Begin van het jaar heb ik een Ntv 650 gekocht( een Duitse machine ) voorzien van 37 kw aanzuigrubbers tussen de koppen en carburateurs.
De motor had enige tijd stilgestaan waardoor de sproeiers flink geoxydeerd waren, zelfs zodanig dat ik deze in m'n ultrasoonbad niet meer schoon kreeg. Ik heb toen besloten om een nieuwe sproeierset te monteren, nieuw luchtfilter en nieuwe aanzuigrubbers te plaatsen en ben wederom uitgegaan van de standaard sproeier bezetting voor een 44 kw versie ( zat er ook in ).
De prestaties verbeterden aanmerkelijk maar ondanks het zoeken naar meer restricties om het vermogen terug te vinden vindt ik de fiets nog steeds vrij tam, met name boven de 120 km is een lange weg nodig om een hogere snelheid te vinden terwijl ik nog zeker een kwartslag van de gashandel kan draaien.
De synchronisatie is goed, kleppen staan op tijd en de carburateurs werken goed.
Kan iemand mij zeggen of er meer restricties worden aangebracht om het motorvermogen te temperen?
Alvast bedankt!
De motor had enige tijd stilgestaan waardoor de sproeiers flink geoxydeerd waren, zelfs zodanig dat ik deze in m'n ultrasoonbad niet meer schoon kreeg. Ik heb toen besloten om een nieuwe sproeierset te monteren, nieuw luchtfilter en nieuwe aanzuigrubbers te plaatsen en ben wederom uitgegaan van de standaard sproeier bezetting voor een 44 kw versie ( zat er ook in ).
De prestaties verbeterden aanmerkelijk maar ondanks het zoeken naar meer restricties om het vermogen terug te vinden vindt ik de fiets nog steeds vrij tam, met name boven de 120 km is een lange weg nodig om een hogere snelheid te vinden terwijl ik nog zeker een kwartslag van de gashandel kan draaien.
De synchronisatie is goed, kleppen staan op tijd en de carburateurs werken goed.
Kan iemand mij zeggen of er meer restricties worden aangebracht om het motorvermogen te temperen?
Alvast bedankt!