3 juli Testbankdag bij Ritzen Motors

Ehm.. tuurlijk..

[me]_P_ hoopt minstens een pk'tje of 40 te kunnen scoren aan't achterwiel[/me]
 
1,5 maand geleden nog op een bank gestaan dus weet al de pk-tjes :9

Heb geen NOS iig ;)

Verder zien/horen jullie het op de dag zelf :) Als ik niet kom (slecht weer enz.) Vertel ik het wel zo...

Voel ik een weddenschapje opkomen ;) ? Zou eerst even verifiëren of de gebruikte testbank niet een beetje 'opgepept' was Dennizz... :X . Paul staat bekend als serieuze dyno man dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Edit: We zullen zien hoe ver je boven de 105 SAE (=bhp?) hp's komt, die waarde lijkt me al héél aardig voor een 600 (of je moet hem gevlakt/geflowed hebben).
 
Laatst bewerkt:
Voel ik een weddenschapje opkomen ;) ? Zou eerst even verifiëren of de gebruikte testbank niet een beetje 'opgepept' was Dennizz... :X . Paul staat bekend als serieuze dyno man dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Edit: We zullen zien hoe ver je boven de 105 SAE (=bhp?) hp's komt, die waarde lijkt me al héél aardig voor een 600 (of je moet hem gevlakt/geflowed hebben).

:^
Vergeet het koppel ook niet.
PKs zijn leuk, maar trekkracht zelf is ook wel prettig.
 
ben best nieuwsgierig naar de powerband van m'n huidge brik :P , dus ik kom ook :P

al was het maar gewoon om ff te ouwehoeren e.d :P
 
Laatst bewerkt:
Met die kawa zal ie toch wel boven de 105 komen? Mijn standaard gixxer had 104pk op het wiel, sommige hebben standaard 105-106.


s4s
 
Met die kawa zal ie toch wel boven de 105 komen? Mijn standaard gixxer had 104pk op het wiel, sommige hebben standaard 105-106.
s4s

Kijk even op je diagram t.o.v. wat is gemeten, DIN/STD/SAE/ECC en PS/bhp/hp. Er kan zomaar 5 pk verschil zitten in de diverse methoden, heb ik het nog niet eens over de afwijking van de bank en/of het verkeerd meten van de monteur (vastzetten motor etc).

105 SAE hp is in elk geval erg veel voor een standaard 600cc, dat is namelijk al krap 118 pk op de krukas en deze fabrieksopgave - uiteraard zonder Ram-Air - wordt zelden gehaald door de 600's.
 
Kijk even op je diagram t.o.v. wat is gemeten, DIN/STD/SAE/ECC en PS/bhp/hp. Er kan zomaar 5 pk verschil zitten in de diverse methoden, heb ik het nog niet eens over de afwijking van de bank en/of het verkeerd meten van de monteur (vastzetten motor etc).

105 SAE hp is in elk geval erg veel voor een standaard 600cc, dat is namelijk al krap 118 pk op de krukas en deze fabrieksopgave - uiteraard zonder Ram-Air - wordt zelden gehaald door de 600's.

Jullie zullen het zien :9 Tis ook geen gewone zx-6r :z

René_R1: Aan die 150 pk van je rode R1 tip ik niet hoor :P
 
Wij zullen ook maar eens langs komen, het is ook zo'n eind rijden voor ons ;)
(12 km O-) )
 
Jullie zullen het zien :9 Tis ook geen gewone zx-6r :z
René_R1: Aan die 150 pk van je rode R1 tip ik niet hoor :P

Oh, dus geen gewone ZX-6R, we laten ons verassen! Nee logisch dat je geen 150 pk op de rol drukt, een échte SS racer drukt iets van 130 pk op de rol.
 
Oh, dus geen gewone ZX-6R, we laten ons verassen! Nee logisch dat je geen 150 pk op de rol drukt, een échte SS racer drukt iets van 130 pk op de rol.


Mijne doet 102 PK aan het achterwiel, dan hoef ik iig niet mee te doen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is idd aan andere meting, namelijk DIN pk`s. Hoe verhoudt dat zich tot SAE?


s4s
 
Het is idd aan andere meting, namelijk DIN pk`s. Hoe verhoudt dat zich tot SAE?
s4s

Bij 105 pk is het verschil klein, 105 SAE/hp is 106,6 DIN/hp (zie conversie http://www.stealth316.com/2-converters.htm). Als het DIN/PS zijn is het verschil nog iets groter, iets van 107,3 PS (heb op deze pc het programma even niet voorhanden).

Lijkt allemaal peanuts maar als je bedenkt dat de meeste slip-ons niet eens 2 pk winst geven is het wel 'handig' DIN/PS (of zelfs STD vermogen) weer te geven op de uitdraai. Daarom dus altijd een voor/na meting laten uitvoeren om zelf te beslissen of de winst voldoende is...
 
Er staat DIN/hp denk zelf dat ie daar dus wel boven moet komen aangezien ik 106pk std op de k1 gixxer op de rol heb gezien. Ik ga mijne van het weekend weer op de bank zetten, ben benieuwd wat de bochtenset + Remus alu/carbon en K&N me heeft opgeleverd.


s4s
 
Er staat DIN/hp denk zelf dat ie daar dus wel boven moet komen aangezien ik 106pk std op de k1 gixxer op de rol heb gezien. Ik ga mijne van het weekend weer op de bank zetten, ben benieuwd wat de bochtenset + Remus alu/carbon en K&N me heeft opgeleverd.
s4s

Met STD word je nog meer 'genept'...zie verder.

Reken zelf maar even in verhouding om s4s, hier zijn de vermogens van mijn motor (standaard 2004 R1 met PCIIIusb en 2.000 km op de klok) met diverse reken parameters welke je met de Dynojet runviewer kunt instellen:

SAE: 155,78 hp (SAE is vrijwel gelijk aan ECC of 95/1/EC)
SAE: 157,94 PS
DIN: 158,62 hp
DIN: 160,82 PS
STD: 159,47 hp
STD: 161,68 PS

Zoals je ziet ontstaat een verschil van 6 pk als je verschillende parameters instelt! Je ziet bij andere banken ook nog wel eens "wheelpower" staan, dan wordt het helemaal gokken wat is ingesteld |( .

Waar ik zelf ook nog niet uit ben, hoeveel is het verschil tussen bhp (British Horse Power) en hp (Amerikaanse Horse Power). Tevens, is PS (Duitse Pferde Stärke) gelijk aan onze pk? Techneuten, vertel het ons even.

Oh ja, nu heb ik het met bovenstaande waarden alleen nog maar over achterwiel vermogen. Er zijn meerdere fabrikanten van testbanken op de markt die - voor de duidelijkheid :( - óók nog eens gaan omrekenen naar krukas of koppeling...

We praten dan nog niet eens over de normale verschillen als gevolg van slijtage, meetfouten én foutief gebruik van de bank...dat kan zomaar 5% verschil opleveren. Je kunt dus nooit de ene bank vergelijken met een andere!

Voor de meest betrouwbare meting zet je de motor op EEN willekeurige bank, doet een meting, modificeert de motor OP de bank (zonder spanbanden te lossen etc) en doet dan een na-meting.
Blijf je erbij en wordt er niets verandert aan de software dan mag je ervan uitgaan dat het absoluut gemeten verschil betrouwbaar is. Mede omdat er hoegenaamd niets verandert zal zijn aan de temperatuur en luchtdruk (hoewel dit in theorie wordt gecompenseerd door de software).

Zoals je ziet is het gewaagd om diverse vermogens met elkaar te vergelijken.
 
Waar ik zelf ook nog niet uit ben, hoeveel is het verschil tussen bhp (British Horse Power) en hp (Amerikaanse Horse Power). Tevens, is PS (Duitse Pferde Stärke) gelijk aan onze pk? Techneuten, vertel het ons even.

736W = 1pk (een iso norm paard :P )
745W = 1hp (een engels paard ;) )
 
736W = 1pk (een iso norm paard :P )
745W = 1hp (een engels paard ;) )

Leuk, laten we óók nog eens de kW's erbij halen :+ !

Nu moeten we nog weten hoe een pk zich verhoudt t.o.v. SAE hp en SAE hp t.o.v. bhp. Schiet niet echt op...
 
Ik kom ook wel effies langs, ben toch al in tilburg dan, dus dat kleine stukkie kan er ook nog wel bij. ik hoop dat ik dan weer nuchter ben. Anders mag ik helemaal niet op de bank volgens mij
 
SAE: 155,78 hp (SAE is vrijwel gelijk aan ECC of 95/1/EC)
SAE: 157,94 PS
DIN: 158,62 hp
DIN: 160,82 PS
STD: 159,47 hp
STD: 161,68 PS

We leven niet meer in de tijd van paard en wagen, kW´s is de standaard.
Altijd dat geklooi over welke pk-eenheid. kW´s gebruiken dan is er totaal geen misverstand meer mogelijk.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan