Honda CB650Z - 17j opslag -> Rijdend -> Restauratie step-by-step

Die beugel bij het achterlicht moet ik maar eens naar op zoek gaan 8-)

(heel) Kleine update intussen:

Intussen de carbs losgehaald van het blok, was best wel een klusje. Volgens het werkplaatshandboek is er voldoende plaats voor demontage wanneer het connecterende deel van het luchtfilter huis losgemaakt en achteruit geschoven wordt. Been there, done that, maar die ruimte heb ik niet gevonden. _O- 't ging vlotter om dat huis los te halen, achteruit te schuiven, vervolgens de inlaatrubbers tussen de carbs en de cilinderkop een voor een te demonteren. Op die manier ruimte zat om de carbs vlot te demonteren.

Alles lekker vettig en smerig zoals al eerder te zien was, viel me ook op dat er eveneens vuiligheid te vinden is aan de binnenzijde van de inlaatrubbers. Heb intussen zo'n bami ultrasoon reiniger van 10 liter besteld, benieuwd wat dat ding kan bijdragen tot het reinigingsproces. In afwachting van de levering ga 'k de carbs al eens volledig demonteren en nagaan of er nog ergens iets vervangen moeten worden die niet in de revisie kits van Keyster zitten.

Prentjestijd *O*
IMG_6221.jpg

IMG_6222.jpg

IMG_6224.jpg
 
Deze achterkant lijkt er ook op,
Honda - CB750 KZ - RC01 - 750 cc - 1979 - Catawiki
Dat is een CB750KZ, nee? Lijkt me dat die heel wat onderdelen gemeenschappelijk heeft met de 650Z? Iemand daar meer info over? Of een tip waar het te vinden is? Kan de zoekveld naar onderdelen in de toekomst misschien wel wat breder leggen. :]
 
Dat is een CB750KZ, nee? Lijkt me dat die heel wat onderdelen gemeenschappelijk heeft met de 650Z? Iemand daar meer info over? Of een tip waar het te vinden is? Kan de zoekveld naar onderdelen in de toekomst misschien wel wat breder leggen. :]
Er is bijna niks uitwisselbaar, de kZ heeft een ander blok en alles is net wat groter

En ja, ik heb ze allebei :-)
 
Die beugel bij het achterlicht moet ik maar eens naar op zoek gaan 8-)

(heel) Kleine update intussen:

Intussen de carbs losgehaald van het blok, was best wel een klusje. Volgens het werkplaatshandboek is er voldoende plaats voor demontage wanneer het connecterende deel van het luchtfilter huis losgemaakt en achteruit geschoven wordt. Been there, done that, maar die ruimte heb ik niet gevonden. _O- 't ging vlotter om dat huis los te halen, achteruit te schuiven, vervolgens de inlaatrubbers tussen de carbs en de cilinderkop een voor een te demonteren. Op die manier ruimte zat om de carbs vlot te demonteren.

Alles lekker vettig en smerig zoals al eerder te zien was, viel me ook op dat er eveneens vuiligheid te vinden is aan de binnenzijde van de inlaatrubbers. Heb intussen zo'n bami ultrasoon reiniger van 10 liter besteld, benieuwd wat dat ding kan bijdragen tot het reinigingsproces. In afwachting van de levering ga 'k de carbs al eens volledig demonteren en nagaan of er nog ergens iets vervangen moeten worden die niet in de revisie kits van Keyster zitten.

Prentjestijd *O*
Bekijk bijlage 1659076
Bekijk bijlage 1659077
Bekijk bijlage 1659078
1 voordeel,door al dat vuil zijn de carbs aardig geconserveerd gebleven,beter dat dan corrosie.
 
Die beugel bij het achterlicht moet ik maar eens naar op zoek gaan 8-)

(heel) Kleine update intussen:

Intussen de carbs losgehaald van het blok, was best wel een klusje. Volgens het werkplaatshandboek is er voldoende plaats voor demontage wanneer het connecterende deel van het luchtfilter huis losgemaakt en achteruit geschoven wordt. Been there, done that, maar die ruimte heb ik niet gevonden. _O- 't ging vlotter om dat huis los te halen, achteruit te schuiven, vervolgens de inlaatrubbers tussen de carbs en de cilinderkop een voor een te demonteren. Op die manier ruimte zat om de carbs vlot te demonteren.

Alles lekker vettig en smerig zoals al eerder te zien was, viel me ook op dat er eveneens vuiligheid te vinden is aan de binnenzijde van de inlaatrubbers. Heb intussen zo'n bami ultrasoon reiniger van 10 liter besteld, benieuwd wat dat ding kan bijdragen tot het reinigingsproces. In afwachting van de levering ga 'k de carbs al eens volledig demonteren en nagaan of er nog ergens iets vervangen moeten worden die niet in de revisie kits van Keyster zitten.

Prentjestijd *O*
Bekijk bijlage 1659076
Bekijk bijlage 1659077
Bekijk bijlage 1659078
 
Cool! Heb je daar nog ergens een foto van?


Daar hebben de mijne ook last van, nog te bekijken of ze nog goed zijn en dus opnieuw gevuld kunnen worden of eventueel te vervangen. Vervangexemplaren kosten overigens blijkbaar wel wat.


8)7zo zonde..

Foto's?? Nou euhm..... ergens in een mapje zal wel wat zitten. Ik zal eens in de kast kijken.

Opnieuw vullen had geloof ik geen zin.
En er zijn goede vervangers voor te vinden.
Deze blijven wel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan