66ydug.jpg



qnqtdd.jpg





Het frame en alle kleine beugels v/d motor zullen gecoat worden dus alles moest uit mekaar. Een lekker dagje vrij op school en werken in de schuur krijg je dit:




1t1rhc.jpg



2k30j7.jpg



jzhbmh.jpg



2en108w.jpg





Het frame ziet er nog erg goed uit op wat roest na. Hier zal ik dus ook niet veel aan doen.
De schokbrekers zijn er minder goed aan toe, een van de 2 is lek dus deze zullen vervangen worden.
De remmen zijn redelijk, achterrem is goed maar de voorrem zal een nieuwe klauw nodig hebben en remblokken. Hier zullen ook stalen remleidingen op komen die ik deze week ga bestellen.
Veiligheid gaat wel boven alles ;)




Ik had van Triaatje 2 andere voorpoten erbij gekregen waarbij de binnenpoten er een stuk beter uitzagen, op de binnenpoten die er inzaten zat wat roest.
Natuurlijk willen die binnenpoten er niet uit omdat die bout helemaal dol is!
Na flink wat uren vloeken en de boormachine erop te hebben gezet ging hij uiteindelijk los *D ..
Alles netjes neergelegd en er zullen nieuwe keringen in de voorpoten komen + een nieuw laagje lak.



rv9115.jpg



2qsq61l.jpg




De lak op de CB zag er redelijk uit, er zaten 4 kleinere deuken in de tank en op sommige plekken was er wat lak vanaf + wat krassen.
Ik kon het zo laten, maar ik laat het liever overspuiten.
Dus dan ga je beginnen met het schuren en plamuren van de tank en kapjes.
Lekker muziekje op, verstand op nul en schuren! *O*



2jdqdn8.jpg



1zgq6w0.jpg



6hhyjb.jpg




Welke kleuren de tank en zijkapjes gaan worden weet ik nog niet. Maar rood vind ik wel een mooie kleur en lekker origineel. Weet iemand waar je de originele kleurcodes kunt krijgen?


Ook het motorblok zal er aan moeten geloven, of de KM-stand op de teller klopt weet ik niet, maar het blok splitsen en vernieuwen zal hij wel fijn vinden.
Het blok ziet er wel goed uit, de kleppen zijn gelukkig allemaal recht en de nokkenas + tandwielen zien er ook goed uit.



dvpr8o.jpg



25psayp.jpg



Alles netjes neerleggen en labelen zodat ik straks ook weer weet hoe het terug erin moet :P !


Ik doe dus een techniek opleiding, en we hebben een erg mooie werkplaats op school.
Na school kun je dus lekker bij klussen voor jezelf.
De cilinder kop had ik even mee genomen naar school zodat ik de kleppen kon nakijken en schuren.
Ik kreeg v/d leraar een setje mee naar huis om de kleppen op de klepzitting in te schuren zodat alles weer perfect afsluit.
Thuis meteen begonnen en erg leuk om het resultaat tezien, de klepzittingen zien er erg goed uit, er is geen overdreven grote speling op de klep en de klepgeleider dus dat is perfect!


Hier wat pic's van de cilinder kop na en voor het schuren.



n6cb3n.jpg



24uvst5.jpg



15pjoup.jpg



Het motorblok zal compleet uit mekaar gaan en ik zal de delen zelf gaan stralen.
Als dat lukt dan kan ik het spuiten en zal het weer in mekaar gaan met nieuwe pakkingen en filters.
Veel werk dus en vind het allemaal wel spannend, heb tot nu toe alleen maar een blokje gezien met 1 cilinder.
Maar rustig aan doen en veel kijken in het werkplaatshandboek.


Omdat de achterveren lek waren heb ik nieuwe besteld, ook heb ik er een dynamo dekseltje bij gekocht omdat de mijne grote krassen had.
Bestelling was super snel binnen en ben er zeker blij! ...



2u72kwh.jpg





Er moet nog veel gebeuren, elke avond lekker aan het klussen dus er zullen geregeld nieuwe foto's komen! })



---------------------------




Nieuwe update:



Oke ik heb weer wat zitten werken! ;)


Ik ben begonnen met het klaar maken van de spullen die naar de coater/straler moesten. Alles ontvet en de plekken waar geen coating mocht komen zijn dicht gemaakt met wat hout en boutjes.



29cntpt.jpg




Nog aardig wat roest, geen rotte plekken maar erg oppervlakkig.



64jif7.jpg





Na heel veel schuren en plamuren zijn de tank en zijkapjes ook gereed om gespoten te worden. Er zaten 7 deukjes in de tank, een rot werk om weg te krijgen! Pff veel gevloekt de laatste paar dagen! |(
Maar nu ben ik er ok vanaf haha!




35lx9he.jpg





Er moest ook nieuwe verf komen.
Ik ben bij een paar verfzaken langs geweest en heb alles kunnen bestellen wat ik wou hebben.
Het ziet er allemaal erg netjes uit en ben benieuwd hoe de kleur gaat worden! *O*
Om de kosten iets te drukken zal ik het bij een vriend laten spuiten, hij heeft veel spuitervaring en ik ga het er zo heen brengen.



mwqyjm.jpg




Mijn nieuwe onderdelen zijn deels binnen.
De koppelingskabel ben ik vergeten mee te nemen, dus die moet ik nog even ophalen.
Ook komen de keeringen voor het blok er nog aan.
Voor de voorrem zal er een stalen remleiding komen. Deze word nu opmaat gemaakt door een bedrijfje.



2w7jz8x.jpg




Het motorblok is nu compleet gedemonteerd, alles is los en kan worden gestraald.
Hopen dat ik alles weer netjes in mekaar krijg hehe! :+



okwxf5.jpg




Er zijn ondertussen weer een paar nieuwe pakketjes binnen gekomen.
Mijn achterspatbord was helemaal doorgeroest, hier moest een nieuwe voor komen.
Die dingen zijn wel lastig te vinden, maar uiteindelijk vond ik er een op Marktplaats, deze was wel zwart maar ik ga hem polijsten of als ik een goed bedrijf vind verchromen.
Weet iemand wat de kosten daar ongeveer voor zijn? (Verchromen)



2qmmbk3.jpg



Nieuw VS. Oud


4sz97d.jpg





Ook is er een nieuw dynamo deksel gekomen, deze bleek niet goed meer tezijn. Hij is al een keer gemaakt met vloeibaar staal ofzo..?
Kon er eentje kopen v/d man waar ik ook de schokbrekers en het dynamo embleem heb gekocht.



122g7xz.jpg



Nieuw VS. Oud


33kd4ck.jpg





Alles moet nu nog gestraald en gepoten worden voor het motorblok.
Ik heb alles klaar liggen, nu nog een bedrijfje zoeken waar ik dit zelf kan doen met de hand.



2m4dr8g.jpg







--------------------------------------------------------






Yes we zijn weer wat verder! :Y ..
Vandaag een mooie dag, heb het spuitwerk en de gecoate onderdelen kunnen ophalen.

Hier weer wat foto's met tekst:


Beiden velgen van de motor zagen er niet goed meer uit.
Ik had een mailtje gestuurd naar een bedrijf in Nijmegen dat kan verchromen, maar daar koste het 110e voor een velg, en 1e per spaak. Dus ongeveer 300e voor 2 velgen en dat vind ik een beetje veel!

De velgen zagen er wel aardig slecht uit, dus er moest zeker iets aan gebeuren.



23r3bb6.jpg





9a07f5.jpg





Ik ben even gaan zoeken hoe je moet polijsten en heb wat spullen aangeschaft om te beginnen.



14xgf0z.jpg





2yw63uo.jpg





Ik ben begonnen met het achterspatbord en heb hier alle verf met een verf feun eraf gehaald. Toen lekker grof begonnen met schuren en steeds fijner gegaan tot korrel 2000.
Hierna zag het er al redelijk goed uit, maar om echt een spiegel effect te krijgen door gegaan met het polijsten maar dan met wat polijstpasta en belgom.

Het achterspatbord is nog niet helemaal klaar, maar het ziet er al wel beter uit dan op het begin! *O*



1pt6ia.jpg





De prijs om de velgen te laten verchromen vond ik veel tehoog, dus ben maar lekker creatief bezig geweest...
Ze zijn nog lang niet klaar kwa polijsten, maar de roest is er al uit en het begint er ook al goed uit tezien.



2ic4o3q.jpg





2cxthr5.jpg





En heel verschil, en dit voor ongeveer 30e en heel wat werken! (Moet nog wel afgepolijst worden)

Vandaag ook te horen gekregen dat ik mijn tank en zijkapjes kon ophalen. Ik had de lak gekocht en een vriend van me zou ze spuiten.
Het resultaat mag er zeker wezen en ben er heel blij mee.
Ik weet alleen niet goed wat ik met de stickers ga doen... meestal moeten ze onder de blanke lak maar daar is het nu al een beetje laat voor.

De tank en zijkpjes:



2cwsgef.jpg





2nkpekl.jpg





30kri2g.jpg





Ook kon ik vandaag mijn spullen ophalen bij het Strale & Coating bedrijf!
Het ziet er echt prachtig uit, ik heb er 125e voor alles moeten betalen en ben er super tevreden mee!
Nergens bultjes of oneffenheden door stof of metaal.



oiyvl4.jpg





2eltdat.jpg





Veel spullen zijn nu al binnen, volgende week hopelijk mijn blok delen stralen en VHT verf bestellen en dan kan ik het blok weer in mekaar gaan bouwen.



Ik heb hieronder een fototje staan hoe de velgen zijn geworden.
Ben er zelf erg tevreden mee, roest is weg en de velgen zijn gepolijst.
Het heeft me bijna niks gekost om ze zo te krijgen, alleen veel werken.




a0kv9x.jpg




Laatste dagen weer flink bezig geweest. Ik ben begonnen met het monteren van alle onderdelen. En alles wat terug gaat moet er natuurlijk wel netjes uitzien.
Vandaag even balhoofd netjes gemaakt en weer terug gezet, de bokstandaard, achterbrug en schokbrekers weer gemonteerd.

Wat foto's:



30msf86.jpg




2qdbu4w.jpg




20o51i.jpg




Aah dat vind ik nu heerlijk werk, al het moois weer in mekaar zetten! *O*



Ik heb het achterwiel weer gemonteerd en zal hier morgen even foto's van maken.
Ook begonnen met o.a. voetsteuntjes netjes te maken.



3589d9x.jpg




Hoop deze week nu echt mijn spullen te kunnen stralen, dan kan ik eindelijk vaart achter dat motorblok zetten.



Vandaag heb ik hem even wat frisse lucht gegeven en buitengezet voor wat foto's..
Tankje erop en ik krijg al zo'n om er op rond te toeren. :]



117h25s.jpg





27y98jr.jpg





29c75a0.jpg





Nog even wat nieuwe spulletjes voor de CB!

Wat verse keeringen voor het motorblokje en een KM-kabel.




erju4j.jpg





1409ip.jpg




Ik ben ook even verder gegaan aan mijn remklauw.
De nippel is afgebroken, dus ik heb deze uitgeboord en nieuwe draad in getapt, maar het gat zit net niet helemaal recht waardoor de aftapbout er ok niet goed in komt en het topje afbreekt.
Dan heb ik nog een andere remklauw op de kop kunnen tikken, hiervan is de draad wel goed maar krijg ik de remblokken er met geen mogelijkheid uit. (Ze zitten echt vast! :Y )

Maar een klein lullig remklauwtje gaat me niet onder de knie krijgen, dus of deze 2 gaan een ander leven krijgen op de schroothoop en ik koop een nieuwe, of ik moet die remblokken er nog uitkrijgen.




jufurq.jpg




Afgelopen vrijdag dan eindelijk mijn motorblok en wat kleine onderdelen kunnen stralen.
Lekker veel werk, maar het resultaat ben ik wel blij mee.
Voor mensen die nog een adresje wilen, het kost daar 5e per uur en het is een aardig grote straalkast. Laat maar horen als iemand interesse heeft.


Even wat pictures...
Net voor het spuiten, eerste lading met onderdelen en het schuurtje lekker heet gemaakt.




majxo7.jpg




Na het spuiten van de eerste lading zijn de spullen de oven in gegaan. M'n ouders maar lief aan gekeken en de deur open gezet voor de walmen.
Het valt heel erg mee met de rook, het ruikt een klein beetje maar dat was het dan ook.



29fcemf.jpg





De rest van de motorblok onderdelen liggen nu te drogen en een deel zit nog in de oven.
Dan nog even 2 vragen. Bij de uitlaten zitten 4 klemmen die de uitlaten op hun plek houden.
Deze zullen straks erg heet worden, kan hittebestendige lak dit houden of zouden jullie ze anders behandelen?



2iboi8h.jpg





En bij mijn motorblok op de plek waar de oliefilter zit, zit er een gat met een bout doorheen. Kan het zijn dat deze is afgebroken of is het origineel zo bij de fabriek gedaan om kanalen te kunnen boren in het motorblok?



24yd0kl.jpg





Nog even een paar foto's:
De spullen zijn nu bijna allemaal klaar met bakken en dit is het resultaat.
Ik vind dat het erg netjes is geworden.



2w52jvk.jpg




312z3vd.jpg




Vandaag ook mijn nieuwe 2e handse remklauw binnen gekregen. Ziet er erg netjes uit en ik kan nu weer lekker verder klussen.



2qvf3fc.jpg



Reacties zijn welkom :)




------------------------------------------------------------------------------





Hallo,

Weer een paar foto,s.
Ik heb mijn stalen remleidingen dan binnen gekregen en ik ben begonnen om het blokje weer in mekaar te zetten en de carbs te reinigen.
De carbs waren flink smerig en alle gaatjes en sproeiers zaten vol met rotzooi. Dit zal hopelijk de reden zijn geweest dat hij niet wou lopen.


De nieuwe remleidingen:




15d30pg.jpg





xbigko.jpg





Ze zijn op maat gemaakt en ik vind ze super geworden, ben benieuwd hoe de remprestaties gaan zijn.
Van de week ook begonnen met het blokje, nieuwe keeringen en pakkingen waren allemaal binnen dus begonnen aan de versnellingsbak met vorken, schakelas en lagers er weer in te zetten.
Hierna mooi de keeringen erop en ook de keeringen voor de krukas.




2mffcr5.jpg





Ik duw mijn rechterkrukas keering helemaal tegen de krukwang aan (Ok al ging het wat moeilijk :+ ) maar na even logisch na kijken moest de krukas nog op de lagerschalen komen te liggen.




102npk5.jpg





Keering die kan weer in een grote plastice zak met de andere rommel en een nieuwe moeten bestellen. Koperen ring is naar binnen gedrukt waardoor er teveel speling zit op de krukas - keering

Gr. Ruben




----------------------------------------------------------------------------------





Yess weer wat nieuwe vorderingen in het project.
Afgelopen tijd elke avond een uurtje of 2 gewerkt aan de motor en alle kleine dingen afgemaakt.




Ik ben begonnen met het schoonmaken van de 4 carburateurs.
Ze zaten vol smerigheid en de stationairsproeier en de hoofdsproeier zaten aardig verstopt. Dit zou dus ook een van de redenen kunnen zijn dat hij niet wou lopen.

Ik heb vandaag nieuwe rubberen ringen besteld bij Rene van Manen. Deze waren niet op en top en kosten niet zo erg veel om te vernieuwen ;)




awdp8g.jpg





Daarna meteen verse boutjes wezen halen. Alles op maat uitgezocht en ze zien er een stuk beter uit dan wat er inzat!





1si32p.jpg






oho6qd.jpg






Het motorblokje zit nu ook weer in mekaar, hier nog 2 foto's van de tussenstappen.
Was wel even schrikken, ik was bezig met het monteren van de versnellingsbak en de schakelvorken en alles lag mooi op een (onstabiele) tafel. Ik til een deel van het motorblok wat op en het tafeltje valt uit mekaar en ik kon alles bij mekaar gaan zoeken op de grond :X
Ik heb alles weer gevonden (Hoop ik) en het werkt weer!






2lllopx.jpg






29xazgm.jpg






De voorrem is ook helemaal netjes gemaakt, alles is schoon, nieuw in de lak en er zitten stalen remleidingen op + verse remblokken.




2euilon.jpg





Yeaah het is sinterklaas.. wat zouden we gekregen hebben?..... :]




34g4hud.jpg





Precies, nieuwe lak aan de onderkant van je voorspatbord om het roesten tegen tegaan. *O*




s25ttf.jpg






En nog een motorblok wat weer in elkaar zit.





2rer0bp.jpg






2zpjhp1.jpg








-------------------------------------------------------------------------------------------





Er zijn een paar kleine dingen gebeurt, o.a.:

- Kleppen stellen
- Contact punt afstand afstellen
- bedrading
- spuiten van kleine onderdelen
- Remmen werkend maken
- Schakelaars na kijken




Vandaag had ik mijn bestelling binnen gekregen van Rene van Manen, ik moest nog een aantal ringetjes hebben voor in de carburateurs. Het kost niet zoveel maar het kan me erg veel kopzorgen schelen.


Ook een klein bevestigings blokje erbij gekocht en een luchtslang:


qxp0ll.jpg




De carburateurs had ik al een tijdje terug schoongemaakt, maar toen kreeg ik de vlotterbakken er niet meer op omdat die ringen wat tegroot waren geworden. Nu kon alles mooi dicht worden gemaakt met nieuwe o-ringen.





oj35uv.jpg






30uwydf.jpg






1zefrs6.jpg





2l8kun7.jpg





Ik ben er wel tevreden mee, wat een klein beetje poetsen en wat nieuwe ringetjes al niet kunnen doen! :Y
Nog even een paar plaatjes van hoe de motor er nu bij staat.





dqit1t.jpg






o0rv9z.jpg






bgpca9.jpg






6e26o2.jpg






rc0vb7.jpg





In de vakantie zal Triaatje nog even langs komen voor het afstellen van de grondplaat. Ik krijg deze op een of andere manier net niet helemaal goed, alsof de gleuven niet iets verder zouden moeten doorlopen om hem goed te kunnen zetten?
Ik zal snel weer wat vorderingen posten :)..




----------------------------------------------------------




Hoi,

Weer hard aan het werk geweest,
Ik was totaal niet tevreden met de lak die op het motorblok zat. Ik had alles van te voren gestraald, hierna afgespoelt in het bad en met Motip hittebestendige lak gespoten en daarna lekker laten bakken in de oven.
Als ik mijn vinger over het motorblokje heen haalde dan kwam de lak er zo af.

Tja wat gaan we doen.. in iedergeval het motorblok er weer uit gehaald en even zitten denken. Ik was toevallig op kerst donderdag naar Belgie geweest om te kijken naar het zadel van Luke en ik zag zijn CB550 staan met een gepolijst blok en ik vond het er echt prachtig uit zien...Misschien toch maar polijsten dan *D

Dus veel schuurpapier gekocht en ontvetter voor het afhalen van de lak en begonnen met werken, samen met mijn vader een uurtje of 20 in totaal wezen schuren, schuren, meer schuren en polijsten en ik vind het er nu wel netjes uit zien.
Alles glimt goed, maar weer niet TEgoed.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:




69f0i8.jpg





op7q6u.jpg





n6qouf.jpg





2crxfgi.jpg





358o0fn.jpg






Ik ben er zeer tevreden mee en blokje zit er nu weer in, alles weer aangesloten en we kunnen weer verder waar we gebleven waren.




aesjs3.jpg





25fj2bd.jpg







-------------------------------------------------------------------------------------------








Ik had eerder mijn voorlamp gespoten met primer en hoogglans zwart maar het was niet wat ik wou, het had een klein beetje gereageerd.
Deze is opnieuw gedaan en ik heb meteen de achterlicht houder mee gespoten en geschuurd.


Bezig met schuren:



23uvn1i.jpg





21jnkwg.jpg





14oacdt.jpg






34jafjp.jpg





Schuurtje wat opruimen en meteen maar een paar foto's gemaakt:





2ecg676.jpg





23lz4hz.jpg






2nstagg.jpg






Twee weken terug heb ik een bestelling gedaan bij David Silver Spares voor een nieuw zadel, 2 nieuwe spiegels en 2 nieuwe knipperlichten.
Vandaag kwamen ze dan eindelijk binnen, het ziet er allemaal prachtig uit en ik ben vooral erg blij met het originele zadel.




31525a1.jpg






2i8dfu9.jpg






2gw96bm.jpg






24wau1c.jpg






Net nog even snel een foto gemaakt van de motor, de nieuwe spiegels en knipperlichten zitten er op.



egyah5.jpg





Vorige week had ik een dag vrij van school en alles was klaar om hem te starten, wat versie olie in het blokje en benzine in de tank gedaan.
Eerst een paar keer droog kicken zodat de olie op druk kon komen en daarna met de elektrische start een paar seconden starten en het beestje wou starten! *O*

Echt heerlijk dat geluidje, hij moet nog wel helemaal afgesteld worden want nu loopt hij nog aardig beroert en lekt hij op een aantal plekken.

Wat er nog moet gebeuren:

- Remlichtschakelaar voor vervangen (Deze was kaduk)
- Oliedrukschakelaar vervangen (Doormidden gebroken
- Compleet afstellen
- Lekkages fixen
- Veel kleine dingen



Ik heb nog een klein bestelling gedaan bij Rene van Manen voor wat nieuwe onderdelen en hopelijk komen die deze week binnen, dan kunnen we weer verder.

- 2 nieuwe condesators (motor was omgevallen, resultaat was een deuk in de condensator en vonkende contaktpunten
- Remlichtschakelaar
- Oliedrukschakelaar
- Klepstelkapje (Was afgebroken, eigen schuld)



bxttg.jpg








-------------------------------------------------------------------------------







Vanochtend nog even de handvaten en een klein dekseltje netjes gemaakt:



2mheas1.jpg








--------------------------------------------------------------------------------------------







Mijn pakketje van Rene was binnengekomen.
Weer zeer netjes en snel afgehandeld,




28sshh3.jpg






Alles gemonteerd en het werkte allemaal perfect, mijn contactpunten vonkte al weer veel minder en neutraallampje werkte ook weer zoals het zou moeten.
Toen even de voorrem onluchten met de nieuwe remlichtschakelaar en na het ontluchten even wat druk op het systeem zetten om te kijken of het lekvrij was, zag er allemaal goed uit tot de druk opeens weg viel....





24gn7eg.jpg






Hele remlichtschakelaar licht dus uit mekaar, aardig balen.
Gelukkig is het nu gebeurd en niet op de snelweg als ik opeens hard zou moeten remmen.







----------------------------------------------------------------------------------------------







Vandaag nog even een paar kleine dingen aan de motor gedaan en hij is even naar buiten geweest voor een foto.
De tik heb ik grotendeels uit het blok kunnen halen door de distributieketting goed te spannen en de kleppen voor de zekerheid nogmaals gecontroleerd.

En vandaag de Morgan Carbtune PRO met een hoesje besteld. Ik ben erg blij met de aankoop en ben benieuwd of ik mijn Honda'tje nu goed afgesteld ga krijgen.
Ik denk dat hij volgende week wel binnen zal zijn.


2hwkx2e.jpg




Hier nog een paar foto's die ik vandaag heb gemaakt:




htbs68.jpg





2u5wbxl.jpg





290r5h1.jpg





2m43uah.jpg





2qsun85.jpg





Rene van Manen had trouwens erg netjes het geld terug gestort voor de remlichtschakelaar.




--------------------------------------------------------------------------------------------






Hallo allemaal,

Zoo een hele tijd niks van me laten horen en daar wil ik graag even verandering in brengen!
Oma krijgt een dikke shop onder haar kont en ik zet nog wat laatste foto's van de motor neer.

Ik ben al ongeveer 2 maanden op de motor aan het rijden.
Heerlijk om na al die tijd bouwen op je eigen werk te kunnen rijden, geeft een mooi gevoel.

Hier wat foto's van de motor hoe hij nu is:



11kfiir.jpg






vws510.jpg






1zaiye.jpg





2dmfbls.jpg





2lmrwq9.jpg






2ujte00.jpg





28r1m9y.jpg





iyj7ua.jpg






Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat! Natuurlijk zijn er ok nog dingen waar ik minder blij mee ben.
De knipperlichten achter kan ik niet goed vast zetten omdat de schroefdraad van de houdertjes op is, de originele uitlaat moet ik nog afmaken en er onder zetten.

Ok vind ik de motor nog niet 100% goed lopen. Ik heb hem afgesteld met de Carbtune en de cilinder krijgen wel even veel lucht/mengsel maar er blijven wel wat dipjes in het toeren gebied.
Ik kan de choke er ok niet volledig vanaf halen, deze kan ik voor de helft er af halen. Als ik hem helemaal er af haal dan valt de motor in een diepe dip uit.
Ik kan niet boven de 120 a 130 km/h rijden en de laatste versnelling trekt hij niet lekker door.
Weet iemand hier een goede verklaring voor? Misschien verkeerd afgesteld met de carbtune of luchtschroeven?

Ik hoop dat jullie allemaal van het project genoten hebben!
Bedankt voor alle leuke en positieve reacties, super om telkens te lezen.
Wanneer er eens een meeting is dan kom ik graag eens langs om die van jullie te bewonderen.




Groeten Ruben
 
Laatst bewerkt:
gaaf man, leuk met al die foto's.
over die kleuren, als je even kijkt op cbfourclub.nl staan er wel wat kleuren namen, miss heb je daar wat aan.
 
Zo Ruben, jij houdt van aanpakken zeg!
Heb de 400 in de zomer bij triaatje zien staan.
Mooie basis om iets moois van te maken.

@ Flamejob
Kunnen we jouw project hier ook volgen?
Mijn 550 is inmiddels weer verkocht. Heb nu een 350 (en uiteraard mij 500 die ik net als Ruben, "lang "geleden van triaatje heb gekocht)
 
Hee bedankt jongens voor de leuke reacties!
Echt mooi om te horen.

Over het frame was inderdaad een beetje onduidelijk haha, maar deze word ook gecoat met de achterbrug en kleine steuntjes.
Deze of volgende week ga ik alles weg brengen naar de coater en dan weekje erna ophalen hoop ik.

En heb even door jullie project/ motors heen gekeken en ziet er allemaal zeker netjes uit!
Echt fans hier, Harold met 3CB's langs mekaar ;).
 
Dat is leuk te zien, ik wist niet dat jij van motoren hield.
suc6 met opbouwen, en als je de kleppen wilt slijpen ligt er op het ROC nog genoeg gereedschap.

groet wouter.
 
.... @ Flamejob
Kunnen we jouw project hier ook volgen?
Mijn 550 is inmiddels weer verkocht. Heb nu een 350 (en uiteraard mij 500 die ik net als Ruben, "lang "geleden van triaatje heb gekocht)

Ik heb er geen topic voor aangemaakt. Je kan altijd een keer langskomen natuurlijk ;)
Blok zit weer in elkaar, alleen nog de carterhelften spuiten en dan is ie klaar. Daarna kan ik weer gaan opbouwen.

Ik ben nu op zoek naar een betaalbaar adres voor het stralen en coaten van mijn frame+achterbrug+wat klein spul. Dussssss, laat ik maar meteen van de gelegenheid gebruikmaken of iemand een adres weet? Ik woon ongeveer 25 km onder Utrecht, een stukkie ervoor rijden is geen probleem.
 
Ik lees het al alweer een met het CB virus. Incubatie tijd van twee minuten.
Eerste symptomen zijn strippen, nieuw chroom scoren, en veel poetsen en ontvetten.

Ik zelf heb mijn frame eerst zelf geprobeerd te spuiten, foto's staan wel op mijn post. Is mooi geworden al zeg ik het zelf.

Succes met het "PROJECT"
 
Ik lees het al alweer een met het CB virus. Incubatie tijd van twee minuten.
Eerste symptomen zijn strippen, nieuw chroom scoren, en veel poetsen en ontvetten.

Ik zelf heb mijn frame eerst zelf geprobeerd te spuiten, foto's staan wel op mijn post. Is mooi geworden al zeg ik het zelf.

Succes met het "PROJECT"

Thanks, ik heb even in je eigen topic gereageerd :)
 
Leuk om te zien, heb vanmiddag ook mijn cb400f helemaal kaal gemaakt. Blij dat ik geen 750 had, blok is net te doen om in je eentje op de werkbank te tillen :)
 
He Ruben,

Leuk om te zien hoe je bezig bent, goed werk. Ik zelf ben ook bezig met een CB 550 F uit 1978. Mag ik vragen hoe je de kleppen hebt gedomonteerd heb, waar heb je de veren mee ingedrukt? Ik hou je posts in de gaten. ;)


[KLIK]
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er flink tempo in zitten zie ik. Goede zaak! Ik heb me dit jaar beperkt tot de mijne rijdend te krijgen maar als ik dit zie krijg ik toch ook wel zin deze winter...
 
Crisis...jij bent wel erreg snel en gondig zeg...pffftttt... :z

Volgens mij heb ik nog een pakkingset Ruben...Oja...ook nog een set nieuwe zuigerveren, dus mocht je interesse hebben weer even contacten
 
Goed beziggg Ruben !

Ik heb de verf in de juiste kleur gekocht bij japparts, en de stickers (transfers) hebben ik bij pelders gekocht.

Ik ga het zeker volgen, succes! :Y
 
Nog bedankt voor de reacties! :)

@ FlamejoB: Ik laat mijn frame, achterbrug en kleine steuntjes stralen en poedercoaten in Uden. Daar is een heel groot bedrijf en daar kan ik het zwart laten doen voor 150 totaal. Ik weet niet of dat een beetje binnen je straal van rijden is?

@ waldrocker: Ik heb de kleppen eruit gekregen met een aparaat waar ik de naam helemaal van kwijt ben! Je moet in iedergeval op de bovenkant van de klep drukken waar de steel zit, hier zitten 2 conische hoetjes die je eruit kunt halen. Dit gaat over aardig wat druk dus gereedschap hiervoor is wel handig.

Wouter die een post boven je heeft staan is m'n leraar geweest op het ROC en hij weet vast wel hoe het heet en kan je wel meer uitleggen. Stuur hem een PM of hij moet het hier lezen.

@ Triaatje: Bedankt haha ;).. Ik vind het in iedergeval een super project en een mooie basis natuurlijk. Een pakkingset is al besteld, maar zuigerveren kan ik eventueel wel gebruiken. Zijn het overmaat veren of standaard? En voor 4 zuigers + wat is de vraagprijs?
Veren zien er nog redelijk goed uit, maar wil het best overwegen.

Vandaag ook m'n eerste motorles gehad, echt super! Wat een kick om op zo'n motor te kunnen rijden!

Volgende week vakantie en dan zal er weer lekker veel gebeuren! :)

Tot dan,

Gr. Ruben
 
Laatst bewerkt:
Nog bedankt voor de reacties! :)

@ FlamejoB: Ik laat mijn frame, achterbrug en kleine steuntjes stralen en poedercoaten in Uden. Daar is een heel groot bedrijf en daar kan ik het zwart laten doen voor 150 totaal. Ik weet niet of dat een beetje binnen je straal van rijden is?

@ waldrocker: Ik heb de kleppen eruit gekregen met een aparaat waar ik de naam helemaal van kwijt ben! Je moet in iedergeval op de bovenkant van de klep drukken waar de steel zit, hier zitten 2 conische hoetjes die je eruit kunt halen. Dit gaat over aardig wat druk dus gereedschap hiervoor is wel handig.

Wouter die een post boven je heeft staan is m'n leraar geweest op het ROC en hij weet vast wel hoe het heet en kan je wel meer uitleggen. Stuur hem een PM of hij moet het hier lezen.

@ Triaatje: Bedankt haha ;).. Ik vind het in iedergeval een super project en een mooie basis natuurlijk. Een pakkingset is al besteld, maar zuigerveren kan ik eventueel wel gebruiken. Zijn het overmaat veren of standaard? En voor 4 zuigers + wat is de vraagprijs?
Veren zien er nog redelijk goed uit, maar wil het best overwegen.

Vandaag ook m'n eerste motorles gehad, echt super! Wat een kick om op zo'n motor te kunnen rijden!

Volgende week vakantie en dan zal er weer lekker veel gebeuren! :)

Tot dan,

Gr. Ruben

he Ruben niet overal verkondigen dat ik je les gegeven heb he, anders heb ik mijn mail box zo vol staan ;).

Leuk je posts te lezen, ik hou het in de gaten en doe het roc de groeten.
Veel plezier met :] lessen
 
Ha die Ruben, wil je me het adres eens mailen van die straler in Uden? Ik twijfel nog een beetje, maar 150 euro is geen gekke prijs. Mijn mailadres is flamejob66 at hotmail punt com.

thanks!
 
In Nijkerk zit Gerritsen en in Hazerswoude zit Hamax. Lijkt me iets dichterbij dan Uden, Mw Flame?

Hamax in Hazerswoude is wel iets duurder. Die doet het wit, maar levert snel en erg goede kwaliteit. Heb daar alle frameonderdelen van m'n 350 laten stralen en coaten voor € 225. Op een 400-frame zitten iets minder onderdeeltjes, dus zou misschien nog iets goedkoper kunnen...

En voor een goed resultaat ben ik iig wel bereid om een eindje te rijden, anders kun je net zo goed een paar bussen Motip kopen: weet je zeker dat je goedkoper uit bent....
 
Wat een klein wereldje is dat CB brikken toch ;) Rene, ik heb al een paar keer wat bij je besteld.
Eerlijk gezegd weet ik het nog niet. Zelf spuiten of coaten...
Het gaat me niet zozeer om het geld, maar meer om het gevoel om het zelf te doen. Maar ja, niet heel erg mooi zelf doen of uitbesteden aan een prof is de vraag. Ik ben er nog niet uit,maar ik denk dat ik het maar laat stralen en coaten. Het begint nu ook te koud te worden om in de achtertuin te spuiten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan