25kw probleem?? of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kans van 1 op 2 he.
Of ze zien aan je motor dat hij geen 25 kW was, of de agent let goed op en ziet het op je rijbewijs.

Ik zou me niet al te druk maken, het kwaad is geschied, de kans is groot dat ze er niet naar kijken, je bent immers 21.
Je kan denk ik hooguit een standje van justitie kijken, ik geloof niet dat de verzekering echt uit gaat pluizen hoeveel kW die motor is en waar jij bevoegd voor bent om op te rijden.

Wel een les voor de volgende keer he of nie ;)?
 
Geen idee of de verzekering daar naar kijkt.
Maar theoretisch rijd je volgens mij zonder rijbewijs rond. :X
 
Laatst bewerkt:
Sjonge jonge, wat een manier om je verhaal te doen. Tip: interpunctie.

Goed, wat betreft het ongeluk. Gelukkig mankeer je zelf niks, dit had ook heel anders af kunnen lopen. De verzekering zal zeker kijken naar jouw rijbewijs en volgens mij ben je niet verzekerd wanneer je op een niet geknepen motor rijdt met een 25kw rijbewijs.

Je moet er rekening mee houden dat een verzekeraar niet graag geld uitkeert dus zal zij natuurlijk strak op de regeltjes letten.
 
agent heeft het niet gezien op me rijbewijs... rijbvewijs was goed schreef hij in het raport net als de blaas test :P
en de les zeker... maar zo lullig hea 3 weken nog te gaan.. na 1 jaar en 11 maanden netjes op 25kw gereden te hebben gebeurt dit...
 
Hey mensen

ik had een nieuwe motor gekocht omdat ik met 3 weken geen 25kw meer hoef nu ging ik even een rondje rijden om me nieuwe motor rijden om ff te voelen... bedoel dat ding riep me al 2 weken kon het niet laten ff rondje te rijden... maar nu gebeurd het volgende ik rij op voorangsweg waar je 80 mag wat gebeurt er een koekblik ziet mij even over het hoofd BAM rijd zo in me zijkant ik dus vervolgens fijn een stukje vliegen en neerkomen met harde landing toen stukje asfalt happen en in de berm terecht komen... zelf heb ik nu bijna niks genkeusde heup en wat spierpijn maar nu het volgende mijn motor is zo goed als total loss... expert moet nog ff kijken maar kon zelf wel zien dat hij het niet zo best had... politie alles er bij schade shit in gevuld meneertje koekkebakker ook erg geschrokken maja politie heeft verder niet naar me rijbewijs gekeken, ivm 25kw ben overigens wel 21... maar nu gaan allee papieren dus naar verzekering en nu mijn vraag,,, hoe fucked ben ik al ze er achterkomen dat ik op een niet begrensde motor heb gereden??? tot nu toe heeft er niemand naar gekeken maar weet nie of de verzekering dat wel doet... hoop dak alles vergoed krijg... anders is het erg zuur :'(

Gr Boy

Mij is min of meer hetzelfde overkomen. Zolang het jouw schuld niet is, maakt het voor jouw verzekering ook geen fuck uit. De verzekering van de andere partij moet betalen en zij zullen niet naar jouw RBW kijken. 1 Tip: haal dit verhaal voorlopig even van MF af tot je je centjes hebt. De verzekering is nl. ook niet gek...
 
Had je nu je oordoppen maar in gehad, had je dat geroep misschien niet gehoord...
 
Heel lullig allemaal..
Denk inderdaad dat het voor de verzekeraar een theoretisch geval van rijden zonder het juiste rijbewijs is...
 
In dit verhaal zijn er twee zaken:
1. jij reed op een motor waarvan je niet bevoegd was om erop te rijden
2. Een automobilist ziet jou over het hoofd en veroorzaakt een ongeluk

In dit geval zie ik geen enkel verband tussen 1 en 2. De automobilist heeft aan een bestuurder op een voorrangsweg geen voorrang verleend, er is hierdoor schade ontstaan. Deze automobilist zal de schade moeten vergoeden.

Als jij schade veroorzaakt had (kan met hetzelfde gemak), dan was het natuurlijk een eel ander verhaal.

Het kan zijn dat jouw verzekeraar er achter komt dat jij op deze motor hebt gereden zonder dat jij ervoor bevoegd was, dan kunnen ze bijvoorbeeld de verzekering opzeggen maar die kans lijkt mij niet zo groot.
 
Uhh bezitten verzekeringen niet gewoon een systeem om te checken of je uberhaupt wel een RBW hebt? Hoe weten zij anders of men wel of geen RBW heeft, bij meer dan 80% van de schade gevallen komt namelijk geen politie ter plaatste.
 
Heel lullig allemaal..
Denk inderdaad dat het voor de verzekeraar een theoretisch geval van rijden zonder het juiste rijbewijs is...

In iedere polis zit inderdaad een clausule dat JOUW verzekering niet hoeft uit te keren als je zonder geldig rijbewijs geld.

In dit geval moet echter de verzekering van de automobilist betalen. Tot zover niks aan het handje dus.

Tenzij de automobilist het er niet mee eens is dat hij schuldig is, dan zal dat in het gerecht bepaalt moeten worden en keert je verzekering dus geen rechtsbijstand uit.

Tot zover het verzekeringtechnische,
Ik weet niet of je justitieel problemen kunt krijgen als ze er achteraf achter komen dat je zonder rijbewijs reed. maar denk val wel
Dus het blijf t hopen voor je of alles goed wordt afgehandeld.

En je zult jezelf al wel 100x voor je kop geslagen hebben dat je toch bent gaan rijden.
dus ik zal je de opmerking dat het niet slim is om zonder geldig rijbewijs te rijden besparen :+
 
Zowiezo vul je op het schadeformulier je rijbewijs nr in etc. Dus als daar al niks staat dan wordt het wel makkelijk voor ze.

Dit is gewoon 50% kans, let er toevallig iemand bij de verzekering van de tegenpartij op of niet..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan