25kw maar wel op vol vermogen

maqish

MF'er
22 jun 2015
141
0
Lelystad
Ik zie vrij vaak een advertentie waarbij de motor nog wel op 25kw staat (op kenteken) maar waarbij de begrenzer verwijderd is. Is dit eigenlijk legaal? krijg je hier geen gezeik mee met de verzekering? Of kan je hem wel als vol laten verzekeren ook al is hij dat op papier niet.
 
Voor zover ik weet is het niet legaal maar kan je hem wel gewoon verzekeren. Mocht je een keer een ongeluk krijgen en ze komen erachter kan je wel eens de lul zijn. ;)
 
Het mag niet. punt uit.

Je verzekering zal bij een ongeluk niet uitbetalen en heb je snel een schuld voor de rest van je leven.

de politie kan je aanhouden en pakken voor rijden zonder rijbewijs en dus ook zonder verzekering.

maar ff serieus ze kunnen je naaien als je een ongeluk hebt / krijgt en wanneer ze je aanhouden.
beter nog ff wachten tot je vol vermogen kan en dus legaal kunt racen.
 
Nee het gaat niet om mij. Ik mag vol vermogen. Het gaat puur om de motor.

Sommige motoren hebben 2 typegoedkeuringen, één begrensd, een onbegrensd. Omzetten is administratieve handeling en kost niet zoveel. Informeer bij RDW of dealer ;)

Zonder die omzetting: niet legaal.
 
Als jij bij je verzekering aangeeft dat hij vol vermogen is is er geen probleem, kun je hooguit een boete krijgen voor het niet op orde hebben van je kentekenpapieren. Je mag wettelijk gewoon vol vermogen rijden. Een verzekeraar gaat toch ook niet moeilijk doen alsof je de kleur van je voertuig hebt aangepast, maar niet op kenteken hebt laten veranderen?
 
Je mag een x aantal % vermogen toenamen doen. Zonder dat je papieren moeten worden aangepast.

Daar boven moet je het veranderen.
Doe je dat niet rij je met even niet legaal voertuig.
Die kunnen ze inbeslag nemen voor controle bij het vermoede er van. Daarnaast kan je een wok krijgen.

Verzekering kan weigeren uit tekeren omdat je geknoeit heb met de motor.
Dit moet je dus zwart op wit hebben. Waar je alles in sfscherm. Verzekeringen betalen liever niet.

Gr Roy
 
Met een belletje naar het RDW kun je aangeven dat de motor weer vol vermogen is. Kost wat administratie kosten. Het is in ieder geval makkelijker dan terugzetten.
 
Idd gewoon een brief naar het rdw dat de motor weer volvermogen is, word gratis een nieuw kentekenbewijs opgestuurd. Heb die zelf ook 3 weken geleden gedaan.
 
Als jij bij je verzekering aangeeft dat hij vol vermogen is is er geen probleem, kun je hooguit een boete krijgen voor het niet op orde hebben van je kentekenpapieren. Je mag wettelijk gewoon vol vermogen rijden. Een verzekeraar gaat toch ook niet moeilijk doen alsof je de kleur van je voertuig hebt aangepast, maar niet op kenteken hebt laten veranderen?

Juistem.

Blijkbaar weten de heren hierboven hoe iedereen zijn verzekering geregeld heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan