Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed gedaan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik een toevoeging:

Vanmiddag op de motor rijd ik achter een auto aan. We komen bij een kruising met een mogelijkheid voor rechtdoor, en een mogelijkheid voor rechtsaf.
Ik m'n knipperlicht naar rechts aan en haal de auto in ( die rechtdoor ging/geen knipperlicht aan had )
Drukt hij me de berm in door ineens op het rechtervak te gaan rijden ( zonder knipperlicht )

Ik toeter kort en laat het verder maar.
Licht op groen, ik rechtsaf, en ik hoor de auto met slippende banden achter me aan komen.
De auto haalt me in en drukt me van de weg af. ( mijn been zat tégen de auto aan, en zo drukte hij mij het gras op )
Handrem ging er op en er kwam een zeer boze man de auto uitgeslingerd!

Ik netjes gewacht tot hij de auto uit was, en toen ben ik met volle bak door het gras er vandoor gegaan.. :W

5 minuutjes later melding gedaan bij politie..

Was weer gezellig! :)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik een toevoeging:

Vanmiddag op de motor rijd ik achter een auto aan. We komen bij een kruising met een mogelijkheid voor rechtdoor, en een mogelijkheid voor rechtsaf.
Ik m'n knipperlicht naar rechts aan en haal de auto in ( die rechtdoor ging/geen knipperlicht aan had )
Drukt hij me de berm in door ineens op het rechtervak te gaan rijden ( zonder knipperlicht )

Ik toeter kort en laat het verder maar.
Licht op groen, ik rechtsaf, en ik hoor de auto met slippende banden achter me aan komen.
De auto haalt me in en drukt me van de weg af. ( mijn been zat tégen de auto aan, en zo drukte hij mij het gras op )
Handrem ging er op en er kwam een zeer boze man de auto uitgeslingerd!

Ik netjes gewacht tot hij de auto uit was, en toen ben ik met volle bak door het gras er vandoor gegaan.. :W

5 minuutjes later melding gedaan bij politie..

Was weer gezellig! :)
waarom heb je hem niet vol met je helm een kopstoot gegeven?
 
Wat ik vannacht toch meemaakte... ik reed 140km/h op de snelweg toen er plotseling een stilstaand koekblik voor me opdook... ik knalde er met volle snelheid bovenop :o

(En toen schrok ik wakker met een hartslag van 140 *O* )
 
Heb ik een toevoeging:

Vanmiddag op de motor rijd ik achter een auto aan. We komen bij een kruising met een mogelijkheid voor rechtdoor, en een mogelijkheid voor rechtsaf.
Ik m'n knipperlicht naar rechts aan en haal de auto in ( die rechtdoor ging/geen knipperlicht aan had )
Drukt hij me de berm in door ineens op het rechtervak te gaan rijden ( zonder knipperlicht )

Ik toeter kort en laat het verder maar.
Licht op groen, ik rechtsaf, en ik hoor de auto met slippende banden achter me aan komen.
De auto haalt me in en drukt me van de weg af. ( mijn been zat tégen de auto aan, en zo drukte hij mij het gras op )
Handrem ging er op en er kwam een zeer boze man de auto uitgeslingerd!

Ik netjes gewacht tot hij de auto uit was, en toen ben ik met volle bak door het gras er vandoor gegaan.. :W

5 minuutjes later melding gedaan bij politie..

Was weer gezellig! :)
Weet natuurlijk niet hoe je stond, maar als je de tijd had even achteruit te duwen kon je in zijn deur opening rijden en hem met je voorwiel klem zetten - zijn been tussen voorwiel en carroserrie, en die doet dat dat nooit meer. Een kameraad van mij heeft dat ooit eens gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo een gevoel had ik ook, je bent gekleed in full protectieve gear.
Je hebt handschoenen aan met knokkels ingebouwd dus zou je zomaar t gevecht met minimale moeite kunnen winnen. sterker nog denk dat je het als het tot een politie zaak komt sowieso wint. Waarom zou een automobilist uit zijn veilige kooi stappen?
 
present :W

Ik m'n knipperlicht naar rechts aan en haal de auto in ( die rechtdoor ging/geen knipperlicht aan had )
Drukt hij me de berm in door ineens op het rechtervak te gaan rijden ( zonder knipperlicht )

Ik toeter kort en laat het verder maar.
Licht op groen, ik rechtsaf, en ik hoor de auto met slippende banden achter me aan komen.
De auto haalt me in en drukt me van de weg af. ( mijn been zat tégen de auto aan, en zo drukte hij mij het gras op )
Handrem ging er op en er kwam een zeer boze man de auto uitgeslingerd!

Gaat ook weer helemaal nergens over. Hij zat fout. En al zat ie dat niet en was het jou schuld. Moedwillig een motorrijder van de weg rijden is belachelijk en levensgevaarlijk. Nummerbord toch ook wel doorgegeven? Kan ik zo kwaad om worden, zulke mensen...

waarom heb je hem niet vol met je helm een kopstoot gegeven?

Iemand moet de verstandigste zijn toch :}
 
Heb ik een toevoeging:

Vanmiddag op de motor rijd ik achter een auto aan. We komen bij een kruising met een mogelijkheid voor rechtdoor, en een mogelijkheid voor rechtsaf.
Ik m'n knipperlicht naar rechts aan en haal de auto in ( die rechtdoor ging/geen knipperlicht aan had )
Drukt hij me de berm in door ineens op het rechtervak te gaan rijden ( zonder knipperlicht )

Ik toeter kort en laat het verder maar.
Licht op groen, ik rechtsaf, en ik hoor de auto met slippende banden achter me aan komen.
De auto haalt me in en drukt me van de weg af. ( mijn been zat tégen de auto aan, en zo drukte hij mij het gras op )
Handrem ging er op en er kwam een zeer boze man de auto uitgeslingerd!

Ik netjes gewacht tot hij de auto uit was, en toen ben ik met volle bak door het gras er vandoor gegaan.. :W

5 minuutjes later melding gedaan bij politie..

Was weer gezellig! :)
Wat een anticlimax.
 
present :WGaat ook weer helemaal nergens over. Hij zat fout. En al zat ie dat niet en was het jou schuld. Moedwillig een motorrijder van de weg rijden is belachelijk en levensgevaarlijk. Nummerbord toch ook wel doorgegeven? Kan ik zo kwaad om worden, zulke mensen...Iemand moet de verstandigste zijn toch :}
kwestie van zelfverdediging
 
Gilles de la Tourette schreef:

"Als je een doorgetrokken streep kan overschrijden en toch op dezelfde rijstrook kan inhalen, neem ik m'n petje voor je af"

Motorfietsert:

We zijn weer lekker bezig Batman ;)

Jij word waarschijnlijk nooit, ingehaald, voorbij gereden, gepasseerd, door een auto, in jou rijstrook, die tegelijkertijd ook nog eens de streep overschrijdt :]

Maar ik maak dat wel eens mee als ik is relaxed op m'n 350cc motorscooter op provinciale wegen, 80 rijd, en een ongeduldige automobilist zonodig sneller moet })

Op de motor wordt zo'n inhaal-,voorbij rij-, passeeraktie inderdaad wat moeilijker _O-

hou je...Batcape...uhhh...petje maar op hoor :)
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel slim, maar niet gek..
Nummerbord doorgegeven uiteraard.

en ik vond het op het moment ''leuker'' om hem een oor aan te naaien door weg te spurten toen hij de auto uit was.
( beetje ziekjes vandaag, dus er op rammen had ik geen zin in )

uiteraard wel vriendelijk :W toen ik weg reed.. ;)


Begrijp me niet "verkeerd" hoor, heb al menig spiegel er af getrapt, en menig deuk er in geschopt in mijn motorcarriere :P

maar "nu even niet!"
 
Laatst bewerkt:
ik ben wel slim, maar niet gek..
Nummerbord doorgegeven uiteraard.

en ik vond het op het moment ''leuker'' om hem een oor aan te naaien door weg te spurten toen hij de auto uit was.
( beetje ziekjes vandaag, dus er op rammen had ik geen zin in )

uiteraard wel vriendelijk :W toen ik weg reed.. ;)


Begrijp me niet "verkeerd" hoor, heb al menig spiegel er af getrapt, en menig deuk er in geschopt in mijn motorcarriere :P

maar "nu even niet!"
Beter zo, voor het uit de hand loopt :Y
 
Kruispunt ergens in A'dam west, geen fietsers, vochtig wegdek, ik kom rustig aanrijden. En schijnbaar uit het niets komt ineens een ligfietser aanknallen met een snelheid die rustig op de 40 km per uur lag. Onverwacht hoog in ieder geval. De keuzes:

1. GAS en hopen op het beste
2. REMMEN en hopen op het beste

Ik koos dus heel stom voor optie #2. Geen ABS op de motor, dus mijn voorwiel begint te slippen. De rem weer iets op laten komen en dan maar met de achterrem wat extra remmen, gaat die ook slippen.

Twee seconden duren dan best lang. Uiteindelijk kom ik midden op de fietsstrook tot stilstand en gaat hij heel scherp voor me langs, net op de rijstrook van de rotonde. M'n hart zat ergens tussen mijn knieën op dit moment...

En opeens begreep ik het voordeel van ABS.
 
Kruispunt ergens in A'dam west, geen fietsers, vochtig wegdek, ik kom rustig aanrijden. En schijnbaar uit het niets komt ineens een ligfietser aanknallen met een snelheid die rustig op de 40 km per uur lag. Onverwacht hoog in ieder geval. De keuzes:

1. GAS en hopen op het beste
2. REMMEN en hopen op het beste

Ik koos dus heel stom voor optie #2. Geen ABS op de motor, dus mijn voorwiel begint te slippen. De rem weer iets op laten komen en dan maar met de achterrem wat extra remmen, gaat die ook slippen.

Twee seconden duren dan best lang. Uiteindelijk kom ik midden op de fietsstrook tot stilstand en gaat hij heel scherp voor me langs, net op de rijstrook van de rotonde. M'n hart zat ergens tussen mijn knieën op dit moment...

En opeens begreep ik het voordeel van ABS.
Die ligfietsen kunnen hard gaan he, en vallen niet altijd even goed op. Heb er zelf ook ene, maar gebruik die liever enkel op plaatsen waar maar heel weinig gemotoriseerd verkeer is (recreatief dus).
 
schijnbaar uit het niets komt ineens een ligfietser aanknallen met een snelheid die rustig op de 40 km per uur lag. Onverwacht hoog in ieder geval.
Wat dacht je van die snorfietsers, die ook heel onverwachts, met een snelheid van
minstens 60 km/u "doorsnorren" })
 
Vandaag even mijn been uitgestoken om de motor naar links te dwingen. Er kwam een auto met een tiefusgang tegemoet terwijl ik net de bocht naar links ging inzetten. Ik had dat nog nooit zo geoefend, maar het werkt perfect.
 
Vandaag een wegversmalling bij het uitrijden van het dorp waar ik voorrang heb (versmalling niet op mijn weghelft, je kunt er overigens niet naast elkaar doorheen). Komt er een oude dame *ahem*kutwijf*ahem* (kort grijs kapsel zoals populair is bij 60+) aanrijden en die gooit gewoon op het laatste moment de auto naar links om even positie af te dwingen. Ik zeg auto, maar het is zo'n 'PC Hooft tractor' SUV. :r

Dus ik direct in de 'evasive manoeuvres' om de dame te ontwijken, al knipperend met grootlicht om mijn ongenoegen kenbaar te maken.

Komt ze gewoon voorbij rijden met haar middelvinger omhoog! Na ja! _O- Ze trok echt een vies gezicht naar me. :/ Ze had me zo van de motor af gereden als ik niet opzij was gegaan, ongelofelijk.

Was ook weer een prettig begin van de rit (was de straat eigenlijk nog maar net uit) :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een wegversmalling bij het uitrijden van het dorp waar ik voorrang heb (versmalling niet op mijn weghelft, je kunt er overigens niet naast elkaar doorheen). Komt er een oude dame *ahem*kutwijf*ahem* (kort grijs kapsel zoals populair is bij 60+) aanrijden en die gooit gewoon op het laatste moment de auto naar links om even positie af te dwingen. Ik zeg auto, maar het is zo'n 'PC Hooft tractor' SUV. :r

Dus ik direct in de 'evasive manoeuvres' om de dame te ontwijken, al knipperend met grootlicht om mijn ongenoegen kenbaar te maken.

Komt ze gewoon voorbij rijden met haar middelvinger omhoog! Na ja! _O- Ze trok echt een vies gezicht naar me. :/ Ze had me zo van de motor af gereden als ik niet opzij was gegaan, ongelofelijk.

Was ook weer een prettig begin van de rit (was de straat eigenlijk nog maar net uit) :)

dan krijg je toch ook zin om rustig op een afstandje te volgen en als ze ergens parkeert toch eens te gaan vragen waar die middelvinger goed voor was. gewoon op beleefde toon. " goedemorgen mevrouw, zou ik u wat mogen vragen *D " .. schrikt ze zich vast de pleuris en misschien dat ze dan eens borden gaat lezen :r
 
Ik zag vanochtend één of andere geel/oranje vuurbal in de lucht waar een fel licht vanaf kwam. Ik kan me herinneren dat ik die vroeger ook wel eens gezien heb.
 
dan krijg je toch ook zin om rustig op een afstandje te volgen en als ze ergens parkeert toch eens te gaan vragen waar die middelvinger goed voor was. gewoon op beleefde toon. " goedemorgen mevrouw, zou ik u wat mogen vragen *D " .. schrikt ze zich vast de pleuris en misschien dat ze dan eens borden gaat lezen :r

Alsof ze niet wist dat ze fout zat... |(
Middelvinger opsteken doe je alleen als je ergens volkomen schijt aan hebt.
 
Gilles de la Tourette schreef:

"Als je een doorgetrokken streep kan overschrijden en toch op dezelfde rijstrook kan inhalen, neem ik m'n petje voor je af"

Motorfietsert:

We zijn weer lekker bezig Batman ;)

Jij word waarschijnlijk nooit, ingehaald, voorbij gereden, gepasseerd, door een auto, in jou rijstrook, die tegelijkertijd ook nog eens de streep overschrijdt :]

Maar ik maak dat wel eens mee als ik is relaxed op m'n 350cc motorscooter op provinciale wegen, 80 rijd, en een ongeduldige automobilist zonodig sneller moet })

Op de motor wordt zo'n inhaal-,voorbij rij-, passeeraktie inderdaad wat moeilijker _O-

hou je...Batcape...uhhh...petje maar op hoor :)
:^ Alleen voor dat passeren versus inhalen verhaal moet ik toegeven dat daar meer in zat dan ik in eerste instantie dacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan