3 wielen beter dan 2??

De yourban vind ik er wel leuk uitzien maar ze kunnen er beter een 400cc met 37 pk in hangen.
Die andere piaggio mp3 voertuigen vind ik niet mooi, rijden wel lekker en kan ook behoorlijk wat bagage mee.
Misschien als ik 70 wordt en een flinke zak geld over heb.
 
Ze worden wel populairder idd, je ziet ze meer rijden. Voor de Finnen misschien wel de opvolger van de Runner 180 en met autorijbewijs (voor 19-1-13 dan) gewoon te besturen. Ik kom ze in elk geval steeds vaker tegen.
 
Het grote nadeel van een 3-wieler vind ik het hogere gewicht t.o.v een 2-wieler. Daardoor is de acceleratie minder en ook de handelbaarheid. Anders zou ik er graag 1 willen hebben.
 
Die yamaha tricity is een stuk kleiner en lichter 152 kilo drooggewicht.
zou mooi zijn als ze er 200cc in doen.
 
Er kan idd veel bagage in zo'n MP3 zeg!
Mn vriendin stouwde 2 tassen kleding, iPad, koekjes, 4 flesjes drinken etc mee naar Duitsland.

Ik moest mn koffer op de max meenemen.
Ook heul handig bij die MP3: je hoeft je zadel niet ophoog te doen als je iets wilt pakken. Je kunt ook alleen t achterste klepje openen.
Ideaal voor drinken en koekjes.
 
Die witte mp3 van je vriendin vind ik er nog wel aardig uitzien.
is de topsnelheid van de mp3 400cc hoger dan de srmax ??
 
Op de eerste MP3 (LT) haalde ik 160km/u op de teller.
Die ruimte is echt ideaal. Heb verder geen andere MP3's of soortgelijken gereden. Misschien toch eens de Metropolis 400 meenemen. :+
 
Tis maar net wat je wild en nodig hebt. Ik zocht meer/beter balans. Hoop id dat Yamaha eind dit jaar
met iets meer cc komt met een 3 wielert. Jammer dat id die Peugeot zo duur is, wat een beest zegt.
En persoonlijk mooier en betrouwbaarder dan de Piaggio's. Die Honda nc700 dct heb ik ook in het vizier.
Niet zwaar en niet geheel onbelangrijk; laag zwaartepunt! !!!!!!! Ideaal. Is niet een automaat maar zelfschakelend.
Moet niet te duur zijn, want anders kan je net zo goed een auto kopen, 2e hands met weinig km's
 
Peugeot ziet er wel mooi uit maar het motor blok is gewoon piaggio.

ik zag wel 2 nieuwe modellen gebaseerd op de tricity 125cc maar geen zwaardere motor.
De yamaha 03gen 125cc
yamaha 03gen - YouTube

Ik denk dat yamaha zich vooral richt op landen waar mensen met een auto rijbewijs op een 125cc kunnen stappen zoals deze grote groep Spaanse vrouwen die op de triciy gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
2 vrienden met MP3 400, konden mij op een X-max 250,met MIV en DrPulley en rem parachute van GIVI net bijhouden, zij wel "standaard" meer lawaai door gaatjes in demper geboord.
Ik ben niet de lichtste persoon, ook dat scheelt veel voor een 250cc.
Ik heb niet zo een hoge pet op van die 3 wieler snelheden.
zij gaan er wel als idiote mee de bocht om, driften over de voorwielen.

dat van die SR-max? die loopt toch harder dan een X?
 
Ja die van mij trekt behoorlijk sneller dan n standaard SR.
Nou kwamen we volgens mij terug van de vakantie en had ik volgens mij mn koffer er nog op, maar weet dat eigenlijk niet zeker.

We zullen t binnenkort nog s bekijken.
 
3 wielen niet per definitie beter dan 2 wielen, maar praktisch veiliger, leuker, handiger makkelijker in balans
te houden.mocht je wat minder kracht hebben of iets dergelijk.
En wat acceleratie betreft scheelt het allemaal niet zo xtreem. Als men goed snel wilt accelereren,
zal er wat anders aangeschaft moeten worden.
 
147? Dat zou betekenen dat die 167 op de teller loopt.
Of loopt hij 147 op de teller? Dan loopt die 127 GPS

Ik heb m origineel nooit op zn top kunnen zetten want er ging heel snel n malossi op.
 
Ferry, heeft je vriendin alleen een autorijbewijs? Zo ja hoe vond zij het om voor de eerste keer te rijden?
 
Ze heeft motorrijles gehad want dat vond ze geweldig.
Reed echt foutloos (ze reed wel s op mn aprilia en ik op de BMW, weet je nog?), maar werd op n rotonde door n auto geschept.
Daarna heeft ze dr motorrijbewijs niet meer gehaald.

Eerst was t wennen maar ze vindt t helemaal geweldig.
Nadat de balhoofdlagers waren vervangen en afgesteld reed die eindelijk goed en ze houdt me nu gewoon bij.

Ikzelf vind de zithouding minder maar daar heeft zij geen last van.
Ze zegt wel dat ze blij is dat ze motorrijles heeft gehad, want kijktechniek bij bochten is wel belangrijk.

Zelf heb ik een keer op n 300 yourban gereden en die reed precies als mn SR MAX!!
Daar zat ik ook beter op.
Alleen bij heul trage bochtjes merk je iets verschil, maar dat is echt weinig.
Die 400 stuurt trager.



Helemaal gelukkig toen ze spontaan en onverwacht n proefrit kon rijden :)
 
Laatst bewerkt:
Het is wat veiliger denk ik, en ze rijden best goed die dingen, als ik geen A rijbewijs had ging ik mijn geld voor een rijbewijs liever uitgeven aan een Mp3.
 
Finnen uit Noord Afrika? Een vriend van mij heeft een mp3 die als donorfiets fungeert voor onze finnen,voorwielen gejat , akra gejat, de lol gaat er bij hem wel af..
 
Terug
Bovenaan Onderaan