250cc crosser .

Ty, je gaat zelf ook maar door he, als je nou niks meer daar over zegt stopt Mario toch ook? Of vind je dit leuk ofzo altijd ruzie? xD
 
Ok....ik ken de motor niet, maar je kunt van buiten niet zien wat er lek is.
Het enige dat je kunt zien is dat er onder uit de overloop wat koelvloeistof lekt.

Kan zijn dat de keerring lek is, maar dat is wel vreemd want blok is net gereviseerd.
Ik denk dat het asje versleten is. Zou niet de eerste keer zijn.
Maar....je weet het pas als hij open is. Asje moet er uit om de keerring te vervangen.

Euvel heb ik al bij een CR125 gehad, bij de Mugen 250 die ik nu heb, bij 2 stuks CR500 en bij de CRF 450 die ik had.

Des te meer reden om hem gerepareerd te kopen.
 
Ty, je gaat zelf ook maar door he, als je nou niks meer daar over zegt stopt Mario toch ook? Of vind je dit leuk ofzo altijd ruzie? xD

Als de ander steeds een trap nageeft vind ik het moeilijk om de verstandigste te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Niet proef kunnen rijden lijkt me wel erg veel risico als je er niet heel veel verstand van hebt. Als hij het motorisch niet gelijk doet laat ik hem altijd staan.

Mogelijk beter bedingen dat hij het fixt als hij hem wil verkopen.

@Mario:
Dus omdat je mijn advies niet leuk vind hobbel je steeds achter mij aan? En dan in elk topic waar ik kom zoek je ff ruzie. Waarom niet gewoon gelijk zelf advies geven?

Ik leg al twee dagen uit dat ik geen ruzie zoek. Ik ben ook niet beledigend geweest naar jou toe. Ik heb ook geen oude topics aangehaald in de discussie, ik heb alleen voorbeelden aangehaald van jouw deskundigheid op het gebied van sleutelen.

Leuk of niet leuk vinden van je adviezen is niet de issue..
Sommige adviezen zijn niet leuk omdat er een prijskaartje aanhangt, maar als het een goed advies is...klaar...hoor je mij niet!

Waarom nu wel:
Je nodigt iemand uit om buiten het forum om adviezen te willen geven via msn.
Ik vind dat diegene dan wel mag weten met wat voor deskundige hij te maken heeft.

Ik hobbel niet achter je aan, maar verkeer gewoon veel op dit forum. Jouw reacties springen er gewoon uit. En volgens mij geef ik met regelmaat wel advies. Gevraagd en ongevraagd.

En als ik op ruzie uit was zou ik je in andere topics niet te woord staan en je niet uitnodigen voor onze meeting.

No hard feelings, vriend!

Edit: Volgens mij zijn we voor nu weer klaar en ga ik hier de TS proberen van advies te voorzien dat m.i. hem kan helpen tot het maken van een juiste keuze
 
Laatst bewerkt:
Zoek lekker een baan voordat je overdag kritiek van de zijlijn gaat leveren.

Verder heb ik al 2 jaar ervaring, voor wie dat ff vergeet.


ben aan het afstuderen ty.... en ze willen me er graag hebben..... dus die baan hoef ik al niet te zoeken. ik heb ook al 5 jaar een auto dus ben ik nu ook een goede auto monteur?

als ik jou was zou ik me gewoon bezig houden met crossen en niet met andere op een verkeerd been helpen. Daar doe je JEZELF en ANDEREN een groot plezier mee.

Amen
 
Je vind 125 leuk, maar niet voor jezelf? Lijkt me niet helemaal eerlijk tegenover een ander.
He? Wie zegt dat ik een 125 niet leuk vind? Leg ff uit.

Ik adviseer een motor (voor zover ik dat kan) op basis van wat iemand wil, ervaring, en wat 'ie kan betalen. Dat is vrij logisch lijkt me.
Juist daarom hoef ik hem toch niet de motor te adviseren die ik zelf heb? Ik zou 'm dus bv. geen 500 adviseren...
 
Laatst bewerkt:
Jezus wat een gezeik zeg. Kan nu ff niet meer zwijgen :P .

Ty500, dat je niets wil aannemen van een, in mijn ogen, kenner is prima, maar ga hier aub niet zeuren en opleidingen tot het behandelen van geesteszieke mensen erbij halen. Dit valt wat buiten het plaatje volgens mij. En nee, niet iedereen kan wat met je adviezen die als beginner behoorlijk logisch kunnen lijken (maar niet altijd even logisch en verstandig zijn). Het is hier geen wedstrijdje om je gelijk te halen ofzo.

Mario2T, snap dat je dood kan ergeren aan behoorlijk onozele adviezen, maar je geloofwaardigheid is hier groter dan die van Ty500. Er is dus niet echt een reden om in de verdediging te springen en hier een ellenlange discussie tussen jullie twee te creeeren.

Zomaar een reactie op bovengenoemde..zucht...

Ohja het ging hier op een 125 of 250.
Zou voor een 125 gaan. Zo'n ding is veel sneller dan je denkt als je nog niet gereden hebt op een crosser. 36pk naar ik begrepen heb (correct me if i'm wrong). Slijtage van een 250 is echt niet 2x minder dan van een 125. Aangezien op de onderdelen van een 250 meer kracht komt te staan e.d..
Zou hem niet op een fietsdrager doen. Karretje bij het pompstation huren. Kost niet veel maar wel handiger en veiliger.
 
Als ik het zo hoor ligt het er maar net aan wat Tom15 tegenkom en binnen zijn budget lig.Weet niet of het al ergens gezegd is maar hoe oud ben je en hoe zwaar?.
 
@ mario2t.

Ik heb bert prinsen uit losser voor de cr125 zojuist gebeld en de motor gereviceerd tot volgende week zaterdag.
ik koop hem dus zaterdag dan voor 1000 euro.
hij maakt hem helemaal gereed dan hij maakt zelfds de waterpompkering!!!!!!.
 
@ mario2t.

Ik heb bert prinsen uit losser voor de cr125 zojuist gebeld en de motor gereviceerd tot volgende week zaterdag.
ik koop hem dus zaterdag dan voor 1000 euro.
hij maakt hem helemaal gereed dan hij maakt zelfds de waterpompkering!!!!!!.
*O*

Gaat er nog iemand met je mee, die er ook (!) (;)) verstand van heeft?
 
@ mario2t.

Ik heb bert prinsen uit losser voor de cr125 zojuist gebeld en de motor gereviceerd tot volgende week zaterdag.
ik koop hem dus zaterdag dan voor 1000 euro.
hij maakt hem helemaal gereed dan hij maakt zelfds de waterpompkering!!!!!!.

Ok..theoretisch heb je dan een nette motor voor een nette prijs!
 
ja ik neem iemand mee die ook een motor heeft wegmotor en in de techniek heeft gezeeten.
kan ik hem in gewoon een aanhanger doen even goed met een spanbant vast maken.
iemand nog tips voor kijken op speling enz.
wat verbruikt die motor ongv.? onderhoud valt best mee heb ik gezien op mxshop4you.nl
 
Ga er maar vanuit dat je een gebruik hebt van 5 tot 7 liter per uur, afhankelijk van de snelheid die je rijdt en de ondergrond.

Anders gezegd: De GP toppers reden eerder 45 minuten uit op een volle tank en volgens mij zit daar een litertje of 7 in..

Onderhoud valt ook wel mee.

Als je regelmatig je ketting en tandwielen, luchtfilters en lagers schoonmaakt, dan slijt het minder hard dan wanneer je de motor niet schoonhoudt.
 
Lagers schoonmaken?
daar nog niet van gehoord .
merk ik zelf wanneer mijn zuiger dan op raakt?
of is dit heel slecht voor de cilinder.
 
Er zal nu wel een nieuwe zuiger inzitten neem ik aan als hij gereviceert is?
Kun je wel 25 uur mee doen, toch? Aangezien je alleen hobby rijd..
 
@crosser9
ik rijd ongv. 1.5 uur in de week.
en als je je motor stationair laat draaien gaat dit ook van de uren af als je bijv. maximaal 30 uur met een zuiger kan doen.
 
Je linklagers moet je af en toe even in het vet zetten en rondom de keerringen van de wiellagers is schoonmaken niet verkeerd. In je kettingrolletjes zitten lagers die als ze schoon en ingevet zijn langer mee gaan en ook je schokbrekerlagers varen wel bij regelmatig schoonmaken en invetten.

Zuiger gaat bij hobbymatig gebruik ongeveer 15 tot 20 uur mee. Ook weer afhankelijk van hoe intensief je de motor gebruikt.

Af en toe uitlaatje er af halen en er even inkijken kan geen kwaad. Je ziet vanzelf slijtage ontstaan. En om verdere discussies te voorkomen:
Ja, er zijn er ook die 30 tot 35 uur met een zuiger hebben gedaan, maar dat zijn uitzonderingen en geluksvogels.

In een weiland rijden geeft meer slijtage dan je denkt!! Dus om de drie tot vier uur gewoon even je zuiger bekijken. Als er echte inloopsporen ontstaan moet je wisselen.
 
Laatst bewerkt:
beste mensen

mijn laatste vraag is = wat ben je ongv. kwijt aan kosten voor max 2 uur per week rijden.?
aan onderhoud? zo kan ik vast weten wat het me gaat kosten moet ik wat harder werken...
zuiger 2 keer per jaar 150 euro
ketting tandwielset 2keer 150 euro?
banden 2dehands 35 euro??
remmenblokken 20 euruo.

is dit een beetje een idicatie?? natuurlijk zonder brandstof kosten enz.
 
Ik leg al twee dagen uit dat ik geen ruzie zoek. Ik ben ook niet beledigend geweest naar jou toe. Ik heb ook geen oude topics aangehaald in de discussie, ik heb alleen voorbeelden aangehaald van jouw deskundigheid op het gebied van sleutelen.

Leuk of niet leuk vinden van je adviezen is niet de issue..
Sommige adviezen zijn niet leuk omdat er een prijskaartje aanhangt, maar als het een goed advies is...klaar...hoor je mij niet!

Waarom nu wel:
Je nodigt iemand uit om buiten het forum om adviezen te willen geven via msn.
Ik vind dat diegene dan wel mag weten met wat voor deskundige hij te maken heeft.

Ik hobbel niet achter je aan, maar verkeer gewoon veel op dit forum. Jouw reacties springen er gewoon uit. En volgens mij geef ik met regelmaat wel advies. Gevraagd en ongevraagd.

En als ik op ruzie uit was zou ik je in andere topics niet te woord staan en je niet uitnodigen voor onze meeting.

No hard feelings, vriend!

Edit: Volgens mij zijn we voor nu weer klaar en ga ik hier de TS proberen van advies te voorzien dat m.i. hem kan helpen tot het maken van een juiste keuze

Je verwijzingen die je gelijk doet zijn 100% niet vriendelijk bedoeld en dat je ff claimt dat ik niet 100% zou zijn is heel zeker wel een belediging.

Dus om nou te doen alsof je niets foutdoet en ik het probleem veroorzaak vind ik nogal laag en daarom bevreemd het me ook dat anderen dit rare gedrag van je niet zien of willen zien.

Natuurlijk, na je tegen mij te misdragen ga je ff laten zien dat je wel wat weet om het te laten lijken alsof ik overdrijf.

Jouw soort mensen zorgt ervoor dat het hier meestal niet gezellig is. Als je zo nodig ruzie wil maken, hou dat dan lekker prive ipv er hier iedereen mee lastig te vallen.

Volgensmij zijn we hier pas klaar mee als je niet de eerstvolgende keer dat ik ergens wat post weer precies hetzelfde gaat doen met eerst rare verwijzingen, dan halve waarheden over mij, dan steeds groffer worden en uiteindelijk mooi weer spelen.

Dit is nou al de zoveelste keer dat jij hier ff een topic verpest waar ik netjes in reageer op de gestelde vragen. En steeds proberen met een trap na af te sluiten gaat niet helpen. Net alsof je hoopt dat ik me tot jouw niveau verlaag en ook steeds in elk topic waar jij wat zegt dit aan ga halen.
 
Ikga die verhalen niet eens meer lezen, EN er maar weer op terug komen he......


@ Tom, kost echt meer als je denkt...
Ik dacht ook, ooh dat ga ik wel redden, maar het kost echt veel.. Ik ben zelf ook maar 14 en moet er ook hard voor werken om het te kunnen blijven betalen..
 
Als je nieuwe banden hebt, dan gaan ze tijden mee!

26 weken x 2 uur = 52 uur

3 zuigers a 90 euro = 270 euro
2 setjes ketting + tandwielen = 170 euro ( hoeft echt niet het duurste te zijn)
Pakkinkje, beetje luchtfilterolie etc.= 100 euro

Nou ja...je gaat mooi richting 500/600 euro per seizoen.

Als je dus van april tot oktober rijdt zit je gauw op 25 euro per week gemiddeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan