Niet minder belangrijk is de aanpassing op je kentekenbewijs
Jawel, meestal met de andere inlaatrubbers methode worden er ook andere sproeiers in gezet.dankjewel voor de reacties!
maar het kan het niet zo zijn dat er anderen sproeiers zijn in gezet?
Goed om te weten, dan zal ik deze bij het verwijderen ook vervangen.Jawel, meestal met de andere inlaatrubbers methode worden er ook andere sproeiers in gezet.
Waarom is dat? Ik heb het namelijk nog niet eerder gezien. Maar ik heb alleen ervaring met aangepast vermogen modellen zoals uit Duitsland en Frankrijk. Daarin zitten standaard begrensde inlaatrubbers maar de sproeiers zijn altijd gelijk aan de vol vermogen modellen.Jawel, meestal met de andere inlaatrubbers methode worden er ook andere sproeiers in gezet.
Ik weet niet precies waarom, maar volgens mij had het te maken met dat er minder lucht binnen komt, maar de gasschuiven soms wel helemaal omhoog kunnen. Van sommige motoren heb ik in elk geval gehoord dat ze na andere inlaatrubbers opnieuw afgesteld meoten worden met andere sproeiers.Waarom is dat? Ik heb het namelijk nog niet eerder gezien. Maar ik heb alleen ervaring met aangepast vermogen modellen zoals uit Duitsland en Frankrijk. Daarin zitten standaard begrensde inlaatrubbers maar de sproeiers zijn altijd gelijk aan de vol vermogen modellen.
On topic, als je de carburateurs er toch af hebt is het controleren geen 10 minuten werk.
Ok, raar. Een Diversion heeft iig CV carburateurs. Die werken aan de hand van wat de motor vraagt. En door de kleine inlaatrubber doorgang kan hij op top minder vragen. De kleinere diameter zorgt er dus voor dat de gasschuiven niet volledig omhoog gaan. Je kan dus de vlinderklep wel 'vol gas' open zetten met de gashendel maar niet vol gas kan rijden.Ik weet niet precies waarom, maar volgens mij had het te maken met dat er minder lucht binnen komt, maar de gasschuiven soms wel helemaal omhoog kunnen. Van sommige motoren heb ik in elk geval gehoord dat ze na andere inlaatrubbers opnieuw afgesteld meoten worden met andere sproeiers.
Klopt, de mijne is voor 35kW! En ik heb daar de schroef voor gebruikt die het gas beperkt. Dus geen inlaatringen of wat dan ook. Straks hoef ik ook alleen maar die schroef weer te vervangen en is de begrenzing eraf.Maar goed, voor elke motor is het anders en de plaatjes van Giuseppe S zijn voor de 35kW ombouw, dat kan weer heel anders zijn.
Heb het bij de koop van de motor nog wel gevraagd maar helaas, er is geen boekwerk van de keuringen en onderhoud aanwezig.Zit er trouwens geen boekje of certificaat achtig iets bij dat verteld hoe de begrenzing gedaan is? Zoals bij de mijne, alleen ik heb het zelf erop gezet dus das makkelijk bewaren.