25kw vragen

Evil-Payasos

Rookie
26 nov 2007
7
0
Goedenavond!!

Ik ben 15, en totaal verliefd op motor rijden. Mijn vader rijd al zijn hele leven, dus ik ben met motoren opgegroeid.

Nou had ik een vraagje,

Stel dat ik over 2 jaartjes (18) mijn motorrijbewijs haal, dan moet ik dus 2 jaar rijden op een 25kw bike. Maar kan ik die fiets na die 2 jaar (20) weer op vol vermogen zetten, dus die 25kw erafhalen?

Ik zat te denken aan:

Suzuki gsx 600
Kawasaki zx 6r

En zijn deze motoren goed te berijden op 25kw (stand?),

Alvast bedankt voor jullie reacties!

BH
 
Goedenavond!!

Ik ben 15, en totaal verliefd op motor rijden. Mijn vader rijd al zijn hele leven, dus ik ben met motoren opgegroeid.
15+2=17 :? :+

Nou had ik een vraagje,

Stel dat ik over 2 jaartjes (18) mijn motorrijbewijs haal, dan moet ik dus 2 jaar rijden op een 25kw bike. Maar kan ik die fiets na die 2 jaar (20) weer op vol vermogen zetten, dus die 25kw erafhalen?
Ja.


En zijn deze motoren goed te berijden op 25kw (stand?)
Ja.
 
Leuk dat je enthousiast bent hoor,

maar wees dan ook zo enthousiast om zoek functie te gebruiken. Je kunt heel veel vinden over de zx6r op 25 kw bijvoorbeeld. Hoef je niet op reacties te wachten, heb je gelijk al je informatie.

Succes :)

En maak je niet te blij, want duur nog 2 jaar, en dat is laaaang :o

kijk anders voor een goedkopere schakelbrommer om al wat op rond te tuffen.
 
Laatst bewerkt:
Als men in Den Haag iets mompelt over 2 jaar, dan duurt dit nog minstens een jaar of 10 voordat het uberhaupt is goedgekeurd. Dus, no span 8-) :+
 
En maak je niet te blij, want duur nog 2 jaar, en dat is laaaang :o

kijk anders voor een goedkopere schakelbrommer om al wat op rond te tuffen.

Ik weet dat 2 jaar lang is ;( Ik kan echt niet wachten!

Ik heb geen enkel verstand van brommers en scooters. Ik vind het ook kut dingen (vooral die scooters, wat een t*ring herrie). Wat zijn leuke/goedkope (2e hands??) schakel brommertjes?

Verders wou ik nog iedereen bedanken die gereageerd hebben!

BH
 
als je een leuke schakelbrommer wilt hebben koop je een honda mtx50sh zorg ervoor dat je er een vind die nog origineel is motorisch omdat bijna geen mensen echt verstand hebben van sleutelen en dus veel verklooien (beunhazen aka dumbasses) aan zon ding.

Deze is redelijk goedkoop en je kan er voor een schakel nog redelijk zuinig mee rijden ook nog 1 op 20-25.
Leg je er een 70cc onder met een fijne 28mm carb en je hebt een monster dan rijd je ongeveer 90 echte kms ongeveer 110 op teller zonder echt hoog in de toeren te hoeven zitten.
dan ben je ongeveer tussen de 400-500 euro voor je brommer kwijt. voor de cilinder en carb dan nog eens 200 euro. dan heb je dus een betrouwbaar schakelbrommertje van 6-700 euro die betrouwbaar en snel is en ook het verbruik is aanzienlijk laag. als een gek scheuren 1 op 15. verantwoordelijk en normaal rijden 1 op 22-25

En ik beloof je nu al hij maakt veel geluid maar het is een hartverwarmend redelijk zwaar geluid.
 
als je een leuke schakelbrommer wilt hebben koop je een honda mtx50sh zorg ervoor dat je er een vind die nog origineel is motorisch omdat bijna geen mensen echt verstand hebben van sleutelen en dus veel verklooien (beunhazen aka dumbasses) aan zon ding.

Deze is redelijk goedkoop en je kan er voor een schakel nog redelijk zuinig mee rijden ook nog 1 op 20-25.
Leg je er een 70cc onder met een fijne 28mm carb en je hebt een monster dan rijd je ongeveer 90 echte kms ongeveer 110 op teller zonder echt hoog in de toeren te hoeven zitten.
dan ben je ongeveer tussen de 400-500 euro voor je brommer kwijt. voor de cilinder en carb dan nog eens 200 euro. dan heb je dus een betrouwbaar schakelbrommertje van 6-700 euro die betrouwbaar en snel is en ook het verbruik is aanzienlijk laag. als een gek scheuren 1 op 15. verantwoordelijk en normaal rijden 1 op 22-25

En ik beloof je nu al hij maakt veel geluid maar het is een hartverwarmend redelijk zwaar geluid.
Een 70cc i.c.m. een 28mm carburateur en een verbruik van 1:22? _O- In your dreams :W
[me=DanielV] werkt nog dagelijks met scooters/brommers[/me] ;)

En met een 70cc ben je niet verzekerd, dus dat zou ik niet aanraden.

Koop een leuke 2e hands schakelbrommer, een Yamaha TZR / Aprilia RS bijvoorbeeld. Prop uit de uitlaat en je rijdt met een beetje afstelkunsten zo 90 tot 100 échte kilometers per uur ;)


Succes :)
 
ZX6R op 25 kw? Dan moet je wel heel goed zijn in jezelf inhouden... 2 keer op een zx6r (2004 model) gereden, en kanonnen, als ik er een had zou ik die dus zeker niet op 25kw zetten!
 
ZX6R op 25 kw? Dan moet je wel heel goed zijn in jezelf inhouden... 2 keer op een zx6r (2004 model) gereden, en kanonnen, als ik er een had zou ik die dus zeker niet op 25kw zetten!

Een zx6r op 25kw is echt geen probleem. Ik vermoed dat jij er een op volvermogen gereden hebt?
 
Een zx6r op 25kw is echt geen probleem. Ik vermoed dat jij er een op volvermogen gereden hebt?
:^ 25kw is gewoon een 25kw motor en dat zijn echt geen kanonnen :N
Als je dat al kanonnen vindt, dan denk ik dat je de volvermogen 'versie' straaljagers vindt :o
 
Ik denk dat ie met 'jezelf inhouden' bedoelt dat je zo geneigd bent om de begrenzing eruit te trekken (als je carb hebt dan) en lekker volvermogen gaat rijden.

dat ligt niet echt aan een zx6r lijkt me, dat zal je dan hebben met elke motor tenzij je een motor koopt die standaard al minder dan 25kw heeft :?
 
ff een vraagje..... ik kan namelijk nmergens iets vinden dus post ik het maar hier...

wat is de prijs om een honda cbr 600f uit 2001 trg te zette naar een 25 kw ?

thanks

mzzl chiel
 
ff een vraagje..... ik kan namelijk nmergens iets vinden dus post ik het maar hier...

wat is de prijs om een honda cbr 600f uit 2001 trg te zette naar een 25 kw ?

thanks

mzzl chiel

bel gewoon delaers op.. die kunnen het jou precies vertellen wat dat gaat kosten..
 
De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud onderwerp,
de laatste reactie was meer dan 14 dagen geleden!


_O-


Maar nu serrieus,

Begin toch beetje weg te drijven van mijn oorspronkelijke idee en motoren, (ze zijn namelijk erg duur... Als ik nu al begin met sparen, heb ik nooit 12000 eurie voor me 18e... Rijbewijs krijg ik overigens van me ouders, dus das al een zorg minder.)

Wat valt er verder nog te zeggen over goede (goedkope, <7000,-) motoren, liefste wel 600 cc en schakelbaar naar 25 kw?

Zoals de: Suzuki GSR of, SV650, GSX 650F
Honda CBF600.
Kawasaki ER 6n,

Even een selectie gemaakt, welke zouden jullie adviseren, ook om na 2 jaar die 25 kw kit uit te halen, en dan nogsteeds een super moter te hebben, zonder meteen een nieuwe te hoeve kopen!

Nog 2 jaar en 19 dagen })
 
Wil je per se een nieuwe dan? Zodra je een nieuwe motor koopt heb je meteen een hoop afschrijving. Koop je een motor van 2-3 jaar oud met <10.000km op de teller is de kop eraf en kost het je een stuk minder. Voor ~7000 euro kan je nu een ZX6R uit 2004 kopen bij een dealer (met garantie), dus als jij eenmaal 18 bent kan je voor dat geld waarschijnlijk wel een vinden uit 2005 of misschien wel 2006.
Wat ben je van plan om te rijden trouwens? Woon-werk? Snelweg? Binnendoor? Een ER6N is namelijk erg leuk maar als je veel snelweg rijdt vind ik dat persoonlijk niet echt lekker rijden. Liever een kuipje en wat minder in de wind zitten. Van de andere motoren die je noemt vind ik de SV650 de mooiste, maar als ik jou was zou ik toch naar een vrij nieuwe tweedehands kijken.
 
Wil je per se een nieuwe dan? Zodra je een nieuwe motor koopt heb je meteen een hoop afschrijving. Koop je een motor van 2-3 jaar oud met <10.000km op de teller is de kop eraf en kost het je een stuk minder. Voor ~7000 euro kan je nu een ZX6R uit 2004 kopen bij een dealer (met garantie), dus als jij eenmaal 18 bent kan je voor dat geld waarschijnlijk wel een vinden uit 2005 of misschien wel 2006.
Wat ben je van plan om te rijden trouwens? Woon-werk? Snelweg? Binnendoor? Een ER6N is namelijk erg leuk maar als je veel snelweg rijdt vind ik dat persoonlijk niet echt lekker rijden. Liever een kuipje en wat minder in de wind zitten. Van de andere motoren die je noemt vind ik de SV650 de mooiste, maar als ik jou was zou ik toch naar een vrij nieuwe tweedehands kijken.

Das ook waar, nooit gekeken eigenlijk naar 2ehands! Kunt u misschien wat sites/dealers opgeven met goede 2ehands fietsen?

Ben vooral vanplan om er veel mee te gaan rijden *D , woon/werk, snelweg, dagje Duitsland, toeren, alles!
 
Hmm als je er echt veel mee gaat rijden is een supersport of naked niet echt de beste oplossing denk ik, dan kan je beter een toer fiets kopen. Een supersport (ketting) heeft meer onderhoud nodig en de zitpositie is vaak niet echt comfortabel voor lange stukken.
Trouwens eind januari is de motorbeurs in Utrecht, ga daar gewoon heen en veel rondkijken. Daar kan je prima geholpen worden en even proefzitten op verschillende motoren. Kijk daar of er een model is wat je echt bevalt en betaalbaar voor je is.
 
Laatst bewerkt:
Rijdt gewoon lekker op een wat oudere goedkopere motor... Zelf heb ik een CBR 600 F uit 1987, ding rijdt prima. Heb ook op betere motoren gereden die 2 keer zoveel pk hebben maar je schiet er toch geen fuck mee op. In de bocht iets te veel gas en FLOEP je ligt. Begin rustig, kijk of het is wat je wilt, test wat soorten banden (ook belangrijk) en stap dan op je 20ste (of ouder) over op een 'zware' motor
 
nog een tip :):

een aantal jaren terug wou ik ook alleen maar een supersport motor rijden. die waren toen "cool" en "vet", je weet wel. maar heb geen haast, je komt heus wel een andere fiets tegen bij de dealer waarvan je denkt: wow, die is mooi. en dan is het waarschijnlijk een toermotor ;).

over je vragen, ja je kunt in principe elke motor tot 600cc begrenzen tot 25kW. dit gebeurt meestaal met een CDI kastje (een kast in de motor die zorgt voor ontsteking, hoeveelheid benzine en lucht etc.) en die kast kun je na 2 jaar eraf halen. wat betreft rijden, in het begin zul je niet eens merken dat ie begrensd is. die motoren rijden nog steeds 170-180km/h en zijn sowieso sneller dan alle autos :). alleen ja, je bent gewoon begrensd (big deal)!
 
Terug
Bovenaan Onderaan