2de remschijf op cb four - standaard bouten?

JonasV

Rookie
4 jun 2006
21
0
leuven
Hoi,

Ik ben bezig met de montage van een 2de remschijf op mijn CB 500 four.
De bouten om de remschijven te bevestigen zijn nu te kort. Nu is mijn vraag: kan ik de schijven vast zetten met standaard bouten, of is dat wat riskant? Heb ik geen vijzen nodig met een hogere sterkteklasse?

Heeft iemand een idee waar ik dat vind? Ik zoek M8 x 110 a 120, idealiter met fijne schroefdraad.

Ook:

Heeft er iemand van het forum een CB500 met 2 remschijven? De kilometerteller kabel passeert echt rakelings langst de schijf. Is dat normaal? Er zit mss 2 mm tussen, lijkt mij riskant.

2013-12-17%2000.04.21.jpg
 
Dag Jonas,

Ik zou het wel durven met sterkteklasse 8.8 hoor! het zijn 4 stuks toch? en fijne schroefdraad zou ik ook niet te lang naar zoeken.... gewoon mooie binnenzeskant schroeven erin met een borgmoer of veerring.

En als je de "originele" bouten wil gebruiken moet je wellicht even kijken bij de bekende adresjes....

www.cmsnl.com
www.honda4.nl

Succes ermee in ieder geval! een extra schijf, of die ene verbeteren lijkt me geen overbodige luxe ;)

Later,

Loek
 
"normale" bouten zijn goed :)

Heb ik ook gebruikt bij mijn CB750 toen ik daar een 2e schijf op heb gezet.
Juiste lengte is er nietm, dus te lang kopen, en even een stukje afzagen zodat het mooi gelijk komt met de moeren.

Km teller kabel komt idd vlak bij de schijf.... doe je niets aan maar gaat bij mij nog steeds goed :) ik heb hem even met een trekbandje losjes aan de remleiding gezet.
 
Hoofdremcilinder is hetzelfde gebleven? Je moet 2x zoveel remvloeistof verpompen.
 
Als je gewoon bouten met de juiste lengte zoekt, is 8.8 meer dan zat :Y

Als ze eenmaal tegen het pasvlak zitten, zijn de extra krachten over de vier bouten verdeeld haast te verwaarlozen. Of ja, binnen een ruime veiligheidsmarge :P
 
wel om en om monteren anders zit je tweede schijf met dunnere bouten vast ( kern van het schroefdraad gedeelte is dunner dan het massieve deel) dus tweemaal van de linker kant erin gestoken en tweemaal van de rechterkant .
 
Als je gewoon bouten met de juiste lengte zoekt, is 8.8 meer dan zat :Y

Als ze eenmaal tegen het pasvlak zitten, zijn de extra krachten over de vier bouten verdeeld haast te verwaarlozen. Of ja, binnen een ruime veiligheidsmarge :P

zitten 6 bouten in ;)

ik heb ook dubbele schijven op mijn 500 en 750 ik heb gewone bouten gebruikt maar wel langer dan originele bouten. dat de kabel er strak langs gaat is normaal :Y
 
super :) danku voor het snelle antwoord! ik heb nu 5.5 bouten, das toch maar wat zwak. op zoek naar 8.8 dan maar!
 
Ik heb ook een andere rempomp gemonteerd, 1tje van een suzuki ER500... en stalen remleidingen. Hopelijk is dat genoeg, ik heb het nu niet gemeten ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan