Ervaringen met het Safe Plus Plan?

CatchDude

MF veteraan
12 apr 2003
6.023
0
Arnhem
Wie heeft er ervaring met het Safe PLus PLan van Safe motors? Dat gaat er om dat je de 1e 3 jaar de afschrijving van je motor afbetaalt (eenderde van het totaalbedrag van je motor) en dat het bedrag wat aan het eind van die tijd gegarandeerd je inruilprijs is. Goede ervaringen of slechte ervaringen? Ik hoor het graag! Zitten er addertjes onder het gras (buiten het feit dat je het onderhoud bij hen moet laten doen)?
 
Je kun tbeter geld bij de bank lenen, is goedkoper en je kunt je motor ook ergens anders in onderhoud doen. Bij het Safe plan, mag je maar zoveel km per jaar rijden en de motor moet bij Safe in onderhoud.
 
Hoezo mag je maar een beperkt aantal KM's rijden? Daar staat niets over vermelt in het boekje van dat plusplan...
 
Begin alsjeblieft niet aan die ongein. Het kost je uiteindelijk altijd meer geld, ze doen het niet voor niets natuurlijk. Je kan beter geld lenen van familie of als dat niet kan van de bank. Ik persoonlijk zou niet zo snel geld lenen voor een motor of auto maar als het dan moet zou ik eerst bij m'n ouders aankloppen en dan bij de bank.
Die verkopers weten het allemaal wel mooi te vertellen maar het is goed dat je het hier eerst even vraagt want ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
 
Effe zoeken en je vind vele pagina's over het financieren van je fiets op het M-F en dus ook over het Safe Plus Plan... :r
 
Hmm..Da's duidelijk. Ik wil mijn motorfiets ook niet echt uit een lening betalen, maar als je zo je uiteindelijke inruilwaarde vast kunt stellen... Maar goed, het merendeel vind het niet zo'n super aanbieding dus. Bedankt.
 
Je betaald dan veel te veel. Als ik kijk naar het bedrag dat je in 3 jaar moet betalen. En tuurlijk mag je niet over een aantal kilometers heen, dat is namelijk een van de grote bepalers van inruilwaarde van een motor. En na drie jaar heb je dus nog geen eigen motor want je hebt je geld moeten uitgeven aan dat safe plus plan. Enne...hoe zit het als je hem in de prak rijd??? je moet heb dan eigenlijk altijd allrisk verzekeren anders moet je dus de complete motor gaan betalen terwijl je alleen maar geld had om de afschrijving te betalen????
Reken maar dat de afschrijving die safe rekend veel hoger is dan dat die in praktijk van je eigen motor zal zijn.
Iedereen moet het voor zich zelf weten hoor.....Maar denk ik verstandiger eerst eve beetje door te sparen en een jaartje te wachten..... :]
 
Okay, maar het ging niet omdat ik het geld nodig heb. Ik heb mijn centjes al opzij gezet. Het ging mij puur om dat vaststellen van die inruil waarde.
 
Een tijd geleden liep ik wat rond te koekeloeren bij Safe Motors in Son. Omdat er op alle motoren prijskaartjes hingen die ontzettend veel lager waren dan normaal vroeg ik waar dat over ging. Vervolgens heeft zo'n verkoper mij het hele Safe Plusplan uitgelegd. Wat ik mij er nog van kan herinneren is dat het uiteindelijk zwaar tegenviel. Je betaalt geloof ik een bepaald bedrag ( bv ongeveer 2500 Euro voor een motor die normaal 10000 Euro moet kosten) in 1 keer en daarnaast ook maandelijkse termijnen. Idd een beperkt aantal kilometers per jaar dat gereden mag worden, is natuurlijk om die inruilprijs te kunnen garanderen. Als je er 30000 per jaar rijdt en je levert die motor na 3 jaar in met 90000 op de klok kunnen ze je moeilijk nog een goede inruilprijs geven. Verder moet ook het onderhoud bij Safe plaatsvinden en daarvoor betaal je ook de hoofdprijs. Dit ook om de intruilprijs te kunnen garanderen. Die verkoper zei overigens wel dat bij hun 70% van de verkochte nieuwe motoren worden betaald dmv een plus plan. Wat daar dan van waar is weet je ook niet, maar ik spaar liever eerst voor ik een nieuwe motor aanschaf............
 
Mjah, als dat maximale kilometer regeltje er bij in de regeling zit houd het snel op. Enigzins toeren gaat namelijk wel plaatsvinden. (Goed plekje zoeken waar mijn auto vast kan roesten...)

Bedankt voor de tips, ik zie er in het geheel maar vanaf. Ik ga gewoon contanten lappen.. :)
 
Mjah, als dat maximale kilometer regeltje er bij in de regeling zit houd het snel op. Enigzins toeren gaat namelijk wel plaatsvinden. (Goed plekje zoeken waar mijn auto vast kan roesten...)

Bedankt voor de tips, ik zie er in het geheel maar vanaf. Ik ga gewoon contanten lappen.. :)
Goed idee, en anders naar de bank... maar niet naar Safe!! Ook niet om er van je eigen contanten een motor te kopen he?!!... hoor je dat!! ;) ;) .
 
Veel dealers kunnen inderdaad een jaar uitgestelde betaling geven, dan kun je dus nog een jaar extra doorsparen.
Daarna moet je echter wel op tijd de boel betalen, want de rente is na afloop van die 1 jaar niet mals: 19%. Je krijgt er ook nog allerlei "handige" betaalpassen bij, die je meteen na ontvangst dus maar beter kan verknippen en wegdonderen.

Nog ff over Safe Plus plan:
Wie is gedurende de afgesproken periode juridisch eigenaar van de fiets?
 
Afgezien van het feit dat het duur lenen is, ben je bij Safe in die periode GEEN eigenaar van de motor. Je least de motor en bent daarmee slechts houder van de motor. Mocht er weer iets met Safe gebeuren (en dat is niet ondenkbaar!!!!) dan kun je de motor inleveren en ben je al je zelf ingebrachte pleuri kwijt. Trekt een dergelijk plan je toch (vanwege het lagere maandbedrag) kijk dan liever bij bv Motoport, waar je wel eigenaar van de motor wordt.

Goedkoper is een doorlopend krediet of persoonlijke lening bij een bank, maar dit gaat gepaard met een hoger maandbedrag. Tsja, geen voordeel zonder nadeel.
 
Afgezien van het feit dat het duur lenen is, ben je bij Safe in die periode GEEN eigenaar van de motor. Je least de motor en bent daarmee slechts houder van de motor.
Op hun site staat "Als je besluit een motor te kopen met het Safe Plus Plan, is die motor juridisch gezien helemaal van jou."
 
Afgezien van het feit dat het duur lenen is, ben je bij Safe in die periode GEEN eigenaar van de motor. Je least de motor en bent daarmee slechts houder van de motor. Mocht er weer iets met Safe gebeuren (en dat is niet ondenkbaar!!!!) dan kun je de motor inleveren en ben je al je zelf ingebrachte pleuri kwijt. Trekt een dergelijk plan je toch (vanwege het lagere maandbedrag) kijk dan liever bij bv Motoport, waar je wel eigenaar van de motor wordt.

Goedkoper is een doorlopend krediet of persoonlijke lening bij een bank, maar dit gaat gepaard met een hoger maandbedrag. Tsja, geen voordeel zonder nadeel.
het is een lening bij een bank die safe het totaal bedarg betaald
dus jij bent eigenaar van de motor en heb een schuld bij een bank
simpeler kan niet
en de rente die je betaald is gemiddeld en niet eens zo slecht
heb het namelijk zelf ook een keergedaan en ook laten uitzoeken
 
Hmm..Da's duidelijk. Ik wil mijn motorfiets ook niet echt uit een lening betalen, maar als je zo je uiteindelijke inruilwaarde vast kunt stellen... Maar goed, het merendeel vind het niet zo'n super aanbieding dus. Bedankt.
Het gaat je dus om een gegarandeerde inruilwaarde.
Maar dat betekend dus automatisch inruilen bij Safe.
Wat dus weer betekend dat je weer een Safe-plus contract tekend of een motor cash betaald bij Safe.
Als je dus een mooie, lees goedkopere, motor bij iemand anders ziet staan, dan zit je mooi (gegarandeerd) vast aan Safe.
Lijkt me dus een voordeel voor Safe als je zo'n plus plan afsluit en veel minder een voordeel voor jou!
 
alle lusten voor safe en de lasten voor jou en als je hem inruilt hebben ze wel weer wat te zeiken krijg je toch nog minder terug als je toch leent doe het bij de bank ben je zeker na afloop van de termijn baas over je eigen motor :9
 
Als het niet nodig is, niet lenen of aan Safe-plan achtige constructies meedoen.
De rente is nl. al een jaartje of wat niet meer fiscaal aftrekbaar. Cash dokken is het meest relaxt en rijdt een stuk safer :)
Succes met je nieuwe bike
 
Besef je wel dat die gegarandeerde inruilwaarde na 3 jaar er is om te zorgen dat je dan geen schuld meer hebt? Maar dan dus ook geen motor, na 3 jaar kun je die motor voor dat bedrag inruilen en dat bedrag is precies wat er dan nog open staat van je lening (je hebt immers alleen de afschrijving betaald). Wil je de motor houden zul je dat bedrag nog op tafel moeten leggen (en het lijkt me lastig sparen met de safe plusplan maandlasten!). Wat de bedoeling van safe is dat je 'm dan inruilt en het hele verhaal overnieuw begint (nieuwe motor). Als je wilt blijven rijden blijf je betalen.

Ik blijf bij de voorgaande adviezen,

Sparen of desnoods lenen bij de bank.
 
Safe is kut, de plus plan maar de rest ook ... Ik zou zegen vergeet safe .!

En de bij de bank .... Ja als je het van niemand kan lenen dan is dat een mooie oplossing, alleen moet je wel weten dat je veel rente betaald ...

En wat kan er gebeuren, een ongeluk waardoor je de motor verliest, maar de lening is er nog dus betalen voor geen motor ...

Denk goed na voor je iets doet, Ik spreek uit ervaring.

Extreme Neo
 
Mijn 2e motor heb ik via het Safe plan gekocht in de winter omdat ik toch mijn vakantiebonnen kreeg in mei zodat ik de rest gelijk kon aflossen.
Het was voor mij een tijdelijke overbrugging van 6 maanden.

Het hele bedrag (of deel daarvan wat je nodig hebt) van je motor leen je via een bank waar Safe zaken mee doet.
Je bent wel degelijk eigenaar van de motor, want het is niets meer als een persoonlijke lening.

Vooraf KAN je met Safe de inruilprijs vaststellen wat je over 3 jaar terugkrijgt.
Dat houd wel in dat je de km-stand vaststeld en ook het onderhoud bij Safe.
Onder die voorwaarden word de terugneemprijs afgesproken.

Het kan ook zonder die afspraak wat inhoud dat je af moet wachten wat ze er voor geven over 3 jaar.
Eigenlijk hetzelfde als je met wat voor motor dan ook bij Safe aankomt om te verkopen of in te ruilen.

Het is een persoonlijke lening waar er zoveel van zijn.
Het is geen lease.
En zoals zo vaak zijn er goedkopere leningen te krijgen als die ze aanbieden bij motorzaken en autodealers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan