Acceleratie verschil brommer vs. motor

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Ik heb mijzelf voorgesteld om na mijn autorijbewijs (deze maand examen) door te gaan voor m'n motorrijbewijs. Ik ben namelijk ontzettend verliefd geworden op motoren, vooral nadat ik voor het eerst achterop de Suzuki GSX-R 1100 zat :}

Nou had ik effe een vraagje. Ik heb twee jaar geleden een Suzuki TSX gehad, die ik opgevoerd heb gekocht. Ik weet niet precies wat er aan gedaan was, de rijwielhandelaar beweerde namelijk dat ie niet was opgevoerd. Maar volgens mij lopen die krengen niet standaard 85 km per uur :X

Hoeveel verschil zit er tussen de acceleratie vanaf 0 km per uur tussen een Suzuki TSX en laten we zeggen een Suzuki Bandit 600?
In de eerste meters bedoel ik dan, van 0-100 lukt bij die TSX niet ;)
 
afhankelijk van hoe ver hij opgevoerd is, en welke motor/brommer vergelijking je hebt, kan ik je zeggen dat een motor vaak wat sneller is, dus iets meer gedoseerd gas los trekken :D

d'r zijn natuurlijk scooter (bah) die een r1 eruit trekken, mja.
uit eigen ervaring (rij zelf opgefokt brommertje) weet ik dat een motor echt wel een stukkie sneller is. hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
het koppel verschil ook per motor, en dus is het moeilijk te zeggen.
 
Ligt natuurlijk vooral aan reactie tijd, maar als je die hetzelfde zou nemen, dan is een motor in de eerste centimeters langzamer dan een brommer (ivm gewicht), maar na die paar centimeters is een motor zoveel sneller weg, dat je die eerste paar centimeters wel kunt weg laten.
Moet altijd hard lachen als er zo'n puistenkoppie naast me komt staan en denkt dat ie sneller weg is dan ik, zie ze altijd maar heel even in mijn spiegels dan ;)
 
afhankelijk van hoe ver hij opgevoerd is, en welke motor/brommer vergelijking je hebt, kan ik je zeggen dat een motor vaak wat sneller is, dus iets meer gedoseerd gas los trekken :D

d'r zijn natuurlijk scooter (bah) die een r1 eruit trekken, mja.
uit eigen ervaring (rij zelf opgefokt brommertje) weet ik dat een motor echt wel een stukkie sneller is. hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
het koppel verschil ook per motor, en dus is het moeilijk te zeggen.
:Z
 
Op woensdag 21 mei 2003 13:42 schreef Elroy het volgende:
....hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
Beetje motor in een seconde of 3..... })
(met de goede rijder erop)
 
lol dat d8 ik dus ook toen iemand het me zei, tot ik d'r een filmpie van gezien heb. levensgevaarlijk. ik heb zowieso een "hekel" aan scooters. mja

idd.. als ik um vol los trek, en mun broertje ook, dan is d'r dus duidelijk wel verschil. zelfs met een 25 kw, en mijn brommer is d'r verschil. zei al over het algemeen is een motor sneller afhankelijk van gewicht/koppel :D en rijder :D
 
d'r zijn natuurlijk scooter (bah) die een r1 eruit trekken, mja.
uit eigen ervaring (rij zelf opgefokt brommertje) weet ik dat een motor echt wel een stukkie sneller is. hoewel mun brommer ook binnen 10 sec op 100 zit.
het koppel verschil ook per motor, en dus is het moeilijk te zeggen.
:r
Zo goed als elke sportieve motor zit binnen de 4 seconden op de 100. En nee, er zijn geen scooters die een R1 eruit trekken. Ik word hier zo moe van hé.
 
lol dat d8 ik dus ook toen iemand het me zei, tot ik d'r een filmpie van gezien heb. levensgevaarlijk. ik heb zowieso een "hekel" aan scooters. mja

idd.. als ik um vol los trek, en mun broertje ook, dan is d'r dus duidelijk wel verschil. zelfs met een 25 kw, en mijn brommer is d'r verschil. zei al over het algemeen is een motor sneller afhankelijk van gewicht/koppel :D en rijder :D

flimpje zien... dan geloven we het... misschien
 
flimpje zien... dan geloven we het... misschien
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.
 
Dat gaat inderdaad erg hard, maar ik denk niet dat dit echt een vergelijking is. Die scoot doet drie keer zo'n sprintje en kan ook bij het oud ijzer.
Terwijl zo'n sprintje voor een R1 niks bijzonders is.

Maar het is in ieder geval met dit filmpje wel bewezen.... ( :( niet leuk eigenlijk)
 
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.

idd, laat je nooit in met scooterrijders... je verliest ALTIJD!!!

gewoon niet op in gaan, laat ze maar gaan. bij het volgende stoplicht staan ze gewoon weer voor hetzelfde rode licht hoor
 
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.


:} Geweldig verhaal :}

:+
 
filmpje heeft hier al opgestaan, rijder R1 trok een onbedoelde wheely en verloor daardoor een meter of 2.
Maar ik denk persoonlijk ook wel dat een beetje scooter een R1 eruit kan trekken, dus met motoren <1000 cc hebben die helemaal geen probleem hoor! Zo stond ik laatst (met de GSXR1000 van een vriend) naast een scooter die een wedstrijdje wou doen. Stom als ik was liet ik me ertoe verleiden, nou, ik heb het geweten. Tot aan de 80km/u ging het gelijk op, maar dan liep die scooterrijder uit op me, en eens boven de 150 moest ik hem laten gaan. Ik zag hem in de verte nog een sprintje winnen tegen een Porsche 911 GTI op topsnelheid (volgens mij haalde die scooter met gemak de 310 echte (!!!) km/u.

vaag hoor heb vaak bij stoplichten gehad dat zo'n scooter knultje een sprintje wilde trekken maar die kwamen niet eens in de buurt
 
Ben zelf ook aan het sparen voor een brommer; ik ben die vernederingen zat! Als ze bij de supermarkt staan ben ik meteen weer weg, ik durf er dan niet langs....... '( Bovendien zijn ze ook nog jonger en aantrekkelijker waardoor ze altijd aan de lekkerste Breezah-girlz kunnen komen. :(
 
Ben zelf ook aan het sparen voor een brommer; ik ben die vernederingen zat! Als ze bij de supermarkt staan ben ik meteen weer weg, ik durf er dan niet langs....... '( Bovendien zijn ze ook nog jonger en aantrekkelijker waardoor ze altijd aan de lekkerste Breezah-girlz kunnen komen. :(
:}
 
Een subaru imprza wrx rij ik zoek tot de 100. Gaat makkelijk (25 kW), het verschil is duidelijk te zien. (je moet het van de eerste meters hebben)

Klasgenoot heeft een een puch zip met ruim 16 pk op het achterwiel. Die rij ik ook zoek naar de 100 (Dat is zijn top) Ik ben meteen weg, hij niet.

1ste vers. ben ik sneller (ik ben al 10 meter weg, komt hij pas op gang)
2de vers. zijn we gelijk
3de vers. ben ik sneller

Vanuit stilstaand!!!

Als we 30 km rijden en hij geeft gas, is i weg, dan heb ik wel ff tijd nodig om bij te komen, ff terug schakelen zeg maar.

Nu dat ik me bandenspanning wat verhoogd heb van 2.1 naar 2.7 bar achter, gaat ik nog harder :+ . Normaal waar ik op de 100 zit, zit ik nu al aan de 108 (bijna 110) M`n top-snelheid tegenwind vandaag was 160 ;) Dat haalde ik voorheen alleen voor de wind. Zij wind 170, net gereden :}

Nooit verwacht dat dat zoveel uitmaakte... Alleen met bochten moet ik nu een flinke stap terug. Macadam`s worden nu niet warm :X

Flimpje net gezien, dat gaat niet tot de 100 km denk. Vind die motor nou niet echt langzamer ofzo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan