voordelen van een zx9r???

wolf 75

Rookie
9 feb 2003
19
0
boxmeer
Wie kan mij de voordelen van een zx9r ten opzichte van een zx6r vertellen en de eventuele nadelen. Ik rij nu ongeveer 3 jaar op mijn zx6r NINJA en ik vind dat hij wel een keer aan vervanging toe is. Eerst had ik mijn zinnen compleet op een 900 staan, maar ik merk dat ik mijn veel snellere vrienden ook goed bij kan benen met een 600. (tl1000r, cbr1000f, zx9r,zxr750) Alleen als ze bij constante snelheid ineens weg accelereren, moet ik er vlug effe 2 terug anders lopen ze weg. Ik vraag dit, want ik merk dat de prijzen van een 600 toch wel iets of wat aantrekkelijker zijn. Zou graag een 2000 model hebben met dubbele koplampen, maar in 900 cc versie wordt ik toch knap ziek van de prijs. Dus of 1 koplamp 900 cc, of 600 cc dubbele koplamp????
 
900
heeft meer vermogen!
maar als je ietsje meer wilt spelen denk ik....
en je hebt nu een 636 ook zeker
die heeft al wat meer vermogen dan een 600, leunt bij een 750 aan , zelf evenaart die waarschijnlijk een 750.....
wel lekkere fietsen maar ik hoor zoveel slecht zeggen over hun versnellingen.......
misschien is dit verholpen bij de nieuwere modellen.......
 
Het grote voordeel van de 900 boven de 600 is natuurlijk het koppel. Je hebt veel meer trekkracht en hoeft niet meer zoveel terug te schakelen. Dat is het grote voordeel. (het vermogen is natuurlijk ook best wat meer).

slecht schakelende bak Eugene??? Ik heb alleen maar goed dingen gehoord over de kawa-bakken, ze schijnen juist soepel te zijn. vergis je niet met yamaha bakken die wat minder soepel zijn vaak.

Dat de 636 bijna gelijk is aan de 750´s klopt toch niet echt. In vermogen scheelt het toch nog zeker 15-20 pk´s en flink wat koppel (puur door het ´gebrek´ aan cc´s bij de 600).

Koppel, that´s the magic word 8-)
 
ik moet zeggen als ik op circuit stond dan kon ik er direkt de kawas uithalen als ik alleen afging op het geluid
iedere maal hoorde ik klak klak klak................
tjahik zeg niet dat ze slecht zijn hoor
 
Ik rij zelf op een ZX9R uit '98. Een "voordeel" vind ik inderdaad zoals anderen al zeiden het koppel. Mijn zwager had een ZX6R uit 2001 Bij een sprintje ben je toch sneller omdat je minder snel door hoeft te schakelen en natuurlijk meer vermogen hebt. Qua handelbaarheid doet een ZX9R ondanks dat hij zwaarder is niet echt onder voor de ZX6R. Persoonlijk vind ik het wat meer solide aanvoelen, maar dat is mijn mening.
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe ZX6R (636) wel om te zien een erg gave machine vind, maar toch wacht ik nog even op de mogelijke komst van de ZX10R :9~
Misschien dat je het beste eens een proefrit kunt gaan maken! Persoonlijk denk ik dat je wel onder de indruk zult raken van de ZX9R ;)
 
Dat koppel had ik al in de gaten ja. Ook weinig wheeliepret met een 6. Moet er wel heel veel moeite voor doen. Maar ik dacht dat een 9 wel een heel stuk minder wendbaar zou zijn, maar dat valt dus wel mee. Rij eerst dit seizoen uit op mijn 600 en ga dan eens effe wat proefritten maken. Zal dan waarschijnlijk toch wel verkocht zijn. zx7r valt zeker buiten de boot, door zijn hoge gewicht. Wel een hele mooie motor om te zien.
 
Ik rij dus ZX-9r uit '94 en ben erg tevreden over de power en de weg ligging van de motor. Ik ben 1.96m en dat is ook geen probleem.
Wat het koppelen betreft, ik heb hem sinds 3-05-'03 en heb al meerdere keren met de dealer aan de lijn gehangen, omdat hij zo'n herrie maakt met het schakelen, maar zelfs Kawasaki Nederland zegt dat het bij de modellen tot '97 bekend is, maar geen defect is. Ze zijn alleen wat ruiger qua versnellingen dan!
Ik heb ook op een ZX-6R uit '98 gereden en op een ZXR750 uit '95 en mijn ZX-9R RULESS zwaar, veel meer vermogen en koppel, en een stuk betere weg ligging.
Maar wat je ook kiest, in mijn ogen is Kawa altijd goed! :}
 
Wat hebbie als budget, er staan ook al best zx9's te koop voor de prijs van een zx6. Dus bv een zx9 uit 2000 met wat meer km tov een zx6 uit 2001 met weinig km.
Ennuh die 636 is wel vet, heb em net gekocht.
Maar het feit blijft een 9 heeft meeeer koppel en meeeer vermogen en is goed handelbaar. Dus.... Nog niks wijzer.... of wel :P
 
Dat kun je wel stellen ja. Maar heb nog een seizoen om het een en ander te testen en te bekijken en vooral te sparen. Zet hem volgend jaar wel een keer op het forum, of het nou een 6 of een 9 word.
 
Zelf heb ik twee jaar rongereden op een zx6 uit 1996. Vorig jaar heb ik de knoop doorgehakt en ben ik overgestapt op een 9 uit 1999. Je kunt de 9 veel luier rijden want hij heeft overal genoeg koppel ter beschikking. Dit is volgens mij het grootste verschil met de 6. Hij voelt ook nauwelijks zwaarder aan maar dat zal volgens mij ook komen omdat de 6 al uit 96 was. De nieuwe hebben altijd meer vermogen en zijn ook lichter. De 9 bevalt mij uitstekend omdat het naast een racer ook een motor is die zich leent voor een "stevig" stukje touren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan