Vrijdag dan die eifelrit gereden met vijf man en een dame....mooi weer en om kwart voor twaalf aangelegd in Heimbach (links bij die rotonde met Aral station) voor lunch. Buiten op het terras gezeten in het zonnetje. Veel keus uit gebak daar....
Een R1100RS, twee GS'sen, een Honda CB1000, een Yamaha 1100 Bulldog en een Kawa Z750.
Er waren ook vrij veel Duitsers op motoren onderweg (dat heb je wel meer in Duitsland) en kennelijk voor het eerst, dus voorzichtig en aarzelend gedrag. Uiteindelijk net na vijf bij Nederweert en rond zessen weer thuis.
Vandaag een off-road dag gehad bij Weert (Limburg en Belgische grens) samen met alle soorten GS: een R800GS, twee R1150 GS, een R1200GSA lc, een F800 GS (dame) en ik op de GS 'light'van Husqvarna. Voor de gelegenheid geschoeid met noppen. Er was ook weer een 'Basje' bij: bij het wegrijden van het woonadres van de organisator langzaam en wiebelend rijden, spiegels afstellen, een keurig schoon en nieuw pak aan en dan weet je het wel weer....aardige man overigens, maar we hebben hem en zijn motor een keer of tien op moeten rapen. Hij had wel een valbeugel die veel leek op die van mij op de R1100RS. Later viel hij niet meer, maar gleed/ramde/botste tegen de flank van een gestopte auto op een onverharde weg en hij was erg moe op het eind en kon zelfs 60 op een verharde weg (verbindingsweg, wij reden af en toe 100 op het onverhard) niet meer aan. Hij heeft wel veel geleerd denk ik en ik bewonder zijn doorzettingsvermogen, maar we hebben veel moeten wachten.
Ik was wat benauwd over het weggedrag van die noppen, maar ben er nu zo aan gewend dat ik (op asfalt) bijna net zo stuur als met wegbanden. Het was wel droog vandaag, bij regen ben ik eerst nog wat voorzichtig, maar het valt me alles mee. Behoorlijk licht stuurgedrag met Mitas E07 voor en TKC 80 achter.