Even een vraag waar ik nou eindelijk het antwoord op hoop te hebben.
Ben bezig met een modificatie waardoor mijn standaard remklauw bouten niet meer passen. Ach simpel loop je de Gamma binnen denk je dan en men koopt bouten (M8) zo gezegd zo gedaan. Toen ik thuis kwam begon ik echter wel even te twijfelen en heb even op internet gezocht en uit die zoektocht is naar voren gekomen dat eigenlijk alle bouten voor remklauw (bevestiging) van minimaal klasse 10.2 zijn. Tja 8.8 M8 bouten zijn al moeilijk te krijgen laat staan 10.2. Even rondje Brezan, Motoport etc gedaan. Motoport kon mij alleen maar standaard remklauw bouten aanbieden maar dit zou uiteindelijk net zo duur zijn en net zolang duren als mijn huidige oplossing. Bij Brezan hadden ze toevallig wel 8.8 maar die gast verzekerde mij dat het echt minimaal 10.2 moest zijn anders zou het mis gaan. Collega van mij die vrachtwagen chaffeur is geweest zeg dat het allemaal wel meevalt en dat ik net zo goed een Gamma boutje kan gebruiken aangezien een motor meer dan 4 ton (dus standaard bout) aankracht zal opwekken bij remmen.
Uiteindelijk maar speciale 12.9 bouten besteld, bij twijfel gewoon de max doen. Maar wat is nou eigenlijk waar qua kracht die op deze bouten komen (niet radiaal gemonteerd)? Als je standaard remklauw bouten van fabrikanten bekijkt zijn die ook allemaal minimaal 10.4, doen ze dat niet voor de zekerheid of is dit toch nodig?
Lang verhaal maar hoop dat het zo duidelijk is. Wil nou eens gewoon weten hoe het zit.
Ben bezig met een modificatie waardoor mijn standaard remklauw bouten niet meer passen. Ach simpel loop je de Gamma binnen denk je dan en men koopt bouten (M8) zo gezegd zo gedaan. Toen ik thuis kwam begon ik echter wel even te twijfelen en heb even op internet gezocht en uit die zoektocht is naar voren gekomen dat eigenlijk alle bouten voor remklauw (bevestiging) van minimaal klasse 10.2 zijn. Tja 8.8 M8 bouten zijn al moeilijk te krijgen laat staan 10.2. Even rondje Brezan, Motoport etc gedaan. Motoport kon mij alleen maar standaard remklauw bouten aanbieden maar dit zou uiteindelijk net zo duur zijn en net zolang duren als mijn huidige oplossing. Bij Brezan hadden ze toevallig wel 8.8 maar die gast verzekerde mij dat het echt minimaal 10.2 moest zijn anders zou het mis gaan. Collega van mij die vrachtwagen chaffeur is geweest zeg dat het allemaal wel meevalt en dat ik net zo goed een Gamma boutje kan gebruiken aangezien een motor meer dan 4 ton (dus standaard bout) aankracht zal opwekken bij remmen.
Uiteindelijk maar speciale 12.9 bouten besteld, bij twijfel gewoon de max doen. Maar wat is nou eigenlijk waar qua kracht die op deze bouten komen (niet radiaal gemonteerd)? Als je standaard remklauw bouten van fabrikanten bekijkt zijn die ook allemaal minimaal 10.4, doen ze dat niet voor de zekerheid of is dit toch nodig?
Lang verhaal maar hoop dat het zo duidelijk is. Wil nou eens gewoon weten hoe het zit.