2takt vs 4takt; in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinjohnson623

ZAC Sport 600 #623
12 dec 2013
1.070
16
Groningen
Zo dus dit is wel duidelijk toch?

naast natuurlijk het vele onderhoud en de dure 2 takt olie +
het reviseren van het blok elke 14000km. enz enz.

dan kies ik alsnog liever voor meer KW (fun-factor) :Y
 
Kan het filmpje nu niet kijken, maar blokrevisie elke 14k km? Alleen ander zuigertje.. das geen blokrevisie.
 
Haha, dat filmpje is best leuk gemaakt. Ik ben het met je eens, 2takt levert meer lol dan 4takt. En ik rijdt toch alleen maar voor de fun, dus de km-kosten maken me weinig uit.
 
Oh nee hè daar gaan we weer, dat is al lang achterhaald.....een 2takt kan tegenwoordig net zo schoon zo niet schoner worden gemaakt als een 4takt. Zoek maar eens op Evinrude Etec.....
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen ja. Maar als je denkt dat de gemiddelde 2 takt dat is... Bovendien is wat jij opgeeft een bootmotor???
Als we zo gaan beargumenteren wordt het wel gek :p. Ken er ook nog wel een paar zo :p.
 
Laatst bewerkt:
De gemiddelde 2takt motor is tig jaar oud en dat weet ik heel goed, ik heb er namelijk een paar en voor deze motor gaat ook nog wel op dat ie smerig is maar echt niet zo smerig als een vrachtwagen......

Deze techniek wordt ook toegepast op sneeuwscooters en is ook zo toe te passen op motoren maar er is geen fabrikant die dat doet omdat het marketingtechnisch niet interessant is......

Maar misschien gaat het toch weer gebeuren op hele kleine schaal en voor een dikke prijs.......
Ronax GmbH - Home
 
Laatst bewerkt:
'2takt vs 4takt; sportmodel' > '2takt vs 4takt; in beeld'
 
Geinig filmpje, maar echt appels en peren... vergelijkt ie een vol vermogen 125cc 2-takt met een 11kW 4-takt. Doen dan RS125 vol vermogen en een Ninja 250 ofzo. Of een CBR250, al heeft ie minder vermogen.
 
Geinig filmpje, maar echt appels en peren... vergelijkt ie een vol vermogen 125cc 2-takt met een 11kW 4-takt. Doen dan RS125 vol vermogen en een Ninja 250 ofzo. Of een CBR250, al heeft ie minder vermogen.

Ik ben het helemaal met je eens,
MAAR het is vooral omdat ik nu van een Aprilia RS4 50 afkom dat ik nu net zo snel naar 50 optrek als mijn lesmotor,
en ik wil toch vol vermogen gaan rijden met mijn A1 rijbewijs.

Dus daarom wil ik een 2takt Italiaan voor mijn A1 periode. :]

edit; maar Monomuis als ik zo'n Cagiva mito SP525 koop wil jij dan daar ook een review voor doen voor op je website?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk droom lekker verder

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur) ;)

Maar volgens mij was laatste dat ik las dat de gemiddelde 2-takt scooter overeen kwam met een busje, maar heb hier even geen link van. Heb nog even kort gegoogled en vindt weinig concrete cijfers van specifiek motoren. Van allerlei tuingereedschap ligt de uitstoot tot 9 a 10 keer hoger dan 4 takt1. Maar dat is ook een verhaal van wij van WC eend.
Echter lijkt de MECA het er tevens mee eens te zijn met dergelijke verschillen tussen de twee motoren.2
Verder zijn er vele voorbeelden te vinden die dit ondersteunen. Waarvan de bekendste de extreem hoge fijnstofconcentratie is in vele aziatische steden waar géén fabrieken staan en vrijwel enkel met 2 takt motoren wordt gereden.

1. http://www.dolmar.nl/lp/4-takt.asp
2. http://www.meca.org/galleries/files/SORE_white_paper_0109_FINAL.pdf

Mij maakt het trouwens geen ene ruk uit of mensen de boel ermee vervuilen (mij boeit de menselijke psyche, interessant dat het ontkent wordt :D). Maar laten we nou wel eerlijk over zijn dat men het gewoon niet boeit.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we niet bij wijze van compromis de 3-takt invoeren? Zijn we allemaal tevreden ... _O-


Las laatst wel iets over een vijftakt :D

Ik had wel laatst iets gelezen van een 2+4 takt motor; *O*
linkje

M4%2B2anim.gif
 
Laatst bewerkt:
Hard gaan die 2 taktjes wel, en wat een power dat die hebben :9~
Alleen...ben ik niet zo'n fan van dat snerpend geluid :+
 
Ik heb liever 4t op de openbare weg. Er is meer dan enkel topsnelheid en acceleratie.
Motorrem zou ik niet willen opgeven. Verder is het zuiniger en betrouwbaarder. Met een 4t 125cc kan je de wereld rond. En anders voor een tientje naar Frankrijk (1op40-50 als ik me niet vergis).
Persoonlijk vind ik 4t ook beter klinken.
 
edit; maar Monomuis als ik zo'n Cagiva mito SP525 koop wil jij dan daar ook een review voor doen voor op je website?

Dan moet je 'm een week aan me meegeven. :)
Alleen dit jaar weinig tot geen echte testverslagen meer, mijn vrouw (29) is ernstig ziek, die krijgt al mijn tijd. De vrije tijd die ik voor mijzelf heb ga ik motorrijden op mijn eigen motor.
Er volgt binnenkort een VanVan125 verslag, daarna heel misschien nog iets. Eerst mijn vrouw beter, dan weer verslagen. Denk daarbij dus pas volgend jaar weer.
 
Dan moet je 'm een week aan me meegeven. :)
Alleen dit jaar weinig tot geen echte testverslagen meer, mijn vrouw (29) is ernstig ziek, die krijgt al mijn tijd. De vrije tijd die ik voor mijzelf heb ga ik motorrijden op mijn eigen motor.
Er volgt binnenkort een VanVan125 verslag, daarna heel misschien nog iets. Eerst mijn vrouw beter, dan weer verslagen. Denk daarbij dus pas volgend jaar weer.

:N Wat erg, dan snap ik dat wel..
Nou ik hoop dat je vrouw snel beter word.. ze is ook nog zo jong.
Dan zie ik wel of ik dat nog doe.
 
Hoop het ook, maar zal maanden duren. Maar ik moet even zien hoeveel tijd en zin ik in tests heb dit jaar. Het staat hier even niet op de eerste plek. Maar had ik dan van jouw Cagiva wat moeten doen of bij een importeur of dealer? Nieuw zijn ze niet te krijgen. Of wilde je 'm pas kopen als het een verslag zou zijn waar ie goed uit kwam?
 
Hoop het ook, maar zal maanden duren. Maar ik moet even zien hoeveel tijd en zin ik in tests heb dit jaar. Het staat hier even niet op de eerste plek. Maar had ik dan van jouw Cagiva wat moeten doen of bij een importeur of dealer? Nieuw zijn ze niet te krijgen. Of wilde je 'm pas kopen als het een verslag zou zijn waar ie goed uit kwam?

Ik ben nu zelf bezig om te kijken hoe of wat qua importen,
het zijnde een student van 18 kan ik niet 6299 euro incl. BTW betalen voor een nieuwe. O-)
Dus dan word het maar een tweedehands eentje uit het buitenland waar hij wel wordt verkocht.
Ook ben ik er nog niet 100% zeker van dat dit hem word (vanwege prijs en exclusiviteit in dit land).
Maar als dit hem word dan zit ik te denken aan; vliegticket er heen zelf terug rijden of trailer heen achterop de trailer,
en dan kun je er ook nog een mooie vakantie van maken. *O*

Maar het leek mij wel leuk als mijn (aanstaande) motor op jouw website zou staan.
Ik heb voor ik begon met motorrijles mij via jouw website wel verdiept,
in wat er nu echt op de markt is met deze nieuwe klasse. :]
Maar het heeft ook geen haast, het was hooguit een suggestie die in mijn drukke hoofd vol met ideeën ronddwaalt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan