2x Kawasaki: Samen 300 euro

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.813
3
NL
Allereerst maar even: 300 is mn laagste prijs, alles wat je minder biedt is leuk maar daar gaan ze niet samen voor weg. Alles wat meer geboden wordt mag altijd.
Verder, de eerste die hier staat met een aanhanger mag ze hebben, mensen die afspraken hebben om te kijken hebben dan geen voorrang ofzo maar ik laat et wel direct weten als ze weg zijn. Dit omdat ik het altijd zon gekut vindt, wie het eerst komt wie het eerst maalt ;).
Motoren gaan trouwens alleen samen weg.

Goed:

Kawasaki Z400f 1984
Kawasaki GPZ400 1988

De z400 heb ik 1,5 jaar fijn op rondgereden, altijd al een tikje in het blok gehad maar er was nog niets kapot. GPZ erbij gekocht vanwege het blok, die heeft bij mij altijd binnengestaan en komt hier van MF af (z400 btw ook). De gpz had bonnen erbij van een beurt die nog gedaan was voor 400 euro dus met dat blok zit het zeker snor.

Wat ik van plan was was het gpz blok onder de z400 te gooien, boel mooi te spuiten enz enz enz maar ik heb écht te weinig tijd en teveel projecten dus het schiet niet op. vandaar dat ze samen voor dit bedrag doe, dan ben ik er in één klap vanaf.

Het is dus geen rotte troep die je koopt, je moet alleen wat tijd hebben om één van de twee netjes te maken.

De Z400 gebreken:
-Roest op de tank
-Ventiel achterwiel afgebroken (paar euro..) door onvoorzichtigheid van een niet nader te noemen iemand ;)
- Blok heeft een nare tik en dat zijn niet de kleppen/distri, dus wss bigend wat eruitgaat.
- remhendel (cbr f1 pomp) is half afgebroken, nieuwe hendel of GPZ pomp te gebruiken
- was al deels begonnen met de kont eraf te halen maar toen was de tijd op

Goed:
- accu (nieuw eropgezet toen, nu hooguit leeg)
- stalen remleidingen!
- alarm (yeah...oud maar werkend!)

GPZ gebreken:
- deuk in de tank links
- verlichting enz enz zit er los bij
- accu is sowieso dood

Goed:
- Blok!!

Het enige verschil wat ik tussen de blokken heb kunnen ontdekken is dat de koppelingsbediening bij de gpz rechts op het blok zit en links op het z400 blok.
verder is het als het goed is zo over te lepelen.

Ik wilde de z400 opknappen omdat ik die als klassieker kon verzekeren, maar volgend jaar is het met die gpz net zo en de gpz heeft achter schijf.

als ik nog iets vergeten ben zet ik het hier duidelijk bij, maar het zijn dus 2 motoren in niet al te slechte staat waar samen een leuke fiets van te bouwen is.
Ketting durf ik niet te zeggen maar ga er maar vanuit dat dat vervangen mag worden.
achterband van de gpz is wel kaal, van de z400 kan er nog even mee door, voorband gpz weet ik niet zeker, voorband z400 heb ik laten vervangen en niet enorm veel mee gereden.

Reden van verkoop is dat ik nu 2 autos en 4 motoren heb staan terwijl ik van beide maar 1 gebruik.

Interesse, mailen kan naar het adres in mn profiel.
even kijken of ik fotos kan vinden want die zeggen wat meer.

Hier staat alvast een zipfile met de foto's:
KLIK


Eerste edit/toevoeging:
De z400 heeft een laser uitlaat met mooie voorbochten, kwam van de gpz af



Fotos:

DSC04362.JPG


DSC04363.JPG


DSC04364.JPG


DSC04365.JPG


DSC04366.JPG


DSC04367.JPG


DSC04368.JPG


DSC04369.JPG


DSC04370.JPG
 
Laatst bewerkt:
ik had ze alleen op BF te koop staan... dus dat schoot niet op en iedereen waaronder jij ;) zei dat ze ze 'misschien' wel wilden hebben dus dat schoot niet op.

Toen besloten op te knappen in de vakantie en zelfs toen niet meer tijd gehad dan de kont erafhalen..
en nu kreeg ik een acceptgiro voor de wegenbelasting en toen had ik zoiets van....het moet nu weg.

dus tja

maar hier blijkbaar ook geen interesse...
 


als ik hem koop moet ik er op terugrijden naar huis. en met 2 motoren tegelijk word lastig (ga met 2 fietsen al op me bek)
kan ook helemaal niet sleutelen, ik maak van 2 redelijke fietsen niet 1 mooie fiets, maar 1 mooie hoop afval.

ben te lui om naar de winkel te lopen of te fietsen en om nou voor die 900 m me fzr 1000 te pakken vind ik ook zonde.
 
Wat dacht je van een aanhanger ? Wellicht dat je pa dan wel wil rijden als je geen autorijbewijs hebt, Je huurt al een aanhanger voor 2 tientjes per dag als ik mij niet vergis en binnenkort heb ik er zelfs een te huur, dus er valt altijd wel een mouw aan te passen...
 
daar heb je wel gelijk in... maar dan word het financieel weer een beetje lastig. 300 + aanhanger + overschrijven +benzine + iemand zoeken die mij er heen wilt rijden....
 
Allereerst maar even: 300 is mn laagste prijs, alles wat je minder biedt is leuk maar daar gaan ze niet samen voor weg.

als ze echt in de weg gaan staan en je er echt helemaal gek van word wil ik ze overkopen voor 200 e. dat kan ik net veroorloven zonder dak een maand op droog brood moet leven.
tegen die tijd hoor ik het wel. ik heb notificatie aangezet!
 
als je niet kunt sleutelen... de gpz mag de complete verlichting eropgebouwd krijgen en uitlaat moet van de zed terug naar de gpz en de ketting (of nee, alleen voortandwiel, daarom is het carterdeksel van die zed ook zo vies ;) )

anyway... dat is al een reden om ze niet apart weg te doen.
Voordat ze evt. voor 200 weggaan gaan ze eerst nog op marktplaats maar MF krijg mn ads altijd eerder dan MP ;)

Btw, beide motoren heb ik ook met aanhanger gehaald... kost hier 15 euro ofzo dus dat is meestal de moeite niet en overschrijven is 10euro dus zou me meer zorgen maken om de benzinekosten.

nieuw: de kawa heeft een volle tank want degene die het ventiel gesloopt had op het tankstation had em eerst volgetankt :)

Verder krijg je er nog een extra voorvork bij die ik nog in de garage heb staan, die heeft iig nog mooie poten (Voorvork van z400 is beetje verroest) dus dat is ook weer te fixen.
 
de verlichting erop zetten moet wel lukken (ben elektricien) alleen technisch ben ik wat minder.
ik wil ze graag hebben want heb ineens het vage idee dat ik wel wil leren sleutelen, en ik heb net geregeld dat ik de garage van me opa mag lenen, inclusief al ze gereedschap en kennis.
auto met trekhaak is geregeld en kan een aanhanger voor 8 euro huren, me vriendin wil wel rijden, nu moet ik het alleen financieel nog even regelen. wat is je absolute minimumprijs?
notificatie staat aan.

Mvg,
Marvin.
 
nog steeds 300 ;) ik kon ook meer vragen met afdingen in mn achterhoofd houden maar dat vind ik altijd maar gekloot.
300 is toch niet veel voor 2 motoren die beide lopen?
Heb ze al een half jaar 'te koop' staan maar niet echt actief dus zo'n haast heb ik ook niet met het verkopen.
werk zelf tegenwoordig bij revisiebedrijf wat betekent dat ik zaterdags eindelijk weer weekend heb dus misschien besluit ik alsnog om em rustigaan op te knappen (was eigenlijk van plan te leren spuiten op dat ding ;) ) vandaar dat mn minimum niet onder de 300 gaat...
 
zooo kut :)

woensdagmiddag lateraal achterop een stel auto's geknald met de NTV met een km of 50...

ben er goed vanafgekomen, heb geluk gehad en heb alleen wat verneukte spieren en 3 gebroken middenvoetsbeentjes.

afgezien van mezelf is de NTV er ook mooi vanaf gekomen! omdat ik zelf de klap heb opgevangen tussen de auto en de ntv :(

die heeft een klein deukje in de tank, krom subframe en wat kapotte pedalen/knippers.

lucky!

dacht laat ik het hier maar even zeggen, geen zin om een heel topic aan te maken.

anyway..als iemand wil komen kijken naar de kawasaki's, ik ben voorlopig (6wk ofzo)huis ;)

ben niet in staat alle spullen bij elkaar te rapen op het moment want ben vrij immobiel maar ach. Opknappen van de kawa's zit er iig niet in voorlopig want tegen de tijd dat ik uit het gips ben moet mn panda al weer bijna door de apk en moet de ntv asap rijdbaar worden dat ik daar weer op kan stappen. kawa's staan onderaan de prioriteitenlijst.

even een fotootje van mn kromme subbie:

DSC04531.jpg



eerste wat ik ga doen als ik weer kan rijden is checken of mn mainframe nog wel recht is, als dat zo is ben ik kapitein blij.
 
Laatst bewerkt:
martijntje toch!
goed te horen dat alles met jou okee is!

als je mainframe krom is helpt zealot je uit de brand!
ik weet nog een kader met papieren(ui 1995) die is recht!

maar minder zeg! sterkte!

arme ntv
 
ja zat nog te denken of ik je zou mailen maar ik wilde je de pijn even besparen.

gelukkig valt het nog mee.
 
zooo kut :)

woensdagmiddag lateraal achterop een stel auto's geknald met de NTV met een km of 50...

ben er goed vanafgekomen, heb geluk gehad en heb alleen wat verneukte spieren en 3 gebroken middenvoetsbeentjes.

afgezien van mezelf is de NTV er ook mooi vanaf gekomen! omdat ik zelf de klap heb opgevangen tussen de auto en de ntv :(

die heeft een klein deukje in de tank, krom subframe en wat kapotte pedalen/knippers.

lucky!

dacht laat ik het hier maar even zeggen, geen zin om een heel topic aan te maken.

anyway..als iemand wil komen kijken naar de kawasaki's, ik ben voorlopig (6wk ofzo)huis ;)

ben niet in staat alle spullen bij elkaar te rapen op het moment want ben vrij immobiel maar ach. Opknappen van de kawa's zit er iig niet in voorlopig want tegen de tijd dat ik uit het gips ben moet mn panda al weer bijna door de apk en moet de ntv asap rijdbaar worden dat ik daar weer op kan stappen. kawa's staan onderaan de prioriteitenlijst.

even een fotootje van mn kromme subbie:

[afbeelding]


eerste wat ik ga doen als ik weer kan rijden is checken of mn mainframe nog wel recht is, als dat zo is ben ik kapitein blij.


Damn! Da's ff minder. Beterschap ermee!

(En subtiel kickje voor de patient....) ;)
 
ach woensdag mag het gips eraf :)

heb ook maar besloten alleen mn rempedaal recht te buigen en weer op de ntv te rijden.
mss keer als ik tijd over heb het subframe rechtgooien.
 
Ik heb nog een volledige kont van een ntv liggen, alleen zonder subframe en spatbord.

Succes met de verkoop.
 
Ik heb nog een volledige kont van een ntv liggen, alleen zonder subframe en spatbord.

Succes met de verkoop.

kont is eigenlijk niets mis mee :) alleen krom maar verder niets aan te zien.

mocht blijken van niet, weet ik je te vinden ;)
 
nog steeds te koop...wie helpt me er vanaf... roep eens wat redelijks (dus niet 50eur ;) )
 
schopje... die 300 van de startpost geldt dus al niet meer he ;)
komop mensen.... motoren voor minder dan 300 euro...
 
Terug
Bovenaan Onderaan