35kw motor dilemma

Hee allemaal
In 2014 kan je starten met het A2 rijbewijs maar nou zit ik te kijken wat je voor motor heb ik 35 kw. Maar kan er niks in vinden alleen lager maar vind het zonde om 25kw te rijden terwijl ik 35 kw mag. Hebben jullie ideeën? Wil wel graag een sportmotor. Want een r6 mag je ook niet terug voeren naar 35kw toch? Of een Kawasaki zx6r/636 Honda CBR maar is allemaal boven de 70kw.
Gr peter
 
Gewoon een motor onder de 70kw naar een testbank brengen die hem voor jou op 35kw uitdraai kan zetten. Heb ik ook gedaan, ook verzekerd als 35kw zijnde, geen probleem. Als het dan toch 35kw moet zijn, zoek dan een licht gewicht motor op, zijn er genoeg, is dan wel geen r6. Ik weet niet hoe snel je aan die pk/kg ratio zit, moet je is naar kijken. Ik vind zo'n vfr400 wel vet.
 
Is het al 100% zeker dan dat het door gaat. Volgens mij heeft ministerie nog niks gezegt erover dat het door gaat maar ze beweren tot nu toe alleen dat het waarschijnlijk in gaat medio 2014.

Trouwens z800e op 35kw laten zetten misschien een optie? Is wel echt een leuke naked. Qua sport is er vrij weinig of je moet gaan kijken naar de er-6 sport model van kawa en laten begrenzen.
 
Er gaan geruchten dat je begin 2014 met je A2 mag starten
(Begin 2014 kan dus ook pas in mei zijn). Er zijn bar weinig supersports te vinden onder de 70kw, je kunt beter kijken voor een leuke naked / supermoto (Yamaha Mt-03 / Honda CB500 / Yamaha XT 660 X / Yamaha Xj6 Diversion / Suzuki GSR 600 etc
 
Er gaan geruchten dat je begin 2014 met je A2 mag starten
(Begin 2014 kan dus ook pas in mei zijn). Er zijn bar weinig supersports te vinden onder de 70kw, je kunt beter kijken voor een leuke naked / supermoto (Yamaha Mt-03 / Honda CB500 / Yamaha XT 660 X / Yamaha Xj6 Diversion / Suzuki GSR 600 etc

Geruchten? 2014 is zeker. Ik heb wel ergens een brief van de minister van verkeer gezien dat ze over januari sprak. Of dat een foutje is van haar kant, weet ik niet.
 
Ik blijf het een naaistreek vinden, eerst iedereen opzadelen met A1, vervolgens hebben ze het verkeerd gelezen vanuit de engelse regeling.. -_-, als ik dit geweten had had ik ook gewacht tot 20.
 
Als het niet word uitgesteld want is nu wel erg stil daarover met wat je ziet qua berichten van de bovag of de ria. Dus het ministerie zal het vast wel weer op een laag pitje zetten zoals ze met van alles doen.

Maar ninja 300 niks voor je ?? Of inderdaad de cbr500r van honda?
 
belde eind september met cbr en ze wisten alleen eerste helft 2014... misschien dat ze nu in het 4de kwartaal weten hoe of wat... maar ja :P
 
Er gaan geruchten dat je begin 2014 met je A2 mag starten
(Begin 2014 kan dus ook pas in mei zijn). Er zijn bar weinig supersports te vinden onder de 70kw, je kunt beter kijken voor een leuke naked / supermoto (Yamaha Mt-03 / Honda CB500 / Yamaha XT 660 X / Yamaha Xj6 Diversion / Suzuki GSR 600 etc

ZXR400
CBR400RR
VFR400
FZR400RR
GSXR400
RVF400

:Y :Y :Y
 
Eerst was er nig geen sprake van "A2 instroom" toen moest je wel, als je voor je 24e motor wilt rijden, eerst twee jaar met A1 rijden voordat je voor A2 op mag.

Maar ach wat wil je, het zijn nu eenmaal ambtenaren waar we het over hebben :')
 
Er zijn 2 opties, of die homos doen het voor het geld. Of ze willen de motoren uitbannen.

Dit hebben we al gezien bij de scooters. met praktijk erbij enzo, waardoor minder mensen voor hun scooter certi gaan (en we weten dat scooters meestal de eerste stap is naar motor, niet altijd hoor).
En de autorijbewijs is vanaf 16,5 of 17 jaar te behalen, waardoor jongeren meer met autos bezig zullen zijn.

Dus ik ga voor uitbannen. Geld kan het niet zijn,denk ik. Ons geld word al uitgemelkt via andere activiteiten door de overheid.
 
Laatst bewerkt:
Scooterpraktijkexamen was een goed iets. Ikzelf viel er helaas net in, maar het is belangerijk dat je mensen enigsinds de basis van rijden leert voordat het "gemotoriseerde fietsers" worden.

Autorbw vanaf 16,5 haalbaar heb ik ook niets op tegen, is praktisch.
 
Er zijn 2 opties, of die homos doen het voor het geld. Of ze willen de motoren uitbannen.

Dit hebben we al gezien bij de scooters. met praktijk erbij enzo, waardoor minder mensen voor hun scooter brommer certi gaan (en we weten dat scooters brommers meestal de eerste stap is naar motor, niet altijd hoor).
En de autorijbewijs is vanaf 16,5 of 17 jaar te behalen, waardoor jongeren meer met autos bezig zullen zijn.

Dus ik ga voor uitbannen. Geld kan het niet zijn,denk ik. Ons geld word al uitgemelkt via andere activiteiten door de overheid.

Brom certificaat is een goede ontwikkeling. Het is onverantwoord om jongeren met enkel een theorie examentje het verkeer in te sturen. Vooral in grotere steden e.d.. helemaal 90% van het scootertuig :X
 
Brom certificaat is een goede ontwikkeling. Het is onverantwoord om jongeren met enkel een theorie examentje het verkeer in te sturen. Vooral in grotere steden e.d.. helemaal 90% van het scootertuig :X

Nou, ik zie ze nog steeds behoorlijk asociaal gedrag uithalen ondanks de praktijklessen en het examen, voorrangsregels naar eigen hand aanpassen etc. van mij mogen al die brommers, snorfietsen, snor/bromscooters en weet ik het direct de shredder in. Maarja, dan zou je ze op 125cc zetten (al dan niet geknepen), ook dat is weer geen goed idee. Laat het maar dan zoals het nu is. Feit blijft dat er enorme eikels op brommers rondrijden, of ze nu wel of geen examen hebben gedaan.

En dat ze motoren willen uitbannen is al langer gaande, er was zelfs ooit een plan om maar één type motor nog maar toe te staan en dan wel een 1-cil 650cc met automaat.
 
Hoezo shredder in. Ze hebben alleen een blok eronder en een motor ook. Veel verschil is het niet. Ik heb een snorfiets en rij rustig 70. Hoger pakke jullie vast ook niet (behalve de stunters en adralinejunkies) binnen de bebouwde kom.. Voor de mensen die geen snelheid gewend zijn ofvoor de jongeren is een scooter ideaal. Je gaat tog geen 16 jarige op een 500cc laten rijden. Die gaat geheid in een muur vliegen. Ik weet zeker dat de meesten van dit forum zijn begonnen op een scootertje. Wat wil zggen, zonder scooter had je lang niet zoveel motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
YEAAAAHHHHHH
Tijdje afwezig geweest maar zie nu dus dat het 100% officieel is!
Deze jongen heeft volgend jaar dus zijn rijbewijs :D :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan