Martijntje
MF veteraan
Allereerst maar even: 300 is mn laagste prijs, alles wat je minder biedt is leuk maar daar gaan ze niet samen voor weg. Alles wat meer geboden wordt mag altijd.
Verder, de eerste die hier staat met een aanhanger mag ze hebben, mensen die afspraken hebben om te kijken hebben dan geen voorrang ofzo maar ik laat et wel direct weten als ze weg zijn. Dit omdat ik het altijd zon gekut vindt, wie het eerst komt wie het eerst maalt .
Motoren gaan trouwens alleen samen weg.
Goed:
Kawasaki Z400f 1984
Kawasaki GPZ400 1988
De z400 heb ik 1,5 jaar fijn op rondgereden, altijd al een tikje in het blok gehad maar er was nog niets kapot. GPZ erbij gekocht vanwege het blok, die heeft bij mij altijd binnengestaan en komt hier van MF af (z400 btw ook). De gpz had bonnen erbij van een beurt die nog gedaan was voor 400 euro dus met dat blok zit het zeker snor.
Wat ik van plan was was het gpz blok onder de z400 te gooien, boel mooi te spuiten enz enz enz maar ik heb écht te weinig tijd en teveel projecten dus het schiet niet op. vandaar dat ze samen voor dit bedrag doe, dan ben ik er in één klap vanaf.
Het is dus geen rotte troep die je koopt, je moet alleen wat tijd hebben om één van de twee netjes te maken.
De Z400 gebreken:
-Roest op de tank
-Ventiel achterwiel afgebroken (paar euro..) door onvoorzichtigheid van een niet nader te noemen iemand
- Blok heeft een nare tik en dat zijn niet de kleppen/distri, dus wss bigend wat eruitgaat.
- remhendel (cbr f1 pomp) is half afgebroken, nieuwe hendel of GPZ pomp te gebruiken
- was al deels begonnen met de kont eraf te halen maar toen was de tijd op
Goed:
- accu (nieuw eropgezet toen, nu hooguit leeg)
- stalen remleidingen!
- alarm (yeah...oud maar werkend!)
GPZ gebreken:
- deuk in de tank links
- verlichting enz enz zit er los bij
- accu is sowieso dood
Goed:
- Blok!!
Het enige verschil wat ik tussen de blokken heb kunnen ontdekken is dat de koppelingsbediening bij de gpz rechts op het blok zit en links op het z400 blok.
verder is het als het goed is zo over te lepelen.
Ik wilde de z400 opknappen omdat ik die als klassieker kon verzekeren, maar volgend jaar is het met die gpz net zo en de gpz heeft achter schijf.
als ik nog iets vergeten ben zet ik het hier duidelijk bij, maar het zijn dus 2 motoren in niet al te slechte staat waar samen een leuke fiets van te bouwen is.
Ketting durf ik niet te zeggen maar ga er maar vanuit dat dat vervangen mag worden.
achterband van de gpz is wel kaal, van de z400 kan er nog even mee door, voorband gpz weet ik niet zeker, voorband z400 heb ik laten vervangen en niet enorm veel mee gereden.
Reden van verkoop is dat ik nu 2 autos en 4 motoren heb staan terwijl ik van beide maar 1 gebruik.
Interesse, mailen kan naar het adres in mn profiel.
even kijken of ik fotos kan vinden want die zeggen wat meer.
Hier staat alvast een zipfile met de foto's:
KLIK
Eerste edit/toevoeging:
De z400 heeft een laser uitlaat met mooie voorbochten, kwam van de gpz af
Fotos:
Verder, de eerste die hier staat met een aanhanger mag ze hebben, mensen die afspraken hebben om te kijken hebben dan geen voorrang ofzo maar ik laat et wel direct weten als ze weg zijn. Dit omdat ik het altijd zon gekut vindt, wie het eerst komt wie het eerst maalt .
Motoren gaan trouwens alleen samen weg.
Goed:
Kawasaki Z400f 1984
Kawasaki GPZ400 1988
De z400 heb ik 1,5 jaar fijn op rondgereden, altijd al een tikje in het blok gehad maar er was nog niets kapot. GPZ erbij gekocht vanwege het blok, die heeft bij mij altijd binnengestaan en komt hier van MF af (z400 btw ook). De gpz had bonnen erbij van een beurt die nog gedaan was voor 400 euro dus met dat blok zit het zeker snor.
Wat ik van plan was was het gpz blok onder de z400 te gooien, boel mooi te spuiten enz enz enz maar ik heb écht te weinig tijd en teveel projecten dus het schiet niet op. vandaar dat ze samen voor dit bedrag doe, dan ben ik er in één klap vanaf.
Het is dus geen rotte troep die je koopt, je moet alleen wat tijd hebben om één van de twee netjes te maken.
De Z400 gebreken:
-Roest op de tank
-Ventiel achterwiel afgebroken (paar euro..) door onvoorzichtigheid van een niet nader te noemen iemand
- Blok heeft een nare tik en dat zijn niet de kleppen/distri, dus wss bigend wat eruitgaat.
- remhendel (cbr f1 pomp) is half afgebroken, nieuwe hendel of GPZ pomp te gebruiken
- was al deels begonnen met de kont eraf te halen maar toen was de tijd op
Goed:
- accu (nieuw eropgezet toen, nu hooguit leeg)
- stalen remleidingen!
- alarm (yeah...oud maar werkend!)
GPZ gebreken:
- deuk in de tank links
- verlichting enz enz zit er los bij
- accu is sowieso dood
Goed:
- Blok!!
Het enige verschil wat ik tussen de blokken heb kunnen ontdekken is dat de koppelingsbediening bij de gpz rechts op het blok zit en links op het z400 blok.
verder is het als het goed is zo over te lepelen.
Ik wilde de z400 opknappen omdat ik die als klassieker kon verzekeren, maar volgend jaar is het met die gpz net zo en de gpz heeft achter schijf.
als ik nog iets vergeten ben zet ik het hier duidelijk bij, maar het zijn dus 2 motoren in niet al te slechte staat waar samen een leuke fiets van te bouwen is.
Ketting durf ik niet te zeggen maar ga er maar vanuit dat dat vervangen mag worden.
achterband van de gpz is wel kaal, van de z400 kan er nog even mee door, voorband gpz weet ik niet zeker, voorband z400 heb ik laten vervangen en niet enorm veel mee gereden.
Reden van verkoop is dat ik nu 2 autos en 4 motoren heb staan terwijl ik van beide maar 1 gebruik.
Interesse, mailen kan naar het adres in mn profiel.
even kijken of ik fotos kan vinden want die zeggen wat meer.
Hier staat alvast een zipfile met de foto's:
KLIK
Eerste edit/toevoeging:
De z400 heeft een laser uitlaat met mooie voorbochten, kwam van de gpz af
Fotos:
Laatst bewerkt: