Daar zijn we weer... - Update 14-8: Search terug

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Als er iets fout gaat dan gaat het ook echt goed fout... :X

We zijn weer online, met een licht kreupele database-server. Daar zijn momenteel flinke problemen mee, dat hebben de meeste van jullie vanavond vast wel gemerkt.

Door alle problemen van de laatste dagen hebben de backups ook niet goed gelopen waardoor alle berichten van 29-07 03:00 tot 01-08 01:35 verdwenen zijn.

Afgelopen donderdag heeft een van onze oudste servers het begeven, deze server is verwijderd. Helaas moeten we het hierdoor tijdelijk zonder een zoekfunctie doen. We doen ons best om deze zo spoedig mogelijk weer terug te krijgen.

Maandag nemen we contact op met HP om een harde schijf van de databse-server te vervangen en wordt de machine gelijk doorgelicht worden omdat er waarschijnlijk meer kapot is (de RAID-controller om precies te zijn). Er kunnen zich dus nog problemen aandienen tot die tijd helaas.


Ik wil hierbij Martijn van onze hoofdsponsor True hartelijk bedanken voor zijn tomeloze inzet deze avond en nacht. Hij heeft er met zijn collega's voor gezorgd dat we (gezien de omstandigheden) weer snel online waren en heeft daar digitale bergen voor moeten verzetten. Zonder de hulp van True waren we voorlopig nog offline geweest...

We houden jullie uiteraard op de hoogte over de stand van zaken.

[me="duderuud"]gaat nu naar bedje toe...[/me]



Oorspronkelijke mededeling van donderdag 30 juli:

[q]Beste MF-ers,

We zijn gelukkig weer online na sinds gisteravond niet meer bereikbaar te zijn geweest.
Het kan nog zijn dat de website wat traag reageert. We zijn er nog mee bezig om dat te verbeteren.

Van een van onze oudste servers heeft de voeding het begeven en kortsluiting veroorzaakt in ons serverpark. Die server is nu gezamenlijk met een andere oude server verwijderd, en het serverpark is weer opgestart. Hierdoor moeten we het tijdelijk zonder zoekmachine doen.

Vervolgens kwamen we er achter dat een van de hardeschijven van de databaseserver overleden was, en de data onherstelbaar verloren was. Dit betekende een herinstallatie en de meest recente backup terugplaatsen. Hierdoor zijn alle reacties van afgelopen woensdag verloren gegaan.

Twee weken geleden zijn drie nieuwe webservers en een nieuwe voedingsverdeler aangeschaft, ter vervanging van de huidige webservers. De huidig webservers zouden al worden ingezet ter vervanging van de vandaag verwijderde servers. We wachten momenteel op de levering hiervan, helaas heeft dit probleem zich net een paar weken te vroeg voorgedaan.

De MF-crew[/q]



Update 6 augustus:

Er is een nieuwe server besteld ter vervanging van de databaseserver. We hopen zo spoedig mogelijk alle nieuwe servers te kunnen inzetten, wat de bereikbaarheidsprobleem moet oplossen.



Update 9 augustus 13:45:
Inloggen was bij sommige mensen een probleem. Meldingen over rechten die niet zouden kloppen. Dat zou inmiddels ook opgelost moeten zijn.



Update 14 augustus:

Afgelopen week zijn de drie nieuwe webservers in bedrijf gesteld, hiermee zou de bereikbaarheids problemen tijdens drukke momenten opgelost moeten zijn.

Door het inzetten van de nieuwe servers heeft een oude webserver de zoekfunctionaliteit op zich genomen, we hebben vanaf nu weer een werkende zoekfunctie! :)

We wachten momenteel nog op de levering van een nieuwe databaseserver, zodra die operationeel is zouden alle problemen van de afgelopen weken verleden tijd moeten zijn. Het Motor-Forum is dan weer goed bereikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok iedereen, niet spammen xD. Dadelijk gaat het weer mis!

Even serieus: succes met de zaken. Je hoort niemand als het goed loopt. Maar als het fout gaat....
 
Door alle problemen van de laatste dagen hebben de backups ook niet goed gelopen waardoor alle berichten van 29-06 03:00 tot 01-07 01:35 verdwenen zijn.
Bedoel je niet 29-7 en 1-8? Oftewel de laatste paar dagen?
Eind juni lijkt me een beetje te willekeurig? :) Het is laat, dat zal het wel zijn ;)
 
Ok iedereen, niet spammen xD. Dadelijk gaat het weer mis!

Even serieus: succes met de zaken. Je hoort niemand als het goed loopt. Maar als het fout gaat....
als het fout gaat kunt ge hier niks "horen" :N :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi, scheelt weer een hoop bijlezen nu ik terug ben van vakantie O-)
Jij bent wel snel Koffer :} maar wat doen we met dit :?


Deze steeds weer -O-

full
 
Als er iets fout gaat dan gaat het ook echt goed fout... :X

We zijn weer online, met een licht kreupele database-server. Daar zijn momenteel flinke problemen mee, dat hebben de meeste van jullie vanavond vast wel gemerkt.

Door alle problemen van de laatste dagen hebben de backups ook niet goed gelopen waardoor alle berichten van 29-06 03:00 tot 01-07 01:35 verdwenen zijn.

Maandag nemen we contact op met HP om een harde schijf van de databse-server te vervangen en wordt de machine gelijk doorgelicht worden omdat er waarschijnlijk meer kapot is (de RAID-controller om precies te zijn). Er kunnen zich dus nog problemen aandienen tot die tijd helaas.


Ik wil hierbij Martijn van onze hoofdsponsor True hartelijk bedanken voor zijn tomeloze inzet deze avond en nacht. Hij heeft er met zijn collega's voor gezorgd dat we (gezien de omstandigheden) weer snel online waren en heeft daar digitale bergen voor moeten verzetten. Zonder de hulp van True waren we voorlopig nog offline geweest...

We houden jullie uiteraard op de hoogte over de stand van zaken.

[me="duderuud"]gaat nu naar bedje toe...[/me]
Murphy
Nogmaals bedankt voor de inzet.
 
Top voor de service mannen :Y

Kan ik weer opnieuw mijn verhaal intikken, eerst maar eens in Word doen :+
 
Gelukkig! ik schrok! (al weer!) Waar zijn we zonder MF. Top dat jullie het weer allemaal zo snel voor elkaar weten te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan