Reisverslag Oktober 2008:

Stinkname

MF veteraan
19 jan 2007
2.067
488
Oudeschoot
Reisverslag Zwarte woud/ Zwitserland/ Route du grande alps / route napoleon.

Beter laat dan nooit, hier dan toch ons reisverslag van oktober 2008.

Ik zal ons eerst even allemaal voorstellen is wat makkelijker vertellen :P

Raymond aka Doelwit

IMG_0143.jpg


Dennis aka ( tja sorry weet hem even niet ;) )

IMG_0102.jpg



Youri

IMG_0103.jpg


Fabian ( Mijn broer )

IMG_0101.jpg


Stefan aka Stinkname ( ik dus ;) )

IMG_0095.jpg


We hadden allemaal 1 week vakantie in oktober genomen om lekker me de motor er op uit te gaan. Geen idee waar we heen zouden gaan. Maarja 3 weken er voor ben ik maar met route begonnen en die liep grofweg via : Zwarte woud/ Zwitserland/ Route du grande alps / route napoleon. Zo gezegd zo gedaan dus op maandag ochtend om 06:00 staan we verzamelt bij raymond thuis klaar voor deze kleine trip.


Dag 1 moesten we eerst 588km rijksweg naar baden baden.
Elke 200km moesten we zo en zo stoppen voor youri en mij om te tanken. En na 400km hebben we even lekker pauze genomen met eigengemaakte broodjes enzo. ( haha en eieren en eierkoeken en hamburgers end uit mijn broer zijn tanktas. Dam hij had alleen maar eten mee genomen _O- )
IMG_0076.jpg

Na deze rijksweg rit moesten we nog ruim 400km via de B500 ( :] ) en stukje zwitserland om een overnachting te zoeken.
IMG_0080.jpg

P1000713.jpg


Fabian en youri gingen slapen in een hostel in Bern en wij zochten net daar naast een camping ( om 22:00 uur _O- ) Uiteindelijk 1 gevonden, hoefden we nog niet eens onze tent op te zetten. Mochten we lekker slapen in een oude prive leger tent *O* .
P1000718.jpg


Dag 2. Na een heerlijke nachtrust ( behalve voor dennis die had het stervens koud. En pas sochtend kwamen we er achter dat we een kachel hadden _O- ) zouden we onze rit weer vervolgen. Fabian en youri zouden rond 9 uur bij ons op de camping zijn. Dus wij weer inpakken en motoren beladen .
IMG_0082.jpg


Tot ik om 10 voor 9 werd gebeld ging alles super. Mijn broer zijn motor lekte zoveel benzine dat hij niet meer kon rijden B| . Dus wij maar afwachten en hij ondetussen KNMV opbellen. En daarna ons gebeld en zijn wij maar die kant op gereden. We deden er 20 minuten over en toen stond zijn motor al op de trailer van de adec ofzo. Damn we waren net op tijd :X . ( Hulde voor deze snelle service :Y ). Dus hebben we het adres gekregen van die man en zijn we zelf naar de dealer gereden. ( wij hadden geen vignet )

Daar staan we dan bij de dealer... Te wachten op het oordeel van de monteur..
P1000727.jpg

Gelukkig kon de motor gemaakt worden! :Y , alleen moesten we wel even iets van 5 uurtjes wachten ofzo op een onderdeel :X .

Gelukkig hadden we kookstellen en eten bij ons _O- Dus heerlijk voor de dealer zitten picknicken _O- En tja dan ben je klaar met eten en dan ?
P1000732.jpg

Ga je film kijken op je eigen mee genomen dvd speler _O-

Rond 4 uur uiteindelijk ( tja het heeft nog langer geduurt dus... B| ) Zijn we vanaf daar weer vertrokken en zijn we naar Thonon les bains gereden. Weer laat aangekomen, maarja nu al om half 9 ofzo _O-

Daar hebben we een 5 persoons hele oude caravan gehuurt en zijn we lekker uit eten gegaan ( we hadden ons vreten al voor de dealer opgemaakt _O- ) Helaas heb ik hier zelf nog geen foto van maarja die komt nog wel door 1 van de anderre. :W

( Foto inmiddels gehad van dennis :Y )
DSC00727.jpg


Dag 3 heerlijk vroeg vertrokken, rond 8uur zaten we op de motor en zijn we opzoek gegaan naar een VVV voor een kaart van de route. Zodoende zijn we om half 10 ongeveer met de route begonnen en al snel was het heerlijk knallen *O*



1 van de eerst passen was:
IMG_0086.jpg


Tja een goed begin hoort een goeie foto bij :Y
IMG_0091.jpg


Niet lang daarna kwamen we dit tegen en het was echt adembenemend:
IMG_0096.jpg


We zijn niet al te vaak gestopt omdat het slingerde zo lekker dat we echt geen zin hadden om een mooie bocht te missen. Toch maar weer even snel foto maken van bortje en dan weer door *D
P1000757.jpg


En tja bij deze moesten we wel even stoppen :
P1000763.jpg

Mijn broer reed voorop met zijn rf900r en tja we hadden aardig de vaart er in. Tot we boven de 2600 meter kwamen ofzo toen reed hij ons finaal zoek en snapte er geen hol meer van _O- ( Tja ik rijd zo en zo 25kwtje en kwam tog al moeilijk mee _O- )
P1000764.jpg


Toen we beneden waren moesten we inmiddels al weer aardig nodig tanken ( youri en ik _O- ) Dus even wezen tanken en toen was het al zo laat dat we toch maar besloten hadden om gelijk pizza te gaan eten ( *O* ) Maarja dan zit je weer zo lang dus hebben we gelijk maar een hotel genomen in Bessans. ( Het was inmiddels alweer 22:00 geworden zodoende _O- )
DSC00741.jpg


Dag 4 begint sochtend weer met lekker eten en motoren uit de garage rollen + bagage er maar weer op vast binden. Rond 9uur zaten we weer op de motor en konden we bijna gelijk met de mooie bochten/passen beginnen :]

Col du telegraphe was vandaag de eerste pas, en tja een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen :Y

P1000773.jpg


Even later kwamen we op eenzame hoogte leek het wel. We waren echt 1 van de weinige mensen die deze route aan het rijden waren en tja soms is het dan best wel eenzaam :Y ( oftewel de weg voor ons eigen ! *O* )

P1000777.jpg


We leken daar boven wel een stelletje jappaners met al onze camera`s _O-
P1000781.jpg

Achja naar mijn idee waren de foto`s ook de moeite waard :9~
P1000789.jpg


Het was even wennen om met nat wegdek ( nee we hebben nooit geen regen gezien tijden de vakantie *O* ) zonder vangrail naar beneden te rijden :Y . Wel elke x de mooiste vergezichten :Y. Helaas weinig tijd om te stoppen aangezien we flink achter liepen op schema :X .


Ik reed op de passen achteraan zodat ik tenminste niemand tegehoud die harder wouden ( :( 25kw :P ). Maar toen kwamen we bij een pas, damn iedereen probeerde rossi na te doen berg op _O- . Het wegdek was er echt SUPER voor ( droog en het hoord thuis op het circuit :} )

DSC00750.jpg
was dat.

Tja dan toch maar even tijd vrij maken voor bochten foto`s *O*
IMG_0182.jpg

IMG_0192.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0246.jpg

IMG_0250.jpg


Toen moesten we dus weer ineens door rijden want we waren weer een hoop tijd verloren _O- . Zodoende snel door gereden naar Coll de la bonetta.
Helaas was van deze pas de laatste 200meter omhoog afgesloten. Gelukkig kon je er met de motor heel makkelijk alsnog naartoe _O-
P1000818.jpg


Weer even tijd maken voor een groepsfoto :W
IMG_0257.jpg

( Damn loopt er iemand een helm boven me hersens te houden :N ( _O- ))

Zo, nu snel door naar monaco ( uiteraard via de route maarja nu echt geen tijd meer voor foto`s _O- )

Om 22:00 reden we dan eindelijk Menton binnen. Damn heel de tijd hadden we temperaturen van rond de 10 graden. Iedereen had zijn geitewollen sokken endergelijke heerlijk aan, kom je in menton is het daar nogsteeds 24graden ofzo. Snel even langs de boulevard stoppen en warme kleding uit doen. Gelijk maar even snel wat eten en dan snel een hotel zoeken.
P1000823.jpg

Om 23:30 hadden we dan EINDELIJK een hotel gevonden die betaalbaar was en snel onze spullen binnen gerdropt om heerlijk met tshirt even rondje lopen en drankje nuttigen :9 .

Dag 5, vandaag niet beginnen met eten maar met spullen pakken
IMG_0267.jpg

Bij het hotel was het eten beetje erg duur dus om half 10 stonden we bij de supermarkt *O* .
Om half 11 waren we eindelijk weer klaar voor vertrek en zijn we via de kust naar monaco gereden
P1000831.jpg

Hele leuke slinger weg om te rijden alleen DAMN die scooters. Die hebben dus echt zelfmoord neigingen :X . Toen via een mooie tunnel monaco in gereden ( heerlijk iedereen zonder dbkillers _O- ) Achteraf hadden we wel even de db killers mogen monteren B| We werden nog net niet van onze motor afgekeken door al die politie daar _O- .
Als we dan toch in monaco zijn dan rijden wel wel gelijk even een rondje op het circuit, jammer genoeg was de tunnel afgesloten wegens een of ander evenement. Dan maar even stoppen voor wat foto`s. Gelukkig was er genoeg plek om te parkeren :X
P1000833.jpg

PA170223.jpg

Uiteraard weer groeps foto :W
PA170222.jpg


Na deze zeer korte fotoshoot snel wegwezen op naar route napoleon :]

Vandaag weer niet echt veel kilometers gemaakt. Want we eindigden in GAP.
Heerlijke route er naar toe, vonden de anderre. Voor mij waren die bochten te hoge snelheid en tja zo hard loopt de gsr nog niet |(
Deze keer waren we wel al om 6 uur in Gap. Dus wij weer opzoek naar een hotel :9 .
We vonden er pas om 7uur een aangezien we bij een ander hotel gewoon werden weg gestuurt..... Snel spullen afgeladen en opzoek naar eten.
Hebben we een chinees gevonde, parkeren we netjes motor voor de deur. Zie je dat er binnen gewoon een stilte valt bij de anderre gasten en idereen zit alleen nog ons aan te kijken _O-

We kregen een tafeltje bij het raam en hebben heerlijk van het buffet genoten
PA170229.jpg

Toen we klaar waren met eten kleding weer aan, komen we buiten staan de koks al buiten te wachten om onze motoren van dichtbij te bewonderren. En blijkbaar genoten ze ook erg van het geluid :}
Lekker terug naar het hotel gereden en vroeg slapen vandaag :Y

Dag 6 beginnen we weer eens met een heerlijk ontbijtje. En uiteraard de bagage weer vast snoeren
PA180238.jpg

Rond 11 uur vertrokken we om binnendoor naar Grenoble te rijden
DSC00771.jpg

IMG_0304.jpg

Toen hadden we besloten om via strasbourg te rijden. Daar een overnachting pakken en dan dag 7 naar huis. We hadden alleen 1 probleempje. we moesten allemaal de dag daarna weer werken, dus wouden we niet te laat thuis zijn _O- ( tja even goed uitrusten was wel nodig :Y _O- )
Dus moesten we wel vanaf grenoble rijksweg pakken :X
IMG_0320.jpg

IMG_0321.jpg

IMG_0326.jpg

IMG_0327.jpg

Beetje vage foto`s maarja wel goed te zien wat een troep we bij ons hadden ( tent bijvoorbeeld _O- )

Dan maak je even een stop tussendoor staat er gewoon een stoel in bosjes _O-
IMG_0329.jpg


Erg leuk ook dat je in frankrijk 130 mag, mijn top @ gps was 135km per uur.... Dus dan ben je een auto aan het inhalen geeft die auto een klein beetje gas bij.... Ja jammer dan haal ik het niet.... Achja dennis die reed achter me en die dook dan even snel voor me. Hij had zoveel bagage bij zig dat ik in zijn slipstream 145 op gps haalde _O-
En zo hebben we elke keer auto`s ingehaald _O-
tot mijn lampje bij 100km ging branden :X En tja de benzine stations zijn niet echt in overvloed.... Gelukkig was ik niet de enige die op deze manier beetje erg veel verbruikte. Ook youri reed bij 120km op reserve _O- Eindelijk bij 160km een tankstation gevonden. Youri heeft een 12,5 liter tank en er ging iets van 12,2 liter in. Ik zat gelukkig pas aan de 14 liter _O-.

Rond 5 uur zaten we nog 50km voor strasbourg ongeveer. Toen even gestopt voor avond eten. En besloten dat we maar gelijk door rijden naar huis via luxemburg.
Zodat idereen tijd had om troep op te ruimen en uit te rusten _O-

We reden op een gegeven moment vlak bij Metz, duiken we een mistbank ( stinken als mongool dus iets stond in de brand ) We zagen geen hand voor ogen. Een paar uur later hoorden we dat daar een kettingbotsing is geweest met dodenlijke afloop -O- Dus we hadden geluk gehad.

In luxemburg wouden we uiteraard even tanken :Y Worden we ineens gespot door Marcelm. We hebben nog even staan kleppen ( aka blauwbekken :X ) En ik had gezegd dat ik zo snel mogenlijk een verslag zou maken :X ;)
We hebben daar ook maar gelijk weer wat gegeten en zijn toen weer door gereden.
We kregen het steeds kouder en kouder dus alles aantrekken wat je bij je hebt _O-
PA180273.jpg
Regenpak was best flex ( jammer genoeg zat hij bij mij onde in bagagerol O-) ( volgende x beter inpakken _O- )

Om half 6 sochtens waren we dan eindelijk thuis :Y 1212km volgens google maps. Dus ik heb even snel motor afgeladen heb een douche genomen en ben lekker lang gaan maffen :Y Volgende dag motor wassen en rondje rijden met dennis :Y _O-

Heerlijk weekje met in totaal ruim 3400km :Y

Ik zal binnenkort een fotoalbum met alle fotos online plaatsen *D

http://www.mijnalbum.nl/Album=BTHAHISS
http://www.mijnalbum.nl/Album=AFZWJOHR
http://www.mijnalbum.nl/Album=KIHIQCOZ
http://www.mijnalbum.nl/Album=73PWEJS3



Oktober 2009 gaan we weer zo iets doen alleen dan richting italie :Y Dus dat krijgen jullie ook vanzelf wel weer te zien :W
 
Laatst bewerkt:
Tnxs to all *D

Jullie hebben dit verslag te danken aan

Marcelm

Hij stuurde een pmetje of ik het verslag eens ging maken _O-
( hij komt later in het verslag nog voor ;) )

Dit is wel pas voor het 1st dat ik een verslag maak, ik probeer er wat leuks van te maken :Y

Ik ga nu snel maffen. Waarschijnlijk morgen rond half 12 sochtend komt de laatste update ;)
 
leuk om te lezen, maar ik begrijp dus 100 % op de bonnefooi ?

vind het nog beste afstanden soms die jullie afleggen, weet je ook de dagafstanden ?

Uiteraard is het verslag pas compleet met je tracklog in gdb/gpx hier gepost ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf zo op de bonnefooi eropuit. En in die periode goed te doen!

Col d'Izoard is trouwens idd een zeer gave col. Volgens mij is de Tour de France daarover gekomen vorig jaar, echt nagelnieuw asfalt... Kon me ook niet inhouden toen we daar over heen kwamen. ;)
 
Leuk verslag Stink. Leest lekker weg. Wel jammer dat ik niet mee kon gaan '(

Volgend jaar wel mee dan? ;)

leuk om te lezen, maar ik begrijp dus 100 % op de bonnefooi ?

vind het nog beste afstanden soms die jullie afleggen, weet je ook de dagafstanden ?

Uiteraard is het verslag pas compleet met je tracklog in gdb/gpx hier gepost ;)

Jepz 100% bonnefooi. We wisten alleen wat we ongeveer wouden zien en zijn gaan rijden. Helaas heb ik geen dagafstanden, vergeten te noteren |(
En mijn tracklog werkt ook niet want die staat op 21.000km. En we hadden van te voren geen route, dus kan ook de route niet plaatsen -O-
Erg leuk om te lezen! Wel behoorlijke afstanden op sommige dagen ;)

Tja er zijn mensen die zeggen dat je geen lange afstanden op een naked kan maken + er zijn mensen die zeggen dat je geen lange afstanden op 25kw kan afleggen. Dus hiermee heb ik het tegendeel bewezen _O-
Nice! mooie foto's!

Can't wait for the summer! :P Nog heel ff geduld! :z

Op naar de noordkaap :Y
Gaaf zo op de bonnefooi eropuit. En in die periode goed te doen!

Col d'Izoard is trouwens idd een zeer gave col. Volgens mij is de Tour de France daarover gekomen vorig jaar, echt nagelnieuw asfalt... Kon me ook niet inhouden toen we daar over heen kwamen. ;)
Na deze pas had ik ook 0,0 schaamranden _O-
 
Echt een vet verslag man!! Heel goed gedaan.
Ik krijg weer zin in de vakantie, om gewoon lekker net als jullie op de bonnefooi er een stuk op weg te rijden!
 
Precies! Heb al her en der gelezen dat we het beste gewoon door Noorwegen kunnen vlammen, veel mooier dan Zweden zeggen ze :9~ Voor de rest zien we wel waar de wegen naartoe gaan, houden gewoon de N-pijl van de kompas aan O-)
 
Echt een vet verslag man!! Heel goed gedaan.
Ik krijg weer zin in de vakantie, om gewoon lekker net als jullie op de bonnefooi er een stuk op weg te rijden!

En anders krijg ik er wel weer zin in _O-

Dit jaar noordkaap! *D + uiteraard in oktober ook weer en trip :Y

Precies! Heb al her en der gelezen dat we het beste gewoon door Noorwegen kunnen vlammen, veel mooier dan Zweden zeggen ze :9~ Voor de rest zien we wel waar de wegen naartoe gaan, houden gewoon de N-pijl van de kompas aan O-)

Ik vind alles goed :Y Als we het maar wel optijd halen _O-

gaaf verslag man, hoop dat onze oktober trip ook zo een leuk verslag krijgt.

Vertel. Waar gaat het heen ? En tja verslag maken kunnen jullie alleen zelf doen he :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan